Hvor store er babyene nå?

Ja har skjønt det er vanlig! Da har hun hvertfall litt å gå på hvis det skjer[emoji4] Ammer ganske ofte, så trenger nok en del energi. Ligger ALDRI stille liksom, armer og bein går i ett sett og oppe i krabbeposisjon så fort hun har mulighet. Må noen ganger sette henne litt i vippestolen eller på fanget for å «tvinge» henne til å ta en liten pust i bakken! Travle dager her og travlere skal det bli hehe!
Gøy at S digger grøten da! Og hun får vel mme ellers? Så da er det sikkert bare fint at hun får i seg en del måltider vel[emoji4] Og så justerer de seg sikkert selv med vekt og mat osv etterhvert, de vokser jo i rykk og napp og har mer aktive og rolig perioder[emoji4] Plutselig setter S også inn støtet på aktivitetsnivået[emoji6]

Mme og måltider ja :)
Mer og mer interessert i mat for hver dag :D
 
Jeg er også spent på det! Alle fetterne mine og onklene mine på mamma sin side er over 190, mamma er 180 og jeg er 178. Kjæresten min(bf) er 194, søsteren hans er 180 og broren 190. Så de er ganske lange i min familie også, sånn bortsett fra på min pappa sin side! Så er ganske spennende!

Åj! Så du bruker 74 alt på 5mnd! Tror jeg må ta med litt forskjellig av klær når vi skal på ferie i 5 uker!

Såpass ja, mye gode lengde-gener hos dere da[emoji23]

Jepp, men som sagt stor forskjell på de forskjellige butikkene da, i tillegg til fasongen på klærne. Og merker at litt eldre arveklær er større i størrelsen også faktisk, der passer mye i 68 enda. Kanskje det var mer inn med litt større klær for noen år siden haha! Hvis du skal på ferie et varmt sted og bruke mye kortermet osv gjør det uansett ikke noe hvis noe er litt romslig da, jeg syns hvertfall det var deilig på min mini da det var hetebølge her hjemme[emoji4]
 
Mme og måltider ja :)
Mer og mer interessert i mat for hver dag :D

Så gøy!!
Håper hun begynner å like ting etterhvert her også[emoji4] Prøvde akkurat med grøt igjen nå - en annen type til og med, men fortsatt ikke noe stas. Så enten er hun ikke helt klar enda ellers så gir jeg det på feil tidspunkt hehe. Har prøvd litt forskjellig, tidlig/sent på dagen, rett etter amming, en stund etter amming osv.[emoji6] Men finner nok ut av det etterhvert som hun blir større[emoji4]
 
Såpass ja, mye gode lengde-gener hos dere da[emoji23]

Jepp, men som sagt stor forskjell på de forskjellige butikkene da, i tillegg til fasongen på klærne. Og merker at litt eldre arveklær er større i størrelsen også faktisk, der passer mye i 68 enda. Kanskje det var mer inn med litt større klær for noen år siden haha! Hvis du skal på ferie et varmt sted og bruke mye kortermet osv gjør det uansett ikke noe hvis noe er litt romslig da, jeg syns hvertfall det var deilig på min mini da det var hetebølge her hjemme[emoji4]

Har hørt det er ganske varmt på Sørlandet om dagen!
 
Så gøy!!
Håper hun begynner å like ting etterhvert her også[emoji4] Prøvde akkurat med grøt igjen nå - en annen type til og med, men fortsatt ikke noe stas. Så enten er hun ikke helt klar enda ellers så gir jeg det på feil tidspunkt hehe. Har prøvd litt forskjellig, tidlig/sent på dagen, rett etter amming, en stund etter amming osv.[emoji6] Men finner nok ut av det etterhvert som hun blir større[emoji4]

Barn er jaggu forskjellige ;)
Mi sitter og gaper etter skjea. Er veldig stas :D
 
Ved fødsel: 3370g og 48cm

Idag 6mnd: 7930g og 66.5cm

Lita og kompakt lita frøken[emoji178]
 
6 mnd kontroll for en uke siden, 9,1kg og 72cm. Stor og sterk frøken som er høyt og lavt allerede! [emoji23] Skjønner heller ikke hvor det halvåret har blitt av! [emoji7]
 
Så gøy!!
Håper hun begynner å like ting etterhvert her også[emoji4] Prøvde akkurat med grøt igjen nå - en annen type til og med, men fortsatt ikke noe stas. Så enten er hun ikke helt klar enda ellers så gir jeg det på feil tidspunkt hehe. Har prøvd litt forskjellig, tidlig/sent på dagen, rett etter amming, en stund etter amming osv.[emoji6] Men finner nok ut av det etterhvert som hun blir større[emoji4]

Min liker ikke grøt .... prøvd sånn som deg til forskjellige tider.
Men hun blir så sint og hyler til hun er rød.
Storebror elsket grøt... (de er veldig forskjellige)
Hun elsker frykt da. Helst pære, banan eller mango.
Banan funker om hun er sulten nok.
Ikke så lett med de små
 
Min liker ikke grøt .... prøvd sånn som deg til forskjellige tider.
Men hun blir så sint og hyler til hun er rød.
Storebror elsket grøt... (de er veldig forskjellige)
Hun elsker frykt da. Helst pære, banan eller mango.
Banan funker om hun er sulten nok.
Ikke så lett med de små

Nei de er forskjellige disse barna, har tydelige preferanser allerede tydeligvis[emoji6]
Nå har det heldigvis kommet seg litt med maten her[emoji4] Spiser fortsatt langt fra fulle porsjoner, men mer enn før! Hender hun gaper skikkelig[emoji4] Grøt er helt ok nå så lenge hun ikke er altfor trøtt, og det meste av frukt og grønnsaker jeg har prøvd hittil. Men mango var IKKE godt her, da brakk hun seg skikkelig hehe. Morsomt å se dem smake på nye ting da[emoji4]
 
Da har vi vært på 8 mnd kontroll og nå er han 74 cm og 8,9 kg. Synes nesten han virker tyngre når han ikke vil sitte i vogna og jeg går og bærer på han :dead:
 
Da har vi vært på 8 mnd kontroll og nå er han 74 cm og 8,9 kg. Synes nesten han virker tyngre når han ikke vil sitte i vogna og jeg går og bærer på han :dead:

Anbefaler å alltid ha med bæresele på tur - det er gull her når min på 10 kg blir lei av vogna[emoji6] Altfor slitsomt å bære lenge på armen!
 
7,5m er hun blitt. 7.600kilo og 70cm.... liten men lynrask. Veldig viljesterk er hun ... hehe
 
På 7 mnd kontrollen var frøkna her 8 kg og 64,5 cm[emoji4][emoji173]
 
9mnd, 8,5kg og 72cm :)
 
Ved 9 mnd var han 11,5kg og 75,8cm.
Lille klumpen min har blitt digre klumpen :love7
 
Back
Topp