Hvor raskt ble du gravid etter spontanabort?

Tulia

Andre møte med forumet
Hei. Jeg mistet i uke8/9 nå denne uken.

Hvor raskt har dere opplevd å bli gravide igjen?
Må man vente en syklus?
Eller kan jeg bare kjøre på så fort el-testen slår ut positivt igjen ?

Kjedelig å miste men prøver å tenke positivt st kroppen ordne opp og prøver på ny
 
Er i 3 pp etter spontanaborten. Håper på denne ppen. [emoji4] Vi ventet en mnd etter anbefaling fra lege. Ser det er forskjellige meninger om det her på forumet fra forskjelliges leger, men jeg valgte å høre på det min egen lege sa.
 
I 2016 fikk jeg el 2 uker etter sa i uke 9, og var gravid 4 uker etter sa :) valgte og bare kjøre på når jeg først fikk positiv el test.
 
Mistet uke 5, ble først gravid igjen (med prøverør) nesten 9 måneder etter med positiv test opprinnelig termindato. En merkelig følelse.

Begynte med en gang å prøve, ventet ikke. Tok også hormontabletter noen dager etter SA.
 
Sa i uke 8 i desember. Alt kom ut av seg selv og blødde ca en uke. Hadde el fire uker etter første blødningsdag og ble gravid igjen. Er nå 8+0 igjen (tror jeg.. ikke helt sikker pga ingen mens å gå ut fra) og håper den sitter hele veien denne gangen!
 
Venter ennå på at det skal skje. Hadde MA som ble oppdaget i uke 12, fosteret hadde da vært dødt siden ca uke 7. Fikk nesten igjen etter en 4 ukers tid, nå er det ca 4 mnd siden MA. Mensen har vært skikkelig uregelmessig når den kommer alt fra 3 til 5 uker mellom hver gang mot før kom den på dagen når den skulle hver måned. Veldig frustrerende da ønske om en 3je og siste barn er veldig sterkt da gubben ønsker å være ferdig med babyer innen han er 40 som er neste år..
 
Det er ikke noe ok å miste.

Hadde du en vanlig spontanabort eller trengte du medisiner eller utskraping? Hvis kroppen ryddet opp helt selv skal det ikke være noe i veien for å kjøre rett på. Har man trengt litt hjelp anbefales det å vente en syklus.
Lykke til!

Jeg har hatt flere SA og mange kjemiske og en BO, har stort sett blitt lett gravid igjen, men har totalt tatt halvannet år før vi har kommet dithen at vi har sett liv.
 
SA 6+4, positiv test igjen akkurat 1 mnd etter første blødningsdag.

16+3 idag :)
 
Oppdaget BO i juni/juli i uke 10. Hadde utskrapning. Fortsatt ikke gravid. I pp 8 nå. Om ikke det klaffer nå blir det trolig ivf.
 
Etter første ma ble jeg gravid etter to mnd... etter andre ma tok det 14 mnd.
 
Back
Topp