Hvordan er barselstiden?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvordan har barselstiden deres vært? Fin? Strevsomt? Har du fått noe hjelp? Har alt gått på skinner?
 
Får masse hjelp av storesøster på 10år. Mannen har så teite vakter på jobben,så han sover etter han kommer fra jobb og legger seg kl 20-20.30 på kvelden.
Har det koselig,men gleder meg til hun har mere våkentid:)
 
Vore tungt. Lite hjelp, men er kanskje min egen feil som ikke spør om hjelp. Men synst det er vanskelig. Har også slitt med å få hu opp i vekt å har måttet amme hun konstant. Begynt med 3 flasker mme for dagen å endelig såver hun litt og går opp i vekt
 
Godt veldig bra, bortsett fra en del gråting på kvelden/natten, men det har begynt å gi seg nå [emoji4] gleder meg veldig til mer våken tid nå
 
Her har det gått over all forventning! Hørte så mange historier om hvor tungt det var den første tiden med lite søvn osv så jeg var forberedt på det verste. På grunn av lang reisevei for mannen i forhold til jobb drar han 5 om morgenen og er hjemme igjen i halv 5-5 tiden på dagen. Da har vi ca 4 timer sammen hvor han kan hjelpe litt til før vi legger oss. Når han først sitter med mini lager jeg middag, vasker klær, tømmer oppvaskmaskin og alt annet som må gjøres i huset. Vi har i tilegg en hund jeg må lufte om morgenen og dagen i tilegg til å aktivisere den før han kommer hjem.

Jeg forstår ikke hvordan jeg selv får tid til alt eller hvorfor jeg fungerer så godt som jeg gjør da jeg vanligvis er en person som blir fort sliten. Heldigvis sover mini godt hele natten og er stort sett i godt humør hele dagen. Jeg ELSKER mamma-livet så langt (han er strax 7 uker).

Men jeg vet at jeg har vært heldig. Er nok mange der ute som synes denne perioden er vanskelig og tung. All ære til dere som må gjøre dette alene:Heartred Husk at dere alle gjør så godt dere kan og det er virkelig godt nok! Ikke vær redd for å spørre om hjelp fra familie/venner om dere føler dere trenger det :)
 
Vore tungt. Lite hjelp, men er kanskje min egen feil som ikke spør om hjelp. Men synst det er vanskelig. Har også slitt med å få hu opp i vekt å har måttet amme hun konstant. Begynt med 3 flasker mme for dagen å endelig såver hun litt og går opp i vekt

Du er ikke alene! Jeg synes også det er er utrolig slitsomt. Særlig dette med kun små soveperioder på maks 3 timer i strekk, og psykisk slitsomt med konstant amming når han er våken. [emoji53]
 
den har vært jævlig for å være ærlig. Jeg har brukt en del tid på å bare komme meg, og bli vandt med lav blodprosent og jobbe med å få den opp igjen, samt senke blodtrykket og få bekkenet til å fungere som normalt igjen... MEN tulla mi har heldigvis vært en engel når det kommer til søvnen...
 
Kjempestas koser meg virkelig rart å tenke 6uker er gått allerede :)
 
Koser meg masse :) vil ikke at hun skal bli større :( det slitsomme er søvnen. Hun er heeeelt avhengig av å ligge inntil/på meg hele tiden mens hun sover. Jeg får derfor gjort utrolig lite på dagtid, og veldig dårlig søvn om natten. Men jeg ville ikke byttet det bort for noe <3
 
Det har vært en skikkelig berg og dalbane! Vært mye tårer, frustrasjon, glede, lykke, slitsomt, oppløftende, u name it :) Slitt en del med magevondt, og vi slet skikkelig med amming de tre første ukene, da jeg ikke ble tatt seriøst på barsel når jeg nevnte stramt tungebånd. Det var det strammeste legen hadde sett! Etter klippen, ble det mye bedre, og vi brukte snaue 2 uker på å avvenne fra skjold :) Til tross for mye strev, storkoser vi oss [emoji173]
 
Gått veldig greit, selv om det har vært litt utfordringer underveis. Hun er grei å ha med å gjøre :) frem til mageknip iallefall..
 
Begynner å bli lei av kaker og annen bagst:p og når jeg ikke lager selv, så har selvfølgelig besøket tatt med noe:)
 
Veldig slitsomt når man er alene med en baby som krever kroppskontakt 24/7. Får ikke legge henne ned så jeg får kle av meg for natten eller spise mat..
 
Veldig slitsomt når man er alene med en baby som krever kroppskontakt 24/7. Får ikke legge henne ned så jeg får kle av meg for natten eller spise mat..
Samme her. Samboer er hjemme til kvelden da, og hun godtar heldigvis han(til en viss grad)! Men på dagtid når jeg er hjemme får jeg ikke i meg noe mat jeg heller. Lillemor vrææler om jeg legger henne fra meg. Vanskelig :/
 
Samme her. Samboer er hjemme til kvelden da, og hun godtar heldigvis han(til en viss grad)! Men på dagtid når jeg er hjemme får jeg ikke i meg noe mat jeg heller. Lillemor vrææler om jeg legger henne fra meg. Vanskelig :/

Dagtid er ikke noe problem her da jeg tar henne i selen, men kvelden er helt forferdelig av og til. Hun roer seg kun ned når hun ligger på brystet mitt.
 
Snuppa her har også vært veldig mammajente, så jeg har i det siste passet på at hun har fått tilbringe en del tid hos pappa'n når hun har vært mett og fornøyd, og når hun har sovnet på brystet mitt har jeg flyttet henne over på pappans bryst for å sove videre. Da blir hun mer vant til at pappa også er kos og avslapping, ikke bare mamma :p:)
 
I morgen er hun 7 uker, og ho sover best når ho ligger på meg eller sambo, evt på tur i vognen. Det har vært litt tøft å få ø gang ammingen, og siden ho var så liten måtte det kopp og flaske mating til med en gang på barsel, men ho brukte knappe to uker på å gå opp 700 gram så det var veldig kjekt :) og fikk opp produksjonen nok til å kutte flaskene. Har lett depresjon men er klar over det, og det vet og familien og sambo så det går overraskende bra :)
 
Back
Topp