Hvor skal du føde? Hvordan forbereder du deg til selve fødselen?

M

Moderator Tone

Guest
Hvilke sykehus skal du føde på?

Her på Babyverden har vi laget en oversiktlig liste med utfyllende informasjon om alle landets fødesteder.

Oversikten finner du her!
Her kan du lese andres erfaring om fødestedet og legge inn din egen erfaring etter du har født.


Det er viktig å være godt forberedt på fødselen. Viste du f.eks at bare 10-15% av alle fødsler starter med vannavgang?

Her har vi samlet en rekke nyttige artikler til dere som er gravide :) Ta med deg padden ut i sommersolen og forbered deg på miraklet som skjer :)

Lyst til å lese andres fødselshistorier? Ta en titt her
 
Arendal sykehus :) vet ikke helt hvordan jeg skal forberede meg på noe som det med fødsel :p
 
Skal føde på Ålesund sykehus. Har egentlig dytta hele fødselen foran meg og nektet å tenke på den. Er ganske god på å skyve ting foran meg(eller bak meg om det trengs) men tenkte jeg skulle begynne å tenke mer på fødselen når ferien er ferdig. Da nærmer det seg nemlig både fødselsforbredende/foreldreforbredende kurs og besøk på sykehuset[emoji4]
 
Skal føde på SUS, håper å kunne føde på fødeloftet.
Gjør ingenting for å forberede meg til fødsel, da dette er min første og jeg ikke helt vet hva jeg kan forvente meg[emoji85] Eneste jeg kommer til å gjøre blir såfall å melde oss på et fødselsforberedende kurs.
 
Skal forhåpentligvis føde i Volda, men hvis jeg ikke klarer å kontrollere svangerskapsdiabetes havner jeg i Ålesund.. forbereder ikke noe spesielt, vet bare jeg vil ha epidural som sist ;-)
 
Skal føde på Ålesund sykehus. Har egentlig dytta hele fødselen foran meg og nektet å tenke på den. Er ganske god på å skyve ting foran meg(eller bak meg om det trengs) men tenkte jeg skulle begynne å tenke mer på fødselen når ferien er ferdig. Da nærmer det seg nemlig både fødselsforbredende/foreldreforbredende kurs og besøk på sykehuset[emoji4]
Bare lurer : har de det på ålesund sykehus? Har ikke hørt noe om det. Skal føde der selv :)
 
Jordmora her i Skodje har både kurs og besøk på sykehuset i sitt "repertoar". Vi får i hvertfall tilbud om det. Vet ikke hvordan det er i kommunene rundt,men noe er det vel.
 
Jordmora her i Skodje har både kurs og besøk på sykehuset i sitt "repertoar". Vi får i hvertfall tilbud om det. Vet ikke hvordan det er i kommunene rundt,men noe er det vel.
Fødeavd. Har sluttet å ta mot besøk. Det ligger en film på sykehuset sin hjemmeside, som de refererer til . Skal du på omvisning?
 
Fødeavd. Har sluttet å ta mot besøk. Det ligger en film på sykehuset sin hjemmeside, som de refererer til . Skal du på omvisning?

Skal visstnok på omvisning i følge jordmora. Men vi får se hva som skjer.
 
Kirkenes sykehus. Vet ikke om de rekker å flytte inn på det nye sykehuset. De skal flytte i løpet av siste kvartal i år [emoji14] så det kan bli spennende :)
 
Back
Topp