Hvor ofte gir dere mat?

Vinterprinsesse

Blir kjent med forumet
Det jeg lurer på er hvor mange måltider per dag dere gir de små i tillegg til amming/flaske? Og hva evt disse måltidene består av? Gir foreløpig kun grøt om kvelden, og en smaksprøve av noe nytt på dagtid. Litt usikker på hvor mye hun bør få [emoji23]
 
Det jeg lurer på er hvor mange måltider per dag dere gir de små i tillegg til amming/flaske? Og hva evt disse måltidene består av? Gir foreløpig kun grøt om kvelden, og en smaksprøve av noe nytt på dagtid. Litt usikker på hvor mye hun bør få [emoji23]

Jeg gir grøt på morgenen etter første dupp, så et par mellommåltid med frukt, grønnsaker etc. i løpet av dagen. Så er det middag og grøt til kvelds. Vi begynte med grøt og smaksprøver da han var 4 mnd så vi har jo trappet opp en stund. Han mistet litt interessen for melk, så derfor har vi bare "kjørt på" med mere fast føde. Får fremdeles flaske 3-4 ganger om dagen.
 
Jeg gir grøt på morgenen etter første dupp, så et par mellommåltid med frukt, grønnsaker etc. i løpet av dagen. Så er det middag og grøt til kvelds. Vi begynte med grøt og smaksprøver da han var 4 mnd så vi har jo trappet opp en stund. Han mistet litt interessen for melk, så derfor har vi bare "kjørt på" med mere fast føde. Får fremdeles flaske 3-4 ganger om dagen.

Akkurat samme her, bare at hun ammes 4-5 ganger mellom morgen og leggetid [emoji4]
 
Dagen ser ca slik ut :)

Grøt: 7:30
Flaske: 8:30
Smaksprøve: 11:00
Flaske: 12:00
Middag: 15:00
Flaske: 16:00
Grøt: 18:00
Flaske: 18:30

Ingen mating på natt :)
 
Det jeg lurer på er hvor mange måltider per dag dere gir de små i tillegg til amming/flaske? Og hva evt disse måltidene består av? Gir foreløpig kun grøt om kvelden, og en smaksprøve av noe nytt på dagtid. Litt usikker på hvor mye hun bør få [emoji23]
Grøt til frokost, fruktmos tiø lunsj, middagsglass til middag og grøt/velling til kvelds. Med melk til alle måltid
 
Ammer stort sett 7-8 ganger i døgnet også får gutten grøt til kvelds, altså foreløpig et grøtmåltid i døgnet, blander litt sviskemos i grøten. Ammes som regel en gang om natten, men sover også noen gang gjennom natten :) gutten runder 6 måneder snart og da skal vi begynne med prøvesmaking av frukt/grøntmoser og diverse.
 
Most frukt på formiddagen, smaksprøve dersom hun er våken når vi har middag, fullt grøtmåltid halvannen time før legging.
 
Jeg ammer hver 2.-3.time døgnet rundt [emoji28]

I tillegg får hun grøt ca kl.9 og kl.18. Når vi spiser frokost kl.11 og middag kl.16 får hun samme mat som oss andre som hun spiser selv (spiser ikke mye, men smaker hvertfall og spiser litt)[emoji106]

Hun ble 6mnd i dag [emoji177]
 
Her får han middag i tolv tida, foreløpig kun på mos sv ulike grønnsaker. Men variere frå gong til gong slik han ikkje blir lei. MÅ utvide det snart :rolleyes:
Så får han most frukt når vi et middag og graut med sviskemos til kvelds. Ammer fortsatt mykje både dag og eindel på natta. 6 1/2 mnd.

Lurer litt på å legge inn graut på morgonen også, men eg må berre bli litt meir kreativ først...xsmile5
 
Her får snuppa 4 måltider i døgnet og mme utenom det :)
Frokost : grøt+ litt smoothie oppi
Mme før dupp

Lunch: 1brødskive og en pose smoothie
Mme før dupp

Middag+vann

Kveldsmat: grøt
Mme i senga før leggetid[emoji3]
 
Jeg har så noia for å prøve brødskiver:nailbiting: Er så redd han skal sette i halsen. Hadde en enkel opplevelse med en smoothiepose igår så nå er jeg blitt enda mer pinglete. Tror han fikk for mye inn, for plutselig ble han helt stille og fikk ikke puste. Tilslutt fikk han hosta det opp og begynte å hylgrine. Var helt grusomt.

