Hvor ofte gir dere mat?

Grøt til frokost rundt 8.30, smoothie til lunsj 11.30/12, middagsmat kl 15 og grøt til kvelds rundt kl 18. Hun får vann til alle måltider. I tillegg til pupp så ofte hun vil :)
 
Sånn er min også! Kun litt mm om morgen, kveld og natt? Gir du mme siden han ikke vil ha mm? Tenkt på om eg burde gitt han det...
Ja, noen ganger vil han ha på dagen, men da kun liggende i senga [emoji14] nei gir ikke mme, han legger på seg fint og er fornøyd så det får klare seg med den mm han vil ha :) han får vann til maten.
 
Hva slags av deres middag er det hun smaker på? Har lyst å gi våre litt av det vi spiser men finner aldri noe som «funker» for baby, prøvde noe lett kokt gulrot etc men det bare moste de med neven [emoji14] finner liksom ikke noe som de klarer å spise og som passer liksom :eek:
Vi lager egentlig bare det vi vil ha til middag, og så tar vi ikke på salt og krydder før etter at det er lagt vekk noe til henne. Så hun smaker på alt vi spiser.
Fisk er en stor slager, det har lett og fin konsistens. Så vi har hatt fisk litt oftere enn de 2 gangene i uka vi hadde før [emoji108][emoji4] hun spiser ganske godt med det faktisk, gjerne med aioli [emoji1]

Ellers er hun veldig glad i lettkokt brokkoli, som hun først jafser i seg "trekronen" fra mens hun holder i stammen, etterpå tygger hun i seg mye av stammen og [emoji1]

Annet hun har spist: poteter, kjøttdeig, pizza, pasta, egg, hamburger (veldig enkelt, da skjærer jeg opp i avlange biter hun lett kan holde), agurk, tomat, pølse (uten skinn), ...

Jeg mater henne litt for å hjelpe så hun blir mett, men hun spiser stort sett selv :) Hoster opp igjen det som havner feil, og så ler vi av grimas/rykningen[emoji23]
 
«Hvordan» gir dere skive? Her har vi prøvd å kutte kneipskive i «stenger» men det bare faller fra hverandre når de tar tak og begynner å mose det mot munnen etc :hilarious: bare smuldrer opp.. Og hvis de får noe i munnen så blir det en stor bit :nailbiting:

Her deler jeg opp og gir henne i terninger :) og gir henne 1 og 1 terning som hun putter i munnen selv[emoji3]
 
Så flinke dere er! Her ammer vi mest, det blir ca 40 gram fruktmos på dagtid og en porsjon grøt til kvelds. Vi har forsøkt å gi most middag, men hun brekker seg og hoster av biter. Hun fikk en bit revet gulrot, og hostet og brakk seg sånn at jeg trodde hun ble kvalt og samboeren holdt på å ringe ambulanse. Men hun lager disse lydene når hun får bittesmå biter i mosen også, så det var en mektig overreaksjon fra oss beggeo_O
 
Her får hun grøt morgen og kveld, men vurderer å gi henne noe midt på dagen også, slik ar kanskje hun får en bedre dupp på dagtid.
 
Grøt morgen og til kvelds, middagsglass på ettermiddag. Frukt(mest sviske) ofte sammen med grøten. TV2 har slutta helt med pupp på dagen, og får melk til senga (17.30) og ca to ganger på natt. Tv1 er samme, men skal i tillegg ha ca en flaske mme (tok ikke pupp) på morgen og midt på dagen, og spiser dermed mindre porsjoner med grøt/middag. Komplisert når de vil ha så forskjellig mat/måltider :p men de spiser heldigvis det meste, middagsglass er mye mer populært enn grøt da :p spurte helsestasjonen om TV2, da han kun får mat hver 4 time på dagen og vil ha verken vann eller mat, men de sa det var fint. Vel og merke er begge store klumper, og TV2 over snittet i vekt :p
 
Back
Topp