Hvor skal du føde? Hvordan forbereder du deg til selve fødselen?

M

Moderator Tone

Guest
Hvilke sykehus skal du føde på?

Her på Babyverden har vi laget en oversiktlig liste med utfyllende informasjon om alle landets fødesteder.

Oversikten finner du her!
Her kan du lese andres erfaring om fødestedet og legge inn din egen erfaring etter du har født.


Det er viktig å være godt forberedt på fødselen. Viste du f.eks at bare 10-15% av alle fødsler starter med vannavgang?

Her har vi samlet en rekke nyttige artikler til dere som er gravide :) Ta med deg padden ut i sommersolen og forbered deg på miraklet som skjer :)

Lyst til å lese andres fødselshistorier? Ta en titt her
 
Levanger sykehus, skal jeg føde på.
Greie erfaringer fra sist, håper jeg bare får ett rom med tett dør denne gangen, så jeg slipper å høre på alt bråket fra gangen :p
 
Skal føde på Kalnes sykehus!

Forbereder meg minimalt, ungen må jo ut. Hadde en kjapp og fin fødsel sist, gleder meg til å føde på nytt.
Ønsker å føde naturlig/i vann om mulig uten smertestillende av noe slag denne gangen også. Har fått tilbud om å føde på høyrisikoavdelingen, men har mest lyst til å føde på normalenheten med jordmødre. Så det er det eneste jeg trenger å bestemme meg for :)
 
KS i Volda, enkelt å forberede seg til det [emoji4]
 
Skal føde på Kalnes sykehus!

Forbereder meg minimalt, ungen må jo ut. Hadde en kjapp og fin fødsel sist, gleder meg til å føde på nytt.
Ønsker å føde naturlig/i vann om mulig uten smertestillende av noe slag denne gangen også. Har fått tilbud om å føde på høyrisikoavdelingen, men har mest lyst til å føde på normalenheten med jordmødre. Så det er det eneste jeg trenger å bestemme meg for :)
Fint sted å føde i allefall [emoji6] Åpen fløy, så avdelingene er ikke spesielt adskilt fra hverandre.
 
Så bra! Sist fødte jeg på SØF i 7.etg, litt stress å måtte ned i 2. eller 3.etg hvis det brått skjedde noe :p
Ja den ser jeg :) Nå er det liksom som et kryss, med fri gange alle veier :) NFI i enden, og operasjonssalen en liten heistur ned [emoji14] Godt lagt opp egentlig. Men jeg har aldri sett åssen det var på SØF da.
 
Ja den ser jeg :) Nå er det liksom som et kryss, med fri gange alle veier :) NFI i enden, og operasjonssalen en liten heistur ned [emoji14] Godt lagt opp egentlig. Men jeg har aldri sett åssen det var på SØF da.

Der var det gammalt og sletent, rett og slett :p Men fine folk på B7 [emoji173]️
 
Har hørt det. Hadde OUL der, men det var ikke langt inn i bygget. Folka er gjerne med over da :D

Hadde også oul der, fatter ikke at de så noe som helst på de maskinene de hadde... Hadde samme jordmor som tok OUL denne gangen og da mimra hun over at jeg klagde på kvaliteten på ultralydmaskinene den gang [emoji23][emoji23]
 
Gleder meg til fødselen! Har tro på god mental forberedelse og øver pusteteknikker hver dag fra boken En smertefri fødsel :)
 
Hadde også oul der, fatter ikke at de så noe som helst på de maskinene de hadde... Hadde samme jordmor som tok OUL denne gangen og da mimra hun over at jeg klagde på kvaliteten på ultralydmaskinene den gang [emoji23][emoji23]
Hahaha. Men tror de hadde fått ny når jeg var der Husker faktisk ikke. Den ga ikke så verst bilder. De på Kalnes er jo supre da.
 
Skal føde på Tønsberg og sliter med fødselsangst etter forrige fødsel der. Det var svært traumatisk for min del så vil egentlig ikke føde der, mn blir for langt å reise til Drammen eller Skien. Jeg var å pratet med sykehuset her 2 ganger før sommeren og det trigget masse så bare jeg kom inn på føden gråt jeg i 1 time. Så for meg er dette helt klart siste gangen. Ville ikke gå igjennom denne heller mn gjør for at datteren min skal få søsken.. Men gruer meg bare mer og mer jo nærmere fødselen er..
 
Skal føde på Tønsberg og sliter med fødselsangst etter forrige fødsel der. Det var svært traumatisk for min del så vil egentlig ikke føde der, mn blir for langt å reise til Drammen eller Skien. Jeg var å pratet med sykehuset her 2 ganger før sommeren og det trigget masse så bare jeg kom inn på føden gråt jeg i 1 time. Så for meg er dette helt klart siste gangen. Ville ikke gå igjennom denne heller mn gjør for at datteren min skal få søsken.. Men gruer meg bare mer og mer jo nærmere fødselen er..

Hva gikk galt sist?:(
 
Back
Topp