Hvor raskt ble du gravid etter SA?

Fab4

Elsker forumet
VIP
Det er jo en del av dere som har blitt gravid igjen etter SA.
Hvor raskt ble du gravid?
 
Hei, har hatt endel SA og MA. Tidligere ble jeg lett gravid naturlig, men de siste to årene har jeg fått "hjelp".

Har blitt gravid på naturlig vis typisk 2-3 måneder etter forrige SA/MA flere ganger før.

Har gjordt flere inseminasjoner/IVF, og da har de gjordt ny AIH typisk allerede en måned etter siste SA hvis SA var tidlig (typisk 5 uke).

Hvis SA var sent, slik jeg ser du har hatt, har de typisk latt kroppen hoppe over en syklus for å få stabilisert seg før de har gjordt neste forsøk. Hører med til historien at jeg har gjordt alt dette privat, i det offentlige venter de visstnok lenger har jeg hørt
 
Jeg har vært gravid 6 ganger på ett år , blitt gravid ved første el etter sa og ma 4 ganger , ventet 2 mnd og ble gravid igjen og ventet 3 mnd før siste graviditet ! Nå venter vi 6mnd men mest fordi jeg vil ha tid til å tenke på annet enn graviditet og redselen for å miste igjen !
Lykke til !
 
Har kun hat en ma, uke 9. Et barn fra før så ingenting som sa at det ellers skulle være noe feil, denne gangen var det nok rett og slett feil på embryoet. Ble gravid på første el. Må nevne at jeg ikke hadde utskrapning, men medisinsk abort uten komplikasjoner.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vi har egentlig ikke bestemt oss for å prøve igjen. Kjæresten vil når/om jeg vil.
Men vi har begynt å ha sex igjen, hadde SA forrige mandag.
Så nå er det vel litt sånn at skjer det, så skjer det...
 
Vi har egentlig ikke bestemt oss for å prøve igjen. Kjæresten vil når/om jeg vil.
Men vi har begynt å ha sex igjen, hadde SA forrige mandag.
Så nå er det vel litt sånn at skjer det, så skjer det...
Lykke til :)
 
Har heller ikke fått tilbake mensen, kun 9 dager siden min MA. Aner ikke hvor i syklusen jeg er. Mistenker at jeg begynte å nærme meg el i går for da kjente jeg stikkende smerter i underlivet. Skal nok mye til for at det klaffer for oss tidlig etter MA, jeg prøver også å være realistisk og tenke at det kan tenkes det ikke klaffer i det hele tatt.
 
Det er skummelt å tenke på å bli gravid igjen. Jeg er 39 år, har ikke barn fra før.
Det var først i fjor jeg møtte den store kjærligheten. Denne mannen har vekket så mange nye følelser i meg, også ønsket om å bli mor.
Var gift noen år, og har vært samboer noen år med fine menn, men de var mer noen 'jeg kunne leve med', nå er det 'mannen jeg ikke kan leve uten' som er kommet til meg.

På mange måter hadde jeg trengt en god pustepause nå, bare leve og nyte livet med min kjære.
Selv om jeg ble overraskende raskt gravid denne gang, så er det ikke sikkert det går like lett neste gang.
Jeg ønsker at vi skal få bli foreldre sammen, vi har så mye å gi!
Jeg kommer ikke til å prøve i mange år, for da føler jeg at jeg blir for gammel.

Og hva om jeg må gjennom utredninger igjen? Om jeg havner i risikogruppen for kromosomfeil igjen.
Da vil jeg gå nesten halve svangerskapet før jeg får svar.

Er bare 11dager siden SA, vi har hatt sex noen ganger uten prevensjon.
Tror jeg skal ta en prat med kjæresten om prevensjon. I allefall til vi får dette litt på avstand.
Og skulle jeg ha klart å bli gravid allerede, så er det sikkert en mening med det.

Oj! Hadde visst litt på hjertet her.
 
Jeg hadde en MA og på første eggløsning(tre mnd senere) ble jeg gravid igjen :)
 
Hvor tidlig orker dere å ha sex etter SA/MA? Det er 9 dager siden min og jeg har ikke lyst på sex i det hele tatt. Sluttet å blø/spotte for noen dager siden så er visst greit med sex nå men lysten må jo være der også. Vanligvis kjenner jeg når jeg har eggløsning og da øker lysten naturlig i noen dager, så jeg satser på at jeg kjenner eggløsningen etter hvert.
 
