Hvor var du da fødselen startet?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvordan startet fødselen din? Og hvor var du akkurat da?

Hvorfor er det bare på film at vannet går midt på ett stappfullt handlesenter? Har det noen gang skjedd med noen i virkeligheten tro?
 
Riene startet hjemme begge gangene..
 
Jeg var tilfeldigvis på kontroll på sykehuset begge gangene. Flax, for nr en ble født mens jeg gikk inn til fødestuen, og nr to med hastesnitt på 9 cm åpning [emoji33][emoji1303]. Har ingen evne til å kjenne rier, så håper å rekke planlagt ks denne gang [emoji56]
 
Vannet gikk da jeg spiste middag. Riene hadde begynt litt før det. Men etter vannet gikk ble de mye vondere. Så fulgte 40(!) timer med vonde vonde rier fram til babyen endelig ble født. Unner ingen å gå gjennom det samme.

Naive meg trodde jeg skulle føde samme dag som vannet gikk. :p
 
Nr 1 var igangsatt på sykehus.

Nr 2 gikk vannet i do på morgenen. Jeg hadde time på sykehuset samme dag for stripping da. Så jeg kjørte bilen på ferja og på ferja kom riene for fullt. Når jeg da ankom sykehuset, hadde jeg 8 cm åpning så.. Det gikk 2 timer det fra vannet til jeg kom dit. Så mannen fikk det travelt å komme over fjorden. Siden jeg kjørte meg selv jeg [emoji23]
 
Hjemme i senga på natta med eldste, rier
På besøk hos svigerfar med nr 2, rier
 
Første og andre var jeg hjemme i sengen.
Med tredje var jeg på sykehuset, tok vannet og riene kom fort etterpå :) Med da bokstavlig talt `fosset` vannet ut,hadde ganske mye fostervann:D
 
Vannet gikk på natta når jeg reiste meg for å gå å tisse:happy:
 
Med første var eg innlagt pga svangerskapsforgiftning, vatnet gikk natta og eg vart satt igang morgonen etterpå. Med dei tre andre har riene starta heime :) (og vatnet har blitt tatt på sjukehuset alle tre gongane)
 
1: vannet gikk i senga
2: vannet gikk på do
 
1: hjemme, startet med delvis vannavgang og påfølgende rier.

2: hjemme, startet med murringer og menssmerter, deretter rier. Vannet gikk av seg selv da jeg lå i sykehussenga ved 4 cm åpning. Det føltes ut som jeg var i et varmt badebasseng.
 
På stuen i sofaen. Våknet med rier. Vannet gikk litt og litt gjennom hele fødselen.
 
Første gangen startet det med rier hjemme, andre gangen ble jeg satt igang og var på sykehuset.
 
Første gang hjemme, i godstolen (rier). Andre gang på sykehuset, i en seng (igangsatt).
 
Begge startet hjemme, sånn i 05-06 tiden. En med vannavgang og en med rier [emoji4]
 
Første hjemme i sofaen med rier. Andre lakk jeg fostervann på natta og kom inn for sjekk, ble værende pga på kanten høy puls på baby så riene startet på føden.
 
Back
Topp