Hvor opptatt er dere av å spise nok og riktig?

Jeg er ganske lik deg. Har slitt veldig med dårlig matlyst da di 2 siste ukene. er 7+1 i dag.
Men jeg har prøvd å spist litt sunnere, fått inn litt mer frukt i hverdagen enn det jeg har spist tidligere. Burde nok sikkert fått i meg litt mer, men jeg har no en god del å ta av også da. Så ja :eek:
 
Prøvde å spise sunt når jeg gikk gravid, fikk skikkelig cravings på dampet brokkoli så spiste snart 1 hode for dagen med brokkoli og gastromat. :laughing005
 
Jeg spiser ganske sunt i utgangspunktet, med hjemmelagede middager osv. Så har egentlig bare kutta ned på godteri og desserter. Rører ikke cola eller lakris.
 
Jeg var veldig opptatt av dette da jeg gikk gravid med førstemann, også etter fødsel mtp amming. Endte med at jeg ikke la på meg nok :( Og liten baby. Har fortsatt dårlig samvittighet, men trenger ikke ha en sammenheng. Men det sitter i.

Nå andre gang tenker jeg at mat er mat, det viktigste er å få i seg næring :) Jeg spiser det jeg vil og babyen og jeg la fint på oss i svangerskapet og alt er fint nå etter fødsel.
 
Før jeg ble gravid med cravings og at alt er tungt, lagde jeg vel 90% av maten fra bunn, uten sukker, minimum med fett og med mest mulig bra næring i det. Var sukkerfri i 4 år.
Håper å starte igjen når babyen er ute og jeg greier å stå og gå uten å ha smerter og ha det så tungt.
Elsker å lage god og sunn mat. Og elsker å lage godis som ikke er sukker i.
Man ser så gode resultater så fort om man holder det, i både kropp og i formen(energinivå er bedre og humøret er bedre).
Men må si at jeg spiser ikke super usunt nå heller, men er begrenset hva jeg orker å gjøre.
Har selv sliti med dårlig samvittighet hele svangerskapet fordi jeg ikke får i meg eller orker å lage sunn mat oftere, og at jeg kan dytte i meg sukker og ferdig mat.
 
Har det i bakhodet , men det går litt opp og ned :D
 
Jeg spiser nok ikke nok mat eller riktig mat verken før jeg ble gravid eller nå i graviditeten. Eneste forskjellen er at jeg er mye mer obs på hva jeg spiser og velger gjerne et sunnere alternativ [emoji5] f.eks så har jeg helt sluttet å drikke brus.
Jeg er mye flinkere å velge sunnere pålegg. Er også blitt mer obs på å få i meg melk, selv om jeg ikke liker det reint, så er jeg flink å få i meg melke produkter.
 
Back
Topp