Hvordan be om mer i lønn

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hei. Jeg er ansatt i en relativt høy stilling i et stort firma. Jeg har vært ansatt i snart 10 mmd. Før jeg startet fikk jeg anslo rekrutteringsbyrået en lønn som lå mellom X og X, med 50 000 som skilte høyeste og laveste sum. Jeg startet med 10 000 over laveste sum. Sjefen er kjempefornøyd med meg og har flere ganger sagt at jeg er akkurat den personen han håpte på å finne og at jeg er effektiv og gjør en bra jobb. Jeg hadde forventet å gå opp i lønn etter prøveperioden (6 mnd.), men det gjorde jeg ikke. Lønn ble ikke nevnt fra hans side. Nå som jeg begynner å nærme meg et år som ansatt ønsker jeg å stige en del i lønn. Jeg ser helst for meg at jeg går opp 40 000 til det høyeste nivået som ble anslått. Hvordan ber jeg om mer lønn? Det skal sies at vi mesteparten av tiden sitter i forskjellige deler av landet, men har daglig mye kontakt på e-post og tlf.

Jeg lurer på å spørre om det er planlagt noe ny medarbeidersamtale når det nærmer seg året. Og svare at jeg har lyst til at vi skal vurdere lønnen min hvis han spør om det er noe spesielt jeg vil ta opp. Jeg tenker det er greit å gi en liten «heads up» før jeg slenger en sum i bordet.

Til info har vi en god tone, et godt samarbeid, og han er litt «push over» som type. Jeg tror nok jeg kommer til å gå opp i lønn om jeg spør, men vil ta det opp på ryddigste mulig måte og selvfølgelig gå opp så mye som mulig.

Noen som har noe tips, eller vil dele egne erfaringer?
 
Back
Topp