Hvor raskt får man dato for OUL?

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Jeg har vært hos legen flere ganger allerede, og hun har sagt hun skal søke om OUL for meg på Kalnes. Det har gått flere uker nå, og jeg har ikke hørt noe ennå. Er 12+3, og var hos legen første gang i uke 6.

Bør jeg anta at hun har glemt det, eller tar det litt tid å få brev i posten med dato?

Og skal jeg ta noen blodprøver nå i uke 12? Har ikke fått noen ny time hos legen siden sist, har ingen kontroller før jordmor om et par uker.
 
Tips: logg inn på helsenorge.no og sjekk. Der finner du blant annet informasjon om henvisninger og tildelte timer på sykehus og status for disse (f.eks. om henvisninga bare er mottatt, om den er vurdert og om time er tildelt).
 
Jeg har vært hos legen flere ganger allerede, og hun har sagt hun skal søke om OUL for meg på Kalnes. Det har gått flere uker nå, og jeg har ikke hørt noe ennå. Er 12+3, og var hos legen første gang i uke 6.

Bør jeg anta at hun har glemt det, eller tar det litt tid å få brev i posten med dato?

Og skal jeg ta noen blodprøver nå i uke 12? Har ikke fått noen ny time hos legen siden sist, har ingen kontroller før jordmor om et par uker.

Skal vel ta blodprøver rundt uke 12 ja, så kanskje ring å bestill time? [emoji5]

Legen min bestilte tid til OUL når jeg var hos han i uke 8, og fikk dato for OUL på sms dagen etterpå og brev i posten uka senere [emoji5]
 
Var inne på helsenorge, ikke noe der heller. Får nok ta en legetur i løpet av uka, da. :)
 
Last edited:
Jeg fikk innkalling til OUL via helsenorge.no mindre enn en time etter at jeg hadde vært hos legen. Men dette er helse vest, tror kanskje det bare er vest og nord som har denne ordningen (??)
 
Jeg fikk brev i uke 7 [emoji85] etter å ha vært hos jordmor.
 
Jeg fikk brev fra sykehuset 10 dager etter jeg sa fra til legen at jeg var gravid.. var innom legen for noe annet når jeg var rundt uke 9. Og har fått time til uke 19.
 
Back
Topp