Hvordan bli enig med barnefar?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Er dere flinke til å samarbeide med barnefar?
Hvordan blir dere enige om ting?
 
Kom seg når ungen runda året og bf fikk meir samvær aleine og ansvar. Før det; nei. Familievernkontoret er gull om det er kommunikasjonsproblem! [emoji4]
 
Samarbeid...? Kan vel telle på én hånd hvor mange ganger han har sett S etter at jeg dro for 3 mnd siden...
 
Prøvd i måneder nå. Men ikke lett, lei av å kjempe å kjempe og kun bli sett på som den stygge ulven som gjør alt galt. Så nei det er ikke lett, når tredjeparten (familie/parterapeuten)også bare rister på hodet av bf og hvordan han ser ting og hvordan han behandler ei gravidkvinne. Mer kan man si i skjultforum. Det er tungt, for jeg vil så gjerne kommunisere og at han skal være i livet til barnet om han vil.
 
Prøvd i måneder nå. Men ikke lett, lei av å kjempe å kjempe og kun bli sett på som den stygge ulven som gjør alt galt. Så nei det er ikke lett, når tredjeparten (familie/parterapeuten)også bare rister på hodet av bf og hvordan han ser ting og hvordan han behandler ei gravidkvinne. Mer kan man si i skjultforum. Det er tungt, for jeg vil så gjerne kommunisere og at han skal være i livet til barnet om han vil.

Men det er jo greit at det er andre som også ser at du virkelig prøver :)
 
Jeg må innrømme det at jeg savner å ha en barnefar å diskutere med av og til.
Men når jeg hører hvor tøft det er for enkelte så er jeg glad jeg er helt alene :p
 
BTW, hvordan skal vi få opp aktiviteten her inne? Har vært greit med skjult å liksom :)

Ja har tenkt på det samme[emoji848]. Skjult forum er kanskje tingen når det er litt vanskelig å snakke om ting her som man ikke vil ha offentlig.
 
Skravletråd? [emoji1] klagemur? «Ka gjer du akkurat no» tråd? Dei pleide vere hit når det fortsatt var fres pp terminforumet [emoji87]

Ja vi burde sette opp skravletråd, klagemur/tråd og sånne tråder. God ide[emoji1305]
 
Då kan ein skravle om meir overfladiske ting ein ikkje føler blir for privat [emoji1]

Skal vi sette opp noen sånne da? Hvem setter opp hva så det ikke blir dobbelt[emoji12][emoji170]
 
Mye uenigheter her, spesielt i forhold til minstemann.
Utrolig utmattende å holde på sånn[emoji17]
 
Jeg må si å ha et team som støtter og hjelper meg, hjelper mye med kommunikasjonen med bf. Vet ikke hvor lenge vi kan kommunisere så bra vi gjør akkurat nå, men det er virkelig behagelig å kunne snakke sammen uten å krangle. Håper virkelig vi finner ut av det før babyen komme ut. Har vært et helvete i første og andre trimester, og sånn kan jeg ikke ha det mer.
 
Var et helvete i starten og han var veldig på det at om ikke jeg går med på 50/50 fra ungen popper ut så skulle han gå til sak mot meg. Men heldigvis nå har vi et godt samarbeid og han har gått med på å vente litt med den avtalen sin så lenge han får se guttungen så mye han vil og det skal han jo [emoji4] Veldig bra at han viser så mye vilje for å være en del av oss. Men det gjenstår å se da når barnet kommer og han forstår at han må endre litt på disse vanene han har lagt seg.
 
Back
Topp