Hvor store er de små nå?

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor store har disse små-store menneskene her blitt nå? :) De fleste nærmer seg vel eller har akkurat blitt 18 måneder nå! Skjer det mye om dagen? :)
 
Ja min frøken runder halvannet om drøye to uker.

Det har kommet mange ord nå, og det er jo noe av det morsomste med denne alderen. Også begynner hun og storesøsteren å leke sammen, eller i all fall holde på med ting sammen. Hvis storesøstern (5år) setter seg på gulvet, kommer gjerne lillemor med en bok og setter seg i fanget hennes. Det smelter jeg helt av :)

Vi driver å sliter litt med mistanker om mattallergi, men nå er det i det minste like før vi skal videre til barnelege for vurdering så det blir bra!
 
Ja min frøken runder halvannet om drøye to uker.

Det har kommet mange ord nå, og det er jo noe av det morsomste med denne alderen. Også begynner hun og storesøsteren å leke sammen, eller i all fall holde på med ting sammen. Hvis storesøstern (5år) setter seg på gulvet, kommer gjerne lillemor med en bok og setter seg i fanget hennes. Det smelter jeg helt av :)

Vi driver å sliter litt med mistanker om mattallergi, men nå er det i det minste like før vi skal videre til barnelege for vurdering så det blir bra!

Så gøy med mange ord! Min prater ikke så mye som er tydelig enda,men det er helt klart at forståelsen er der - når jeg gir han en beskjed,gjerne noe jeg aldri har sagt til han før,så forstår han hva jeg vil at han skal gjøre.
Å,så hyggelig med søskenkjærlighet :Heartred

Okei! Spiser hun greit da? Her sliter vi fortsatt tidvis med matinntaket,men han går fint opp i vekt - veier 12.9 på vekta hjemme. Høyde vet jeg ikke,men ser at han har vokst siden ettårskontrollen i hvert fall. Så jeg prøver bare så godt jeg kan å puste med magen,og håper det ordner seg :p
 
Hvor store har disse små-store menneskene her blitt nå? :) De fleste nærmer seg vel eller har akkurat blitt 18 måneder nå! Skjer det mye om dagen? :)
Her skjer det mye! Mange ord, og snakker som en foss [emoji28] artig! Å springer rundt å plager storebror på 4 år [emoji28] men det sies at dei har sine gode stunder! No kan dei leike ilag, synes det er hærlig å se på[emoji3]
Bikket 9kg på 15mnd kontrollen, lita å nett jente [emoji3] spent å se på 18mnd kontrollen!
Ho er skikkelig diva! Storebror var "enklere" å ha med å gjør [emoji85] er det typisk jenter? Eller?[emoji28]

Der da? [emoji3]
 
Her skjer det mye! Mange ord, og snakker som en foss [emoji28] artig! Å springer rundt å plager storebror på 4 år [emoji28] men det sies at dei har sine gode stunder! No kan dei leike ilag, synes det er hærlig å se på[emoji3]
Bikket 9kg på 15mnd kontrollen, lita å nett jente [emoji3] spent å se på 18mnd kontrollen!
Ho er skikkelig diva! Storebror var "enklere" å ha med å gjør [emoji85] er det typisk jenter? Eller?[emoji28]

Der da? [emoji3]

Å,så gøy at hun er så flink til å prate :D Hihi,er det ikke det småsøsken er til for,da?:joyful:
Åh,så koselig :Heartred
Hihi,liten og søt hun,da :D
Tja,vet ikke,tror akkurat det er ganske individuelt :rolleyes:

Min babler mye og lærer nye ord hver dag,men jeg kan ikke skryte av at han prater :p Men han forstår nesten alt jeg sier til han! Han har glemt hvordan man går,for han bare løper,men han er faktisk veldig lydig og blitt en skikkelig kosegutt :Heartred Han er veldig raus,så hvis jeg får klem,og pappa er sammen med oss,så får pappa klem også :D Supersosial type,sier "Hei!" til alle han ser!
Ellers nærmer han seg 13 kg,så han er ganske robust. Høyde vet jeg ikke :happy:
 
Bikket 12,5 kg og 86,5 cm [emoji32] lang og slank liten kar!
Han prater som en foss, er høyt og lavt hele dagen.
Syns tiden har gått altfor fort! Og merker det veldig godt nå, når utviklingen skjer så raskt[emoji30] [emoji173]️
 
76 lang og 9,2kg. Alltid vært litt lita jenta vår, men følger sin kurve greit:)

Blid og fornøyd, løper rundt og sier hei til alle hun ser Veldig kosete av seg og skal alltid gi kos til både mamma, pappa og de i barnehagen :)
 
Frøkna er rundt 88cm lang og veier rundt 12kg :) kommer flere nye ord hver uke, og klarer å sette sammen enkle settningen «bytte bæsje beia pappa» «se dei(der)mamma», blir bare søtere og søtere :p
 
Så gøy med mange ord! Min prater ikke så mye som er tydelig enda,men det er helt klart at forståelsen er der - når jeg gir han en beskjed,gjerne noe jeg aldri har sagt til han før,så forstår han hva jeg vil at han skal gjøre.
Å,så hyggelig med søskenkjærlighet :Heartred

Okei! Spiser hun greit da? Her sliter vi fortsatt tidvis med matinntaket,men han går fint opp i vekt - veier 12.9 på vekta hjemme. Høyde vet jeg ikke,men ser at han har vokst siden ettårskontrollen i hvert fall. Så jeg prøver bare så godt jeg kan å puste med magen,og håper det ordner seg :p

Ja hun spiser greit, er ganske glad i det meste bortsett fra at du kaster brokkolien veggemellom når det kommer på bordet. Haha. Men hun har hatt mye vondt i magen og vi tror det er melkeallergi men har ikke fått det bekreftet av lege enda. Men i samråd med fastlege og helsestasjon er vi på melkefri diett inntil videre.
 
