Hvor var dere når vannet gikk?

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
For dere der fødsel har startet med vannavgang. Hvor var dere? Hva gjorde dere rett før?
Selv lå jeg og sov, våknet midt i natta og var sykt tissetrengen. I det jeg kom over do sa det bare "splash" og jeg skjønte ingenting først. Men snart gikk det opp for meg at det var vannet som gått. Praktisk med ingenting å vask opp da ;)
 
Samme her. Jeg våknet av at jeg måtte tisse, og lå et par sekunder før jeg tenkte at jeg måtte gå på do. Da var det akkurat som om det presset på og jeg kjente det begynte å komme. Skjønte ingenting og i halvsøvne fikk jeg kastet meg ut av senga og splash! Vann utover hele soveromsgulvet. Det tok et sekund eller to før jeg skjønte hva som hadde skjedd. Så vekket jeg mannen og sa: "jeg tror ikke har tisset på meg, men tror det er vannet som har gått. Hva tror du?" :)
 
Skulle legge meg for kvelden og akuratt dinget uke 37 så var det som om noen dro i en propp og svoosj der vannet jeg både seng og gulv! xD

Er heldigvis mer forberedt denne gang! :-D
 
I senga kl 01.30, men var bare bittelitt som kom. Klarte å knipe sammen beina og komme meg ut av senga :p Da jeg stod kom det i truseinnlegget og trusa. Riene kom en halvtime etter dette.
 
Jeg slappet av i senga så hørte jeg et knepp og forsto med en gang at nå gikk vannet! Løp til do men ble klissvåt. Heldigvis hadde jeg på bind for hadde startet å blø en halvtime før. Riene startet med en gang og 6 timer etter var ungen ute :p
 
Satt i sofaen og hørte et knepp! Rakk å hoppe ut på gulvet og da rant det som en foss :p virkelig som på film!
 
Intressant :) ser ut som det har gått på natten til de fleste (som har svart).
Jeg har hørt snakket om det der "kneppet" som noen av dere nevner, men jeg hører "knepper" hver dag (regner med det er mine ledder i hoften) så det skulle vært artig å faktisk få være med om det :)
Dog har jeg hørt at som regel starter ikke neste fødsel likt som den første (men ingen regel uten unntak??) så det er ikke sikkert det er vannet som går den her gangen :)

Jeg var vel egentlig mest nysgjerrig på om det gått på butikken til noen eller mens man har kjørt bil, men igjen har jeg lest at det oftest går når man er avslappet, ikke ut på farta :)
 
Mitt vann gikk mens vi var på vei til bilen for å dra på sykehuset. Stod på fortauet i byen;) det var ett skikkelig plask! Våknet til stormrier 20 minutter før. Å ungen var ute 2 timer etter første rie.
 
Mitt vann gikk mens vi var på vei til bilen for å dra på sykehuset. Stod på fortauet i byen;) det var ett skikkelig plask! Våknet til stormrier 20 minutter før. Å ungen var ute 2 timer etter første rie.
 
Mitt vann gikk mens vi var på vei til bilen for å dra på sykehuset. Stod på fortauet i byen;) det var ett skikkelig plask! Våknet til stormrier 20 minutter før. Å ungen var ute 2 timer etter første rie.
Oi det hørtes heftig ut :eek: men du hadde allerede rier dada? Og da kan vel egentlig vannet gå når som helst...? Men godt at det ikke gikk inni bila da :p bra timing ;)
 
Hadde nettopp sendt mannen på jobb , la meg tilbake i sengen, leste litt på mobilen og 20 min senere kl. 07.49 begynte det å renne. Ble helt paff da jeg var i uke 38+2, er førstegangs og forventet å gå på overtid. Riene kom ikke av seg selv da, så etter 24 timer ble jeg satt igang og 72 timer etter vannavgang kom jenta vår :)
 
Med første våknet jeg kl 05 av at jeg kjente noe brast der nede (sikkert a la det berømte "kneppet"), så hoppet ut av sengen og rakk akkurat komme meg på gulvet før det sa splosj.

Med andre trodde jeg at jeg tisset litt på meg mens jeg badet storesøsteren. Men så ble det til at hver gang jeg bøyde meg/beveget meg så kom det en dæsj, så da var det tydelig at det var vann som lakk, og ikke at jeg tisset på meg. Senere på natten kom det store splosjet, men da var jeg allerede forberedt pga lekkingen.
 
Oi det hørtes heftig ut :eek: men du hadde allerede rier dada? Og da kan vel egentlig vannet gå når som helst...? Men godt at det ikke gikk inni bila da :p bra timing ;)

Var en heftig rask fødsel ja :shifty: riene starta ca. 20 minutter før vannet gikk ja. Veldig glad for at det gikk før vi var kommet inn i bilen ja :angelic:
Siden det gikk så raskt, så stod jeg i parkeringshuset til sykehuset å brølte "jeg vil ikke føde sønnen min her!!!" Haha :hilarious:
 
Med første våknet jeg kl 05 av at jeg kjente noe brast der nede (sikkert a la det berømte "kneppet"), så hoppet ut av sengen og rakk akkurat komme meg på gulvet før det sa splosj.

Med andre trodde jeg at jeg tisset litt på meg mens jeg badet storesøsteren. Men så ble det til at hver gang jeg bøyde meg/beveget meg så kom det en dæsj, så da var det tydelig at det var vann som lakk, og ikke at jeg tisset på meg. Senere på natten kom det store splosjet, men da var jeg allerede forberedt pga lekkingen.
Så begge fødslene startet med vannavgang? :)
 
Var en heftig rask fødsel ja :shifty: riene starta ca. 20 minutter før vannet gikk ja. Veldig glad for at det gikk før vi var kommet inn i bilen ja :angelic:
Siden det gikk så raskt, så stod jeg i parkeringshuset til sykehuset å brølte "jeg vil ikke føde sønnen min her!!!" Haha :hilarious:
Haha! :p for en syn!
Bra du slapp det da :)
 
Back
Topp