Hvor store klær til nyfødt?

FrøkenElfie

Elsker forumet
Hvor stor størrelse kjøper dere i gave til nyfødte? Her regner jeg med de har og får så mye i de minste størrelsene, så jeg kjøper gjerne 62 eller 68:)
 
regnet med at lille N fikk mindre størrelse, men her kjøpte de større annet enn gavene vi fikk på sykehuset da :) så glad at vi hadde både 44 og 50, for lille N brukte str 44 i 5-6 uker etter hun var født også. veldig kompakt, og det er hun idag og :)
 
Jeg kjøper 56, siden jeg så at med begge mine kjøpte ALLE 62. Hadde så mye klær i den størrelsen at vi ikke fikk brukt halvparten, og fikk ikke byttet det.
 
Vi brukte mye 46 (eller er det 44 den heter?) :)
 
Fikk stort sett 62 og 68 i barselgave.
Mest str 62 :)

Hun brukte str 50
I body når hun ble født en pitteliten stund. Men 56 i bukser
 
Kjøper helst str 68 jeg. Har lagt merke til det er str de får minst av så :)
 
Husker så godt de gavene jeg gikk når jenta mi ble født som var i str 80-86. Genialt å ha gaveklær i så store størrelser. de ble mye brukt.
 
Jeg bruker å kjøpe str 62 i gave. Tenker de har allerede kjøpt endel i 50/56. Og 62 er en størrelse de bruker litt lenger :)
 
Pleier å kjøpe str 62-68. Er jo ganske vanlige str å gi. Denne gangen har vi sagt ifra at vi ønsker oss ull i str 50 siden nr 1 er født i juli og nr 2 kommer i januar.
 
Så lenge man passer på at klesplagget passer til årstiden, så er det egentlig det samme hva man gir bort. Jeg ble ganske paff når jenta mi som er født i juni fikk shorts og t-skjorte i str 68.... Som om hun hadde behov for det rundt juletider :p

Jeg bruker å kjøpe noe som kan brukes over lengre tid, fks en nøstebarn body. Gode i str og varer lenge. Datteren min fikk en i str 68/74 som hun brukte fra oktober og helt fram til juni i år! Beste kjøpet noen sinne :)
 
Vi fikk MYE i 56, og var redde for å ikke rekke å bruke alt. Så når jeg skal kjøpe kjøper jeg i større størrelser, 62/68 :p
 
Var på barselbesøk til ei lita jente på søndag, og kjøpte da klær i str 56, som viste seg å være alt for store nå, men da har hun noe å vokse i.

Ser mange tenker at man har nok i de minste størrelsene, men samtidig kan jeg tenke meg at det er litt kjedelig å få klær i gaver som man ikke kan bruke på ungen før etter 6-8 måneder, klærne blir lagt bort å glemt av, så finner man kanskje igjen bodyen i 62 når ungen bruker 80 :p

Jeg mener man må se det litt an, gjerne høre med foreldrene hvilke størrelser de ønsker seg, noen starter med 44, andre går rett på 56, så vanskelig å komme med en "fasit" :) Og som ei over her sa, tilpass klærne etter årstider, kjøper man klær i august, og tenker på å kjøpe klær ungen skal vokse seg inn i rundt desember eller januar, er det kjedelig med shorts og sol hatt :p
 
Kjøper 62 eller 68 i gave, da man oftest har en del av de aller minste str. Dumt om dei vokser ut av det før dei får brukt det også :p
 
Kjøper som regel str 74 i gave :) Men ofte kjøper jeg heller en rangle, bamse, teppe eller noe annet man kan få bruk for :)
 
Har kjøpt 62-68 i klær i barselgave, men ofte kosedyr, leker, pledd eller lignende som de vil ha glede av mye lenger :)
 
Kjøper gjerne litt store størrelser i barselgave, 74 feks. Vi opplevde at alle tenkte at vi fikk mye i 50-56, så ALLE kom med str 62 ;-) Helst kjøper jeg andre ting enn klær, da vi ble veldig glad for leker, pledd, bøker o.l. Ellers strikker jeg noe :)
 
Back
Topp