Frøkna er rundt 88cm lang og veier rundt 12kg :) kommer flere nye ord hver uke, og klarer å sette sammen enkle settningen «bytte bæsje beia pappa» «se dei(der)mamma», blir bare søtere og søtere :p

Oi,så lang hun er! Og sååå flink til å prate da,gurimalla! Min er laaangt unna der din er i forhold til språk :p
 
Usikker hvor lang hun er, men er 9 kg. Ikke gått opp siden 15 mnd kontrollen, så skal ta en tur på hs og få veid og målt tror jeg. Babler i vei, men snakket ikke rent. Nekter å gå uten å holde i minst 1 finger, kosete til tusen og et aldri så lite bøllefrø. Hjertet mitt føles som det eksploderer hver dag[emoji173]️
 
Usikker hvor lang hun er, men er 9 kg. Ikke gått opp siden 15 mnd kontrollen, så skal ta en tur på hs og få veid og målt tror jeg. Babler i vei, men snakket ikke rent. Nekter å gå uten å holde i minst 1 finger, kosete til tusen og et aldri så lite bøllefrø. Hjertet mitt føles som det eksploderer hver dag[emoji173]️

Ja,de stagnerer jo fort når de er så aktive. Full fart dagen lang :p Ja,greit å følge med. Hihi,den bablingen er så morsom! Sånn er min også,lager mye lyd,men er ikke så mye meningsfylt enda :hilarious: Så koselig at hun er så kosete,da :Heartred
Og du? Gratulerer med en til på vei! Så det i en annen tråd her,misunner deg den altså:Heartred
 
Oi,så lang hun er! Og sååå flink til å prate da,gurimalla! Min er laaangt unna der din er i forhold til språk :p

Jeg trodde hunhang en del etter på språket, var nesten ikke prating i det hele tatt for et par mnd siden, men siste ukene har det kommet seg sikkelig, mange nye ord i tillegg til at hun setter de sammen :hilarious: så plutselig kommer det :happy:
 
Jeg trodde hunhang en del etter på språket, var nesten ikke prating i det hele tatt for et par mnd siden, men siste ukene har det kommet seg sikkelig, mange nye ord i tillegg til at hun setter de sammen :hilarious: så plutselig kommer det :happy:

En liten ordsamler hun da :)
Her er det en del ord,og babling dagen lang,men ingen sammenheng mellom ordene :joyful:
 
Var på 18 mnd kontroll for ett par uker siden, da var han 86 cm og 12,7 kg (veide ca.12 kg allerede når han var 10 mnd, så har virkelig «løpt av seg» en del d siste halvåret)...helt forunderlig å se hvordan de forandrer seg, er jo virkelig en liten gutt vi har i hus nå[emoji28]
Vi har fått en liten tøffing som slettes ikke ser noe fare ved noe som helst, sier hei til alt og alle, og er overhodet ikke redd for å komme for langt vekk fra mamma eller pappa. Tar gjerne sjanser på hva enn d måtte være, så vi må virkelig følge med til en hver tid[emoji28]
Artig å lese hvor forskjellige våre små er[emoji5] Ikke så mye fornuftig prating her heller (men MYE babbel da[emoji28]), enkeltord er det, samt nye ord fra tid til annen, men hjelpes meg så mye den ungen forstår...blir like overrasket hver gang han tar nye beskjeder[emoji5]
 
Ja,de stagnerer jo fort når de er så aktive. Full fart dagen lang :p Ja,greit å følge med. Hihi,den bablingen er så morsom! Sånn er min også,lager mye lyd,men er ikke så mye meningsfylt enda :hilarious: Så koselig at hun er så kosete,da :Heartred
Og du? Gratulerer med en til på vei! Så det i en annen tråd her,misunner deg den altså:Heartred

Her sitter hun og «leser» bøker høyt. Tar meg selv i le noen ganger.
Dessverre så ble det et kort svangerskap og jeg fikk beskjed om MA på mandag som var. Jeg skulle da vært 8+2, men hadde stoppet i utviklingen rundt 7+3...dagen etter jeg hadde vært på UL og så hjertet slå[emoji22] Er første gang jeg har mistet og er evig takknemlig for lille jeg har i fra før[emoji173]️
 
Her sitter hun og «leser» bøker høyt. Tar meg selv i le noen ganger.
Dessverre så ble det et kort svangerskap og jeg fikk beskjed om MA på mandag som var. Jeg skulle da vært 8+2, men hadde stoppet i utviklingen rundt 7+3...dagen etter jeg hadde vært på UL og så hjertet slå[emoji22] Er første gang jeg har mistet og er evig takknemlig for lille jeg har i fra før[emoji173]️
DET er herlig da :D

Å nei! Det var trist å høre.. Har aldri mistet selv,men tanken på det er trist nok i seg selv,så jeg håper det går bra med deg selv om det er tungt :Heartred Ja,det er jo veldig fint at du har en liten gledesspreder fra før ❤
 
Her er lillemor 80 cm og 9,4 kg. Løper dagen lang☺️ prater i vei, besteforeldrene er så glad når hun roper mormor og morfar osv☺️ Er så kjekt å se utviklingen hver gang!
 
Theodor er 1,5 år, 13,5 kg og nesten 90cm høy. Og en ball av glede![emoji173]️
 
Back
Topp