Hvordan er barna dine på butikken?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Er det et rent mareritt å ha dem med, eller går det som en drøm? [emoji4]

Mi er kjempekjekk å ha med. Har egentlig aldri vært noe stort problem.
 
Aldri hvert noe problem, aller helst vill han sitte i handlevogna, ellers følger han etter meg med en sånn liten vogn ;)
 
Veldig morsom, men kanskje ikke direkte hjelpsom :p han elsker å løpe rundt med en liten handlevogn og finner mange ting han har lyst til å kjøpe, og spiser frukt hvis han får det til.
 
Både og :p
Eldste vil nesten aldri være med på butikken lengre. Yngste er ganske grei å ha med, men hun ert begynt å bli litt lang i armene og vil helst plukke med seg alt :eek::p
 
Helt greie å ha med og det går som regel alltid fint. Toåringen sitter i setet i vogna så jeg må jo passe litt på hva han griper etter. Blir litt slitsomt når han absolutt skal holde noe og bite på det, eller kreve at jeg skal åpne det til han.
Femåringen kan vimse litt og kanskje herje litt om hun treffer på noen fra barnehagen. Spør om blad og sånn, men er sjelden hun blir sur om jeg sier nei. Hun tar beskjeder sånn ok, men jeg blir ikke veldig sur. Blir hun sint/sur fordi hun ikke får et blad og nekter å legge det på plass sier jeg at" jaja, men jeg går i kassen nå og skal betale. Nå venter jeg på deg." Så går jeg og betaler og gir henne ikke mer oppmerksomhet og da gir hun seg. Får ros når hun har satt bladet på plass.
 
Går stort sett greit, men må holde godt øye med han så vi ikke ender opp med å handle alt fra de nederste hyllene!
Klesbutikker derimot er han ikke glad i å være med på...ligner på faren der...
 
Aldri vært noe problem
 
Det går stort sett veldig greit med både 4-åringen og 1,5-åringen. De pleier å få skalken på brødet når det har vært i skjæremaskinen, så da er de fornøyde. Men hvis de skal være med, er det lurt å velge et tidspunkt der de er opplagte. Prøvde en gang å ha med eldstemann først i skobutikk og deretter i matbutikk fredag etter barnehagen, og det funka dårlig! Tror det endte med at han la seg ned på gulvet og hylte :p

Her om dagen hadde jeg med hun minste, og hun ble veldig lei seg da jeg kjøpte yoghurt, og hun ikke kunne få det med én gang. Men neste gang gikk det helt greit, så jeg tror hun skjønte at hun må vente til vi kommer hjem. Så vanligvis er det veldig hyggelig å ha dem med, men man kan jo ikke garantere at det ikke skjer noe som gjør at de slår seg vrange. Jeg prøver å snakke rolig med dem når det skjer, de fyrer seg bare mer opp hvis jeg kjefter.
 
Back
Topp