Hvor var du da...

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
(Nei ikke da Oddvar Brå brakk staven :p)

...da det var 6 timer etter fødsel?
 
Jeg var utslitt, i sjokk (pga. traumatisk fødsel), med midlertidig lammelse i det ene beinet, kunne fortsatt ikke tømme blæra selv (måtte ha kateter). Mentalt husker jeg ingenting fra den dagen, fordi jeg hadde vært våken i 3 døgn da hun endelig ble født.

Vi ble på sykehuset i 3 dager og følte oss ikke klare til å reise hjem da heller... men «måtte» jo...
 
Aner ikke. Våkna ca 7 timer etter fødsel, og siste jeg husker var at jeg ble trilla inn på operasjon mens mannen fikk baby.
 
Dessverre på et hotellrom på pasienthotellet.
 
På barselhotellet med besøk av mamma og broren min.
 
På barsel hvor jeg prøver å sove, men er for full av hormoner til å få det til [emoji16]
 
På barsel og beundret baby(ene) som vi hadde fått :happy:
 
Med nr 1: På barsel og kikket på at mann og baby sov.
Med nr 2: I dusjen på barsel for å stelle meg før frokost.
 
6 timer etter fødsel var vel rundt den tiden jeg gikk å la meg med babyen for å sove. Mannen pluss jordmødre/doula var ute på stua med svigerfar som var på besøk(og skulle hente bila vi hadde lånt).
Med nr 2 lå vi(mannen, meg og yngste) å sov for natta, mens ene jordmora(sannsynligvis) fortsatt var ute på stua for å ta seg av alt papirarbeidet.
 
Sov med nr 1. Kl var da 0630. Tror jeg sov til de vekka meg rundt 11 tiden. Da fikk jeg se babyen min. (Prematur)

Med nr 2 var nok klokka da 2330 da. Sov sikkert da også [emoji23]
 
Ammet sikkert. Husker ikke så mye av det første døgnet bortsettfra at jeg hadde veldig vondt og hun jordmoren som var på jobb ikke ville gi meg smertestillende. Heldigvis kom den en annen litt senere og gav meg (som det stod oppført at jeg skulle ha, så hun andre kan ikke ha lest journalen min). Klarte ikke å tisse, reiste jeg meg besvimte jeg, fikk ikke sove, osv.

Dro hjem etter 3 døgn selv om sykehuset ville ha meg der lengre, men jeg fikk ikke sove (selv på sovepiller).
 
På nyfødtintensiven tenker jeg. Mulig vi var på barsel mens han guttungen hadde mange undersøkelser.
 
Med førstemann satt jeg nok utålmodig å ventet på jordmor skulle komme med utskrivningspapirene. De ble ikke ferdig før 18 timer etter fødselen, selv om jeg spurte etter 4 timer [emoji38]
De andre fødslene mine lå jeg nok å hvilte mens babyen endelig hadde sovnet litt[emoji4]
 
Med eldste våknet jeg av at noen borret i en murvegg. Vi var på storken, som var under ombygging, og klokka sju begynte de å jobbe.. Senere på dagen fikk vi flytte til barselshotell

Med de to andre barna har jeg vært hjemme, med mellomste var det midt på dagen, med yngstemor håper jeg at jeg sov, hun er født ved midtnatt.
 
Hadde akkurat våknet av at damen på samme rom sin unge skreik og min sov urolig. Men sovnet heldigvis en liten stund til før vi stod opp.
 
Back
Topp