Hvordan aktiverer/leker dere med babyene deres hjemme?

Softis

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Desemberskatter 2016
Sommerfuglene
Juligull2021
Min ligger i babygym, er med å ser på når storebror leker, sitter i stolen å ser på når jeg lager middag, kikker i speil og synger og ler :)
 
Hvor gammel er babyen din? Min er fire mnd og vi gjør stort sett det samme. Har likevel begynt å tenke på om han blir for lite stimulert. Har jo ingen søsken å leke med heller... Det virker som han synes det er greit, men jeg vil jo at han skal få utvikle seg kognitivt også...
 
Vi leker på rygg og mage på lekematte, "leser" tøybok, sitter i vippestol, er med på måltider i new born seat også synger jeg en del på alle disse stedene. Bruker også lang tid på stellebordet, for der koser han seg sånn [emoji4] Speil er også populært her [emoji16] Mitt lille hjerte blir 4 mnd i morgen [emoji173]
 
Vi bruker babygymen aktivt. Leker mye med rangle og bøker. Ellers som nevnt over er det sang og vippestol. Hun elsker også å bli heist i luften, blåst på magen. Har også tatt henne med ut i bæresele for å se på endene nede med vannet pluss at hun har fått hilse på kattene i nabolaget.
 
Hvor gammel er babyen din? Min er fire mnd og vi gjør stort sett det samme. Har likevel begynt å tenke på om han blir for lite stimulert. Har jo ingen søsken å leke med heller... Det virker som han synes det er greit, men jeg vil jo at han skal få utvikle seg kognitivt også...
Jeg tenkte også på dette med understimulering, da dette er vårt første barn. Hørte med helsesøster, hun sier det er heller fare for overstimulering med for mye av alt, at hun gjerne har meeer enn nok med babygym og egentid med foreldre og andre.
 
Han har oppdaget lekene sine [emoji173] han elsker å "fly", og når vi synger eller sier regler å gjør bevegelser med armene hans, feks lille petter edderkopp
 
Ligger mye i babygymen, både på rygg og mage. Sitter i vippestolen litt i løpet av dagen også sitter mye på fanget hvor vi tøyser, tuller og synger :)
 
Vi har en veldig rolig baby som helt tydelig ikke trenger noe å gjøre hele tiden. Her hjemme ligger hun ofte under babygymmen, jeg ligger på gulvet å leker med rangler og øver på å ligge på mage, snu rundt og div. Noen ganger sitter hun på fanget og bare koser, da leser jeg gjerne eller synger til henne:)
Stellebordet pleier vi å bruke god tid på for der pleier hun å slå seg løs og spreller hver gang:p
 
Babygym, synger, trener på mageleie, tuller foran speilet [emoji2]
 
Han elsker babygymmen, så der er han mest. Leker med noen leker, kjører "fly". Ellers koser vi og tuller litt. Får han til å le osv. Prøver å ikke overtenke dette med stimulering. De sier som regel ifra om de er ufornøyd, og jeg er alltid med han. Setter han ikke bare foran tven liksom.
 
Back
Topp