Hvordan bor dere?

Firstimemother

Forelsket i forumet
Har sett på fine leiligheter og de jeg liker mest har ulemper ...hmm uten heis :banghead: jeg er så vant med heis og med baby blir det kanskje vanskelig . Er det noe som bor uten heis og har barn. Hvilken etasje, og hvordan opplever dere, går det greit??
 
Vi bor i Oslo i en leilighet i 4. etg. uten heis [emoji26] Venter vår første og er veldig spente på hvordan det blir [emoji38] God trim [emoji106]
 
Hadde jeg bodd lengre opp enn 2. etg, så ville jeg hatt heis. Vi flyttet heldigvis fra leilighet i 2. etg i Oslo til hus rett før jeg ble gravid. Hos oss er soverommene en etg opp fra der vi går inn og har stue og kjøkken.
Tidligere har jeg bodd i både 3. og 4. etg uten heis, og kunne ikke sett for meg det med en baby. Men man blir vel vant til alt etter hvert.. Tror bare det er lettere sånn vi bor nå, bare å trille vogna inn i gangen, og der er det så stor plass at vogna står der allerede nå uten å stå i veien.
 
Vi bor i ett 3-etasjers rekkehus i Stavanger. Med kjeller, 1. Og 2. Etg. Det blir vårt første barn så syns rekkehus er perfekt[emoji4] Stort nok til alle 3. Nå er det 2 soverom, men det er også muligheter til å pusse opp et soverom nr. 3.
 
Vi bor i hus nå, men med første bodde vi ett år i 4 eta uten heis, før vi flyttet til 3. eta uten heis. Der bodde vi fire år og fikk nummer to der også. Vi flyttet når nummer to var ett år, men det var ikke pga manglende heis, men manglende plass.

Med ett barn var det NULL problem uten heis, både i 3. og 4.

Med to gikk det også veldig greit, men det var jo dager, da jeg kom hjem alene med tre handleposer og to små hvor det hadde vært enklere i 1. el 2. eta....men virkelig aldri ett problem da heller.

For meg er det viktigere at jeg liker leiligheten enn at den har heis!!
 
Bor i hus i Oslo. Tredje etasje er ikke noe stress når du har en, det er først når du får en til at det kommer til å føles veldig tungt tror jeg. Det spørs jo også veldig for mulighet til å parkere vogn osv. Men skal man først flytte, så er det jo greit å gjøre det enkelt for seg selv :happy:
 
Har bodd i 2 etg uten heis, med 1 barn. Syns jo forsåvidt det gikk greit, men alt er jo lettere med heis!
Flyttet så til 5 etg med heis, fikk barn nr 2 der, elsket å ha heis!! :gen014
Venter nå barn nr. 3 og bor i enebolig. :laughing002
 
Har bodd i 2. etasje uten heis med et barn og det gikk helt fint!
 
Da jenta vår ble født bodde vi i blokk uten heis, men vi bodde i en høy første etasje, så hadde kun en trapp! Gikk helt fint :) Men hadd ikke gidda mange trapper, hadde bare vært tungvint. Men vi flytta etterhvert da, så nå bor vi i rekkehus :)
 
Bor i en leilighet i 3. etasje (men har inngang i 2, så det går greit). Hadde jeg kunnet velge, hadde vi kjøpt et lite rekkehus/hus med en liten hageflekk. Savner det veldig med både hund og snart to barn!
 
Vi kjøpte hus etter vi finn positiv test, vi hadde fint kunne bodd i leiligheten vi hadde men vi hadde også planer om å flytte :happy:
Ble ett lite hus med to etasjer å megastor hage:)
 
Andre med ufyselig trangt bad? Vi kan ikke ha stellekommode med vaskebalje- må ha noe som kan legges sammen! Noen som har forslag?
 
Andre med ufyselig trangt bad? Vi kan ikke ha stellekommode med vaskebalje- må ha noe som kan legges sammen! Noen som har forslag?
Vi har litt lite bad. Har kombinert vaskemaskin og tørketrommel så tenker bare å ha stellematte oppå den. Ellers kjøper vi Stokke sammenleggbar balje til å ha i dusjen :) Lager en egen kurv med stellesaker som vi har i hyllen ved siden av vasken.
 
Vi har litt lite bad. Har kombinert vaskemaskin og tørketrommel så tenker bare å ha stellematte oppå den. Ellers kjøper vi Stokke sammenleggbar balje til å ha i dusjen :) Lager en egen kurv med stellesaker som vi har i hyllen ved siden av vasken.

Er denne høy nok til at du ikke må bøye deg?
Jeg var den heldige vinneren av bekkenløsning FØR graviditet, så klarer ikke å bøye meg, og å sitte på huk er umulig pga handballskader [emoji23] så føler at ting er litt dritt i tillegg til lite bad [emoji23]
 
Back
Topp