Hvor tidlig orker dere å ha sex etter SA/MA? Det er 9 dager siden min og jeg har ikke lyst på sex i det hele tatt. Sluttet å blø/spotte for noen dager siden så er visst greit med sex nå men lysten må jo være der også. Vanligvis kjenner jeg når jeg har eggløsning og da øker lysten naturlig i noen dager, så jeg satser på at jeg kjenner eggløsningen etter hvert.
Jeg har hatt enda mer lyst enn jeg pleier.
Men det kan jo være fordi jeg ikke har hatt lyst i det hele tatt i mange år, lysten kom først med nye kjæresten min.
 
Hvor tidlig orker dere å ha sex etter SA/MA? Det er 9 dager siden min og jeg har ikke lyst på sex i det hele tatt. Sluttet å blø/spotte for noen dager siden så er visst greit med sex nå men lysten må jo være der også. Vanligvis kjenner jeg når jeg har eggløsning og da øker lysten naturlig i noen dager, så jeg satser på at jeg kjenner eggløsningen etter hvert.
Jeg blødde/spottet i 9 dager. var først 2-3 dager etter det igjen som jeg fikk lyst. Usikker på om det var mannen min jeg hadde lyst på, sexen, eller ønske om å prøve å bli gravid igjen?? Men jeg hadde LYST! og hadde behov for nærheten i det. Mulig det har litt med hcg-nivået å gjøre også? jeg var ihvertfall ufattelig trøtt fram til dette var "ute av systemet"... plutselig en dag var jeg mye piggere!
 
Jeg hadde en SA januar 2012 og ble gravid to uker etter. Gutten som kom fra den gravideten lever i bestevelgående og blir to om en mnd :)
 
I morgen er det tre uker siden SA, men jeg aner ikke om jeg kan ha EL. Kjenner ikke noe på kroppen.
Har litt småblødninger enda, innimellom, om morgener.
Vi har ikke tenkt å prøve bevisst, ikke jeg i allefall, men bruker ikke prevensjon, så om jeg blir gravid, så tar vi det som det kommer jeg orker ikke å PRØVE. Alt stresset det medfører nå etter å ha mistet.
 
Jeg ble i følge lege, ultralyd og termindato gravid igjen rett etter at blødningene etter min SA stoppet:) er nå 11 uker på vei, og alt ser bra ut denne gangen:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
I morgen er det tre uker siden SA, men jeg aner ikke om jeg kan ha EL. Kjenner ikke noe på kroppen.
Har litt småblødninger enda, innimellom, om morgener.
Vi har ikke tenkt å prøve bevisst, ikke jeg i allefall, men bruker ikke prevensjon, så om jeg blir gravid, så tar vi det som det kommer jeg orker ikke å PRØVE. Alt stresset det medfører nå etter å ha mistet.

Har det litt som deg her, 3 uker om fredag siden min og fortsatt litt småblødninger innimellom :/

Her er jeg klar for å prøve på nytt, men vanskelig å vite el når man ikke merker noe på kroppen.
Du gikk vel igjennom en litt tøffere SA enn meg etter hva jeg har fått med meg, men godt å ha en støttende kjæreste ;)
Ikke gi opp håpet på at det en dag plutselig klaffer, og spira sitter godt ;)

Klemmer fra meg
 
Har det litt som deg her, 3 uker om fredag siden min og fortsatt litt småblødninger innimellom :/

Her er jeg klar for å prøve på nytt, men vanskelig å vite el når man ikke merker noe på kroppen.
Du gikk vel igjennom en litt tøffere SA enn meg etter hva jeg har fått med meg, men godt å ha en støttende kjæreste ;)
Ikke gi opp håpet på at det en dag plutselig klaffer, og spira sitter godt ;)

Klemmer fra meg
Takk!
Godt å vite at kjæresten min ønsker prøve igjen, at han allerede er klar når jeg er det.
Har først og fremst behov for å være kjærester jeg nå, men blir jeg gravid, så er det en bonus!

Lykke til med prøvingen til deg!
 
Takk!
Godt å vite at kjæresten min ønsker prøve igjen, at han allerede er klar når jeg er det.
Har først og fremst behov for å være kjærester jeg nå, men blir jeg gravid, så er det en bonus!

Lykke til med prøvingen til deg!

Takk.

Fullt ut forståelig! Viktig å ta vare på hverandre ;)

Lykke til til deg også ;)
 
Back
Topp