Hvor og hvordan kjennes bevegelsene nå?

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Jeg er 32+5 og føler bevegelsene er så rare. De har vært lik veldig lenge, så er ikke noen forandring sånn sett. Syns bare jeg leser om spark i ribbein og kraft i sparkene «overalt», men jeg føler at i min mage er det bare «romstering». Mer ålete/glidende bevegelser og stort sett alltid på midten av magen. Og innimellom ut på høyre side, så langt på siden at det grenser til å være ryggen. [emoji85]
Men altså ingenting som føles som spark. Virker bare som han flytter rundt på seg.
Så derfor er jeg litt nysgjerrig på hvordan det kjennes hos andre som er ca like langt på vei? Hvor kjenner dere mest liv? Og hvordan er bevegelsene?
Jeg aner ikke hvilken vei han ligger, men har en følelse av at han ligger på tvers inni der. (Uten noe annet grunnlag enn at de fleste bevegelsene foregår i navlehøyde på magen, og det derfor virker mest logisk (for meg[emoji14]) )
 
Jeg kjenner det mest oppe ved ribbeina på høyre side, men også andre steder. Hun romsterer mye :)
 
Det er ikke alle barn som er så mye til å sparke, men ofte kan man bruke «spark» som fellesbetegnelse ift å kjenne liv/aktivitet..

Min veksler på type bevegelse, men er mye turning og åling. Snur seg mye enda, men favorittstillingen er på tvers, gjerne øverst i magen
 
Kjenner både romstering og litt spark. Ser også tydelig nå buling på magen innimellom når det er masse aktivitet. Kjenner mest på midten av magen og utover høyre siden. Og Litt heeelt nederst mot bekkenet. Har ingen anelse om hvordan han ligger. Har en følelse på at han ligger litt begge veier. Men den siste tiden har jeg fått disse ilingene nedover i bekkenet, så mulig hodet er nede o_O
 
32+6 i dag.
Kjenner sjelden skikkelige spark nå, tror kanskje det begynner å bli litt trangt. Det er mye bevegelse, glidende bevegelser og bein, rumpe og armer som plutselig buler ut som en kul på magen. Kjenner også en del bevegelser nedover mot der hun snart skal ut- fryktelig ubehagelig! Hun ligger med hodet ned, så det er nok hodet som presser ned i bekkenet når hun strekker eller beveger på seg :woot:
 
Mine har aldri vært noe særlige til å sparke i ribbeina, sjelden jeg syns det er noe vondt med bevegelser. Kjenner mest på høyre side av magen, og hun ligger nok fortsatt med hodet ned og rumpa opp langs venstre side. Hikking er stort sett nederst i magen. Mye sliding og buling nå, lite korte spark, er 32+6 [emoji5]
 
Varierer mellom spark, dytting, rullende bevegelser og følelse av at noe «bobler» overalt i magen. Er 32+2
 
Varierer veldig. Noe kjennes ut som harde spark hvor hele meg rister, og andre bevegelser er litt mer «glidende». Foten eller hånden presses sakte utover innimellom. Synes det er litt ubehagelig :)
 
Som flere skriver her syns jeg også at bevegelsene er mer "glidende", ikke direkte spark altså. Mye romstrering, som jeg av og til syns er ubehagelig.. Og bobling lengre bak og langt, langt nede!
Aner ikke hvordan hun ligger, men syns bevegelsene generelt er ganske langt nede.
Går inn i uke 30 i morgen.
 
Akkurat samme her, kun noe «romstering» inni der :p
 
Her og. Litt spnn aliens følelse. Hun treffer noen punkter noen ganger som kan gjøre skikkelig vondt akkurat der og da. Skvetter skikkelig til da:p
 
Verste er de glidende harde bevegelsene som ender i et hardt støt i ribbeina
 
Jeg kjenner bevegelser i hele magen. Mange spark oppe til venstre og på siden av navelen, da kan jeg ofte kjenne noe som kan minne om en fot eller håndflate:) og mye romstering og glidende bevegelser rundt omkring. Hikking rundt navelområdet. 29+6 i dag så lille har vel kanskje fortsatt mer plass enn hos dere som er lenger på vei.
 
Last edited:
Jeg kjenner også mer glidende bevegelser enn spark. Kjenner ofte en liten fot eller albue som glider over magen. Kjenner også bevegelser som jeg ikke helt greier å lokalisere, føler at hele magen er i bevegelse, så det er nok romstrering. Kjenner også bevegelser som føles som små støtt i magen, uten at det gjør vondt. Synes bevegelser kan kile litt :p
 
Kjenner litt overalt, mest gliding og som om han spennner seg på høyre side hvor kroppen er. Og så spark oppe mot venstre og av og til høyre. Slag mot venstre lavt på magen og nedover. Tror seriøst han ligger med hodet ned og som en sjøstjerne:hilarious:
 
Her er det masse romstering i magen, og aller helst om kvelden/natten [emoji85] hun lå på tvers på vekstkontrollen, men føler ut som hun ruller rundt inni der hele tiden!
 
Jeg er 32+5 og føler bevegelsene er så rare. De har vært lik veldig lenge, så er ikke noen forandring sånn sett. Syns bare jeg leser om spark i ribbein og kraft i sparkene «overalt», men jeg føler at i min mage er det bare «romstering». Mer ålete/glidende bevegelser og stort sett alltid på midten av magen. Og innimellom ut på høyre side, så langt på siden at det grenser til å være ryggen. [emoji85]
Men altså ingenting som føles som spark. Virker bare som han flytter rundt på seg.
Så derfor er jeg litt nysgjerrig på hvordan det kjennes hos andre som er ca like langt på vei? Hvor kjenner dere mest liv? Og hvordan er bevegelsene?
Jeg aner ikke hvilken vei han ligger, men har en følelse av at han ligger på tvers inni der. (Uten noe annet grunnlag enn at de fleste bevegelsene foregår i navlehøyde på magen, og det derfor virker mest logisk (for meg[emoji14]) )


Jeg kjente også mest romsteringer og sjelden spark. Fikk en sjekk med ultralyd, babyen sparka godt. Men i morkaka, derfor kjente ikke jeg det så godt :)
 
Den lille ligger med hodet ned hos meg og jeg kjenner det veldig, veldig godt når den lille snur seg. For det meste foregår romsteringen/roteringen midt på magen og spark kjennes på sidene. I tillegg kjenner jeg at den lille dytter mot beinet som sitter nederst i magen til høyre for bekkenet. Jeg er 32+1 i dag.
 
Back
Topp