Hvor ofte går du til tannlegen?

Jeg levde ikke bedre som student. Skjønner at tannlege ikke er første prioritet hos alle, men generelt mener jeg flere kunne tatt seg råd. For en sjekk er ikke så dyrt. De fleste klarer å sette av nok til sjekken en gang i året. At man ikke har råd til ekstra behandlingene er noe helt annet.
Holder en knapp på det siste jeg sa der :)
 
Som jeg skrev tidligere i tråden koster det 400 kun for sjekk. Om det er dyrt en gang i året er du nødt til å gjøre noen endringer i prioriteringen. Selv som student tok jeg meg råd til det.
Som skrevet over så kister det ikke 400 overalt
 
Som skrevet over så kister det ikke 400 overalt
I forbindelse med tannlegeskrekk har jeg vært innom en del tannleger og sjekket priser. Har aldri sett en tannlege ta 400kr.. virker som standard prisen ligger på 700+ kr :/
 
Men jo flinkere man er med tannhygienen (så fremt man ikke har tannsykdommer) jo billigere blir det ;)
 
Jeg hadde en heftig runde med visdomstenner for en 6 år siden, tok helt skrekken av det.. (+15000 kroner ca) Så gikk endelig igjen i sommer, da hadde jeg selvsagt flere hull (får lett hull, dessverre) + måtte ta en visdomstann, brukte ca 12000 nå. Blir helt dårlig av tanken på at det gikk så mye penger. Nå skal jeg kalles inn en gang i året.. Men tannlegen tar over 1000 kroner bare for sjekk + minst 1500 hvis man må gjøre noe.
 
Jeg hadde begynnende hull sist, som er altfor lenge siden. Plager meg ikke, men jeg vet at hvis jeg går til tannlegen nå, og det har utviklet seg, blir det fort dyrt, og det har jeg rett og slett ikke penger til. [emoji17]
 
Tja, da jeg var der sist (for 6 år siden) hadde jwg ikke vært der på 9 år...
 
Jobber på tannklinikk så ganske ofte :p men sjekk en gang i året, og ellers hvis det skulle være noe.

Enig med det folk sier om at det skulle vært en del av egenandelsordningen, men ikke enig i at en sjekk er dyrt (selv om prisene varierer veldig)...
Mange velger å heller prioritere (legg merke til MANGE, ikke ALLE) å gå til frisør hver måned/annenhver måned. Og det blir fort en 1000-lapp hver gang man er der. DET synes jeg er dyrt, men ikke alle prioriterer likt, og det er også mange som ikke har råd til hverken frisør eller tannlege.

Men det jobbes for å få det inn i egenandelsordningen!
 
2 ganger i året :) er det noe jeg er nøye på så er det tannhelse! Skal trossalt ha de livet ut!
 
Back
Topp