Men vi må jo prøve oss på litt brød snart.. Bruker dere vanlig kneip uten frø? Bløter dere det litt opp? :joyful:
 
Vi gir fire måltider nå
Frokost- MM+ Hirsegrøt
Lunsj- MM+grønnsaksmos
Middag- MM+ div middagsmat. Frukt til dessert
Kvelds- MM+ havregrøt

Jeg er og litt pinglete med oppstart av brød osv, men skal vel begynne snart[emoji5]
 
Gir mat ca 2-3 time døgnet rundt! Det beste han får servert er pupp og tviler det endres med det første.. Får 2-3måltider med frukt/grønnsaker/grøt i løpet av dagen + amming
Istede for å bli mer gla i fast føde har flasken begynt å bli en ting når han nekter grøt! Spesiell type :D:dance018
 
Min vil nesten ikke ha puppen lengre [emoji22] så blir litt koseamming på kveld/natt/morgen og kanskje en gang på dagen hvis han er i humør til det.
Så han får grøt til frokost, smoothie til lunsj, glass/samme middag som oss til middag og grøt til kvelds. Han får noen slurker vann til maten.
 
Min vil nesten ikke ha puppen lengre [emoji22] så blir litt koseamming på kveld/natt/morgen og kanskje en gang på dagen hvis han er i humør til det.
Så han får grøt til frokost, smoothie til lunsj, glass/samme middag som oss til middag og grøt til kvelds. Han får noen slurker vann til maten.

Sånn er min også! Kun litt mm om morgen, kveld og natt? Gir du mme siden han ikke vil ha mm? Tenkt på om eg burde gitt han det...
 
Jeg ammer hver 2.-3.time døgnet rundt [emoji28]

I tillegg får hun grøt ca kl.9 og kl.18. Når vi spiser frokost kl.11 og middag kl.16 får hun samme mat som oss andre som hun spiser selv (spiser ikke mye, men smaker hvertfall og spiser litt)[emoji106]

Hun ble 6mnd i dag [emoji177]
Hva slags av deres middag er det hun smaker på? Har lyst å gi våre litt av det vi spiser men finner aldri noe som «funker» for baby, prøvde noe lett kokt gulrot etc men det bare moste de med neven :p finner liksom ikke noe som de klarer å spise og som passer liksom :eek:
 
Her får snuppa 4 måltider i døgnet og mme utenom det :)
Frokost : grøt+ litt smoothie oppi
Mme før dupp

Lunch: 1brødskive og en pose smoothie
Mme før dupp

Middag+vann

Kveldsmat: grøt
Mme i senga før leggetid[emoji3]
«Hvordan» gir dere skive? Her har vi prøvd å kutte kneipskive i «stenger» men det bare faller fra hverandre når de tar tak og begynner å mose det mot munnen etc :hilarious: bare smuldrer opp.. Og hvis de får noe i munnen så blir det en stor bit :nailbiting:
 
Hva slags av deres middag er det hun smaker på? Har lyst å gi våre litt av det vi spiser men finner aldri noe som «funker» for baby, prøvde noe lett kokt gulrot etc men det bare moste de med neven :p finner liksom ikke noe som de klarer å spise og som passer liksom :eek:

Kokt brokkoli likte min, fikk en litt større enn neven sin. Knafsa bare i seg busken da, men det var spennende. Hvis det ikke passer fasongmessig har jeg brukt silikonfeeder så han kan holde på å styre med å gnafse litt.
 
Lager mye mat selv. Men hun er lite glad i mat. Hun bytter stadig på hva hun vil ha. Så en periode vil hun bare ha banan. Nå er det kokte erter hun spiser i små porsjoner. Gir en Ss hver 15 halv time. Men ikke ofte hun vil ha.... den siste måneden er hun kun gått opp 400g.
Så vi kan ikke vente på at hun blir sulten, for hun vil uansett ikke ha mat.
Heldigvis ammer hun enda.
 
Back
Topp