Hvor tidlig er for tidlig til at det regnes som kjemisk/tidlig sa?

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
Som overskriften sier: hvor tidlig er for tidlig?
Jeg fikk svake positive tester før helgen og de ble svakere for så å bli negative. Idag startet blødning, 3+3. Mener jeg har lest en plass at man må være minst 4+0 for at det ansees som spontanabort, stemmer det?

Dette ble min tredje kjemiske etter en sa i uke 7, alt dette på 5 mnd... nå begynner jeg å bli en anelse oppgitt over denne kroppen.
 
Får du TR til normal tid mener jeg at man kan kalle det en kjemisk. Da har ikke egget rukket å feste seg eller begynt å utvikle seg, men det er befruktet og kroppen har begynt å produsere litt hcg.
Går du over tiden ville jeg kalt det en tidlig SA. Men det spiller jo i grunnen liten rolle hva man kaller det.
 
Frem til 5+0 er det kjemisk som forsåvidt er en slags (veldig) tidlig SA så jeg ville kalt det kjemisk. Du hadde jo positive tester.
 
Blæ, var det jeg fryktet... da får jeg bestille legetime for å sette i gang med utredning :(
Takk for svar![emoji173]
 
Fertilitetsklinikkene opererer med 5+0 som grensen for kjemisk.

Håper du slipper å oppleve flere ❤️
 
Kjemisk er alle aborter før femte uke, så det er aldri for tidlig. Leit at det ikke ble noe mer da.
 
Produserer man hcg før egget har festet seg da?
Bare lurer, kan ikke dette jeg [emoji851]
Normalnivået av hcg uten å være gravid kan være opptil 5 miu.
Ved kjemisk så streifer det befruktede egget innom livmorveggen (eller sitter litt før det løsner igjen) sånn at man begynner å produsere hcg slik at nivået kommer over normalnivået og man kan få symptomer og/eller positive tester.
 
Normalnivået av hcg uten å være gravid kan være opptil 5 miu.
Ved kjemisk så streifer det befruktede egget innom livmorveggen (eller sitter litt før det løsner igjen) sånn at man begynner å produsere hcg slik at nivået kommer over normalnivået og man kan få symptomer og/eller positive tester.

Streifing går ikke, det gir ikke utslag på en test i alle fall, men det festes en stund ja. Så støtes det vekk, eller bare slutter å utvikle sef. Må sitte litt før man får nok hcg til at det blir en svak strek av det. Og det er altså i det som skal bli til morkaken (i blastocysten eller hva det heter på det tidspunktet), at hcg produseres. Ergo må det være festet for å få hcg. :)
 
Back
Topp