Hvor ofte MME?

Vi pleier å gi 4 eller 5 flasker om dagen, 180ml ca. Det virker ikke som hun er så interessert i melk lengre, så om vi lager 5 så drikker hun ikke opp alt:) vi gir ca hver 3 time, gjerne sammen med måltid, så kjører vi vann istedenfor mme til middagsmåltid:)
Nå har jeg ingen fasit, og vet ikke om dette er riktig eller feil, men det funker hvertfall for oss:D
 
Her får han 220ml 4 ganger om dagen. Spiser mellom flaskene. Han drikker for det meste opp alt, så her går melka ned fremdeles. Han er ikke så storspist enda, men spiser litt brød, elsker smoothie, litt middag og spiser godt med grøt før leggetid. Liker også å smake på alt. Tror han får i seg nok, men han er så lang og slank [emoji23][emoji4]
 
Her får han 220ml 4 ganger om dagen. Spiser mellom flaskene. Han drikker for det meste opp alt, så her går melka ned fremdeles. Han er ikke så storspist enda, men spiser litt brød, elsker smoothie, litt middag og spiser godt med grøt før leggetid. Liker også å smake på alt. Tror han får i seg nok, men han er så lang og slank [emoji23][emoji4]
Mente 210 ml.....
 
Han får flaske på senga før han legger seg for kvelden, og så varierer det om han spiser én eller to ganger på natta. På natta får han 180ml. Varierer litt om det blir igjen noe eller ikke. Kveldsflaska er som regel 120ml. 150ml hvis han har spist lite fast føde. Varierer veldig om det blir igjen noe i flaska her også :p
 
3 flasker, melk sammen med brød til lunsj 110 ml, melk etter grøt til kvelds 110 ml. Våkner rundt kl 22 - 23 får da 210 ml (bruker å være igjen litt). Sover resten av natta. Spiser ellers godt av fast føde
 
Hun får mme hvis hun våkner natt, eller ved 6tiden pleier å sove litt igjen. Og utover dagen får hun mme til grøten lager grøt med mme og resten drikkes under måltidet. Til middag vann.
 
Jeg begynte å gi litt mme morgen og kveld etter jeg slutta å amme. Men han vil ikke ha så mye. Max 150 ml morgen og 90 ml kveld. [emoji28]
 
Slutta å amme når hun var 11 mnd.. Orka ikke mer :p spørs på dagen men oftest 2, en morgen en time etter grøt 210 ml (da kommer bæsjen, rutine!!) og en på kvelden da også 210 ml. Ikke alltid hun tømmer den på kvelden. Av og til en midt på dagen men er veldig sjeldent :)
 
Back
Topp