Hvor store er babyene blitt ?

På 4 mnd kontrollen (4 mnd og 6 dager) var hun 7510 og 68cm:)
Vokst 3230g og 16 cm siden fødsel. Lille babyen min er ikke så liten lengre:eek:
 
4mnd og 10 dager- kontroll helsestasjon

Vekt: 6695

Hodeomkrets:42

Lengde:64.5

Strekt seg 5,3 cm og og lagt på seg 1345g på 5,5 uke:D
Fikk beskjed om at siden vi ikke ammer at vi skulle starte opp med smaksprøver og gi han fast føde.

Jeg fikk også beskjed om å starte med grøt og smaksprøver, men jeg fullammer. Han har sakte gått opp i vekt, samt gulpet mye.
 
Jeg fikk også beskjed om å starte med grøt og smaksprøver, men jeg fullammer. Han har sakte gått opp i vekt, samt gulpet mye.

Har storgulper her også og har vaskebøtte alltid i nærheten
9170BE6B-9810-4EDB-B78C-C411223FAAA2.jpeg

Ganske så lei av gulp, men helsesøsteren mener at så lenge han vokser og sover skal jeg ikke gjøre så mye med det. Håper det ordner seg snart etter som fast føde vil få en større del av kostholdet hans.
 
Har storgulper her også og har vaskebøtte alltid i nærheten
Vis vedlegget 257451

Ganske så lei av gulp, men helsesøsteren mener at så lenge han vokser og sover skal jeg ikke gjøre så mye med det. Håper det ordner seg snart etter som fast føde vil få en større del av kostholdet hans.

Uffa meg, vasker så mye tøy pga av gulping. Det samme sa de til meg også. Så håper gulping tar slutt.
 
Aner ikke hvor stor hun er nå, hun er ikke veid siden hun var rett over 3 mnd. Skal på 5-månederskontroll på mandag og er veldig spent, tipper nærmere 9kg :hilarious: Hun var 6700 (mener jeg det var) for 2 mnd. siden, så..

Vi skal også nå på mandagen:) Veldig spent på vekt og lengde denne gangen
 
Husker ikke lengden helt, men over 60cm og 7,3kg på 5mnd kontroll :)
Lille frøken har blitt så stor! :woot:
 
Vi skal på Onsdag. Blir spennende
 
Vi skal ikke før om tre uker og hun blir 5 mnd på mandag! Syns det er litt bakvendt at hun er nærmere 6 mnd enn 5 mnd på 5 mnd kontrollen:confused: etter 1,5 uke med forkjølelse og lite matlyst er jeg veldig spent på vekt og lengde:/
 
Blir 5 mnd på lørdag, 7760 g. Var 66 cm på 4 mnd kontrollen. Spent på 5 mnd kontroll om et par uker :)
 
5 mnd og 17 dager, veide 8130 og var 69,8 cm:) lang frøken som ligger på 50persentilen når en ser på vekt for høyde:)
 
Like lang som N hun da :) Hun er såå lang sammenlignet med andre på ca. samme alder.
Ja, det er helt rart å se på. Lille har vært lang siden hun var født så når vi tok nyfødtbilder fikk hun ikke plass i alle rekvisittene fordi hun var for lang:hilarious:
 
Back
Topp