Hvor ofte går du til tannlegen?

Er der 1 gang i året, hvis ikke mere :) tennene skal vi ha til vi er gamle, så de er verdt å investere i - selvom det er sure penger.
 
Er der stort sett en gang i året, når de kaller inn
 
Ein gong i året. Er det ingen vil betaler eg ca 1000,- for røntgen og undersøkelse og pussing av tannstein. 3-500 meir ved hull.
 
Ca 1 gang i året. Må passe på de få jeg har! [emoji6]
 
Om man ikke har vært der på noen år, så blir det fort dyrt. Da skal det røntgen til, overhaling av tenner/tannkjøtt, fikse det som evt. må fikses... :/ å gå jevnlig er jo for det beste, men noen ganger går det bare ikke.. plutselig ligger du på et par lapper eller mer
Kontrollen er fortsatt ikke noe dyrere. Og da vet du iallfall hva status er i stedet for å lure.
 
I år mye oga trekking av visdommstenner og noe som måtte fikses
I fjor mange ganger pga den teite stiften og kunstig tann
Før det sjelden
 
Jeg betaler 1200 for en sjekk å det synes jeg er dyrt
Det er jeg enig at er dyrt. Da har du en mye dyrere tannlege enn meg. Jeg betaler 700 for sjekk, bilder og fjerning av tannsten. Det syntes ikke jeg er dyrt.
 
Det er jeg enig at er dyrt. Da har du en mye dyrere tannlege enn meg. Jeg betaler 700 for sjekk, bilder og fjerning av tannsten. Det syntes ikke jeg er dyrt.
700 kr kan være dyrt for noen det også. Vært bedre og fått det inn i egenandelsordningen.
 
Får kun time annenhvert år (har aldri hatt hull etc, så tannlegen vil ikke gi meg oftere), men reelt sett går jeg en gang i året. Vært oftere i år og i fjor pga trekking av visdomstenner.
 
700 kr kan være dyrt for noen det også. Vært bedre og fått det inn i egenandelsordningen.
Som jeg skrev tidligere i tråden koster det 400 kun for sjekk. Om det er dyrt en gang i året er du nødt til å gjøre noen endringer i prioriteringen. Selv som student tok jeg meg råd til det.
 
Som jeg skrev tidligere i tråden koster det 400 kun for sjekk. Om det er dyrt en gang i året er du nødt til å gjøre noen endringer i prioriteringen. Selv som student tok jeg meg råd til det.
Selv studenter kan leve fint. Hadde mye bedre råd som student enn hva jeg har nå f.eks :) tannlegeskrekk i tillegg, så det er ikke bare bare. Å få tannhelsen inn i egenandelsordningen hadde absolutt vært for det beste.
 
Selv studenter kan leve fint. Hadde mye bedre råd som student enn hva jeg har nå f.eks :) tannlegeskrekk i tillegg, så det er ikke bare bare. Å få tannhelsen inn i egenandelsordningen hadde absolutt vært for det beste.
Jeg levde ikke bedre som student. Skjønner at tannlege ikke er første prioritet hos alle, men generelt mener jeg flere kunne tatt seg råd. For en sjekk er ikke så dyrt. De fleste klarer å sette av nok til sjekken en gang i året. At man ikke har råd til ekstra behandlingene er noe helt annet.
 
Var til tannlegen i april, da var det 4 år siden sist :eek: (hadde ikke vært siden jeg fortsatt fikk litt rabatt pga alder)
Nå som jeg likevel er inne i systemet deres igjen, kommer jeg til å ta en sjekk i året :)
 
Back
Topp