Hvordan ble fødselen din?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Gruet du deg unødvendig? Eller var det bedre enn du trodde? ;)
 
Gruet meg unødvendig!! Var vondt, men gikk overraskende bra! Absolutt verdt strevet <3
 
Det gikk mye verre enn jeg hadde forestilt meg på forhånd, så gruer meg skikkelig til denne fødselen.
 
Var mye vondere enn hva jeg hadde trodd. Og tok mye lengre tid. Tror virkelig ikke det kan bli verre så gruer meg ikke noe særlig til nestemann kommer til høsten :p
 
Gruet meg aldri :) "Gruer" meg heller litt denne gangen siden jeg var så heldig med første fødsel, for siden det gikk så greit sist så kan jeg jo aldri være så heldig en gang til[emoji28][emoji12]
 
Overraskende fin! Gruet meg aldri, men var litt redd. Gjorde vondt, men absolutt overkommelig- spesielt med epidural <3
 
Nr 1 var fæl... (styrtfødsel)
Nr 2 var drømmefødsel
Nr 3 var bare traumer!!! :eek:
Nr 4 håper jeg på ks om noen uker pga sterkt fødselsangst.
 
Jeg grudde meg ikke, følte jeg hadde et realistisk syn på hva som ventet med etter jeg hadde forberedt meg med å lese mye om fødsel og se mange fødselsfilmer. Det jeg ikke var forberedt på var at jeg kom til å gå så lenge med tette og vonde rier uten at fødselen var igang. Alle sa at riene kom til å starte med 7-10 minutters mellomrom, og at det var på tide å dra inn til sykehus når det var 3 min imellom.

Jeg hadde kun tre min imellom veldig lenge, og ble sendt hjem fra sykehus to ganger uten åpning med beskjed om at det kunne vare i mange døgn før det startet skikkelig. Da ble jeg veldig fortvilet, for jeg ble jo utslitt av den delen, riene var jo så tett og kraftig at jeg ikke klarte å sove, spise eller drikke, og jeg kastet opp. De sa hele tiden at riene kom til å bli kraftigere, men riene hadde samme styrke som da frem til de endret seg til pressrier.

Tilslutt ble kroppen så stresset at jeg bare hadde rier konstant uten pause, og da fikk jeg komme inn på sykehuset og legge meg i et varmt badekar, da fikk jeg tilbake litt kontroll og riene kom gjevnlig igjen. Da først begynte jeg å få åpning :p

Men selve forløpet derfra var omtrent som forventet, selvfølgelig vondt og slitsomt, men jeg ble aldri redd eller bekymret. Deretter gikk det relativt fort til å være førstegangs, men jeg er forberedt på samme trege start denne fødselen.
 
Første gang var jeg veldig redd for fødselen og prøvde å blokkere ut alle tanker om hvordan det skulle gå. leste meg opp på info om hva som er normalt og ikke fødehistorier. fødselen gikk kjempe fort og jeg fikk aldri tid til å bli bekymret.

Denne gangen var jeg livredd for en hjemmefødsel, redd jeg skulle være hjemme alene med storebror, eller at det skulle skje på natten. Ikke redd for å føde. Så trodde jeg at jeg hadde mye Utflod. viste seg å være fostervann. Så det endte med igangsetting kort tid etter at vi visste at det var fostervann. da ble jeg kjempe nervøs og redd. Fikk tid til å grue meg.. Men fødselen ble enda mer intens og vond enn første gang og enda fortere. hele opplevelsen ble tyngre og ikkr like positiv
 
Ble ikke tatt på alvor, de ville sende meg hjem.... krangla meg til å få et rom siden det var midt på natten. Ble styrtfødsel med ingen komplikasjoner men smerter fra h******. Så både bra og kjip på en gang[emoji16]
 
Det var mye verre enn jeg noen gang kunne forestilt meg.
 
Gruet meg ikke. Gledet meg nesten pga spenningen rundt. Selv om fødselen selvfølgelig var vond gleder jeg meg til å få oppleve det igjen om et par måneder! (men nevner du dette til meg under de verste riene så får du deg nok et klaps [emoji12])
 
Gleda meg til begge fødslene, jeg :D
 
Jeg gruet meg ikke, men jeg hadde et sterkt ønske og et eget bilde av en vaginal fødsel. Så da det kom et overraskende KS, ble alt snudd på hodet. Ingenting ble som jeg så for meg. Det hadde det nok ikke blitt uansett, men føler meg faktisk litt snytt for muligheten :p
 
Tenkte ikke på fødselen før jeg kom dit egentlig. Liker ikke at jeg tenker mer på det denne gang.
 
Gruet meg ikke, tenkte at jeg tar det som det kommer :p men det var mye verre enn forventet, rier i 2 døgn forventet jeg ikke. Baby satt fast, måtte bruke vakuum og tang, han hadde navlestrengen 3 ganger rundt halsen og havnet på nyfødtintensiven.. etter det har jeg fått skikkelig fødselsangst... :(
 
Gruet meg. Men det gikk mye bedre enn jeg fryktet. Det var grusomt vondt men ikke så vondt som jeg forventet. Håper neste gang blir like bra!
 
Back
Topp