Hvor ofte er fisk på menyen?

Har fisk på menyen fast på tirsdager og torsdager, noen ganger har vi det oftere.
Hele familien spiser som regel det samme, går mye i sei og torsk
 
Tirsdag og torsdag er fiskedager, og så har de fisk to dager i uka i barnehagen (sånn ca).

Varierer mellom:
Fiskegrateng
Lakseburger
Fiskekaker
Laks i folie
Torsk med pesto
Laksewok
Hvit fisk (torsk eller lyr) i rømmesaus
Stekt sei
Laksesalat (mest på sommeren)


Blir oftest laksewok eller fiskekaker, for det er livrettene til barnet i hus ;)
 
Vi spiser det vel gjennomsnittlig en gang i uken til middag, men når vi lager oss kveldskos i helgene går det i forskjellige typer panert fisk [emoji4] det er supergodt!
Også har vi hvert vårt fiskepålegg vi spiser en del av! [emoji3]
 
Alt for sjelden...

Vi spiser panert fisk, fiskegrateng eller laks med grønnsaker og ris :) Jeg lager en veldig god fiskepai, men gubben spiser den ikke...
 
2 dager i uken minst. Hjemmelaget fiskegrateng(har flere ulike jeg lager) ,fiskekaker i brun saus,fiskeboller i hvit saus, fiskepinner,laksenuggets,ovnsbakt laks med pesto, fiskeburgere, kokt torsk,stekt torsk, fisk i tikka masala saus scampi, fiskesuppe, panert torsk osv :) ungene er glad i fisk :)
 
Vi spiser fisk 1-2 ganger i uka. Oftest laks og eller fiskekaker. Spiser som hovedregel samme middag som barna, men mine 2 er ikke kresne [emoji4]
 
Hele familien, altfor sjeldent.. 1 gang i mnd kanskje? :p
Mannen er en kresen stabeis som ikke vil ha fisk, men en gang i blant går det greit med fiskegrateng og fiskepinner. Fra Findus..
Jeg spiser laks/torsk/sei 1 gang i uka da :) Eldstemann liker bare fiskepinner, men kan til gjengjeld spise det 4 ganger i uka :p
 
Stort sett en gang i uken, men helst vil jeg ha to ganger. Barna spiser det de får servert.
 
Vi spiser ren fisk minst 3 ganger i uken. Går gjerne i torskefillet eller laks. Fiskepinner kommer utenom dette.
 
En gang i uka kanskje..

Går mest i fiskeburger, fiskeboller (når samboer ikke er hjemme), fiskepinner, fiskegrateng eller sånne andre typer panert fisk.
Spiser altfor sjelden ren fisk...
 
Vi spiser fisk 3-5 ganger i uka. Mange forskjellige retter med laks, torsk, sei. Vi er overkant glade i fisk, fremfor rødt kjøtt. (Til middag altså, ellers spiser jeg det daglig til pålegg.)
 
Last edited:
Hvertfall en dag. Helst to.

Laks med potet og grønnsaker.
Laks og torsk i suppe med grønnsaker.
 
Det varierer, enkelte uker 5 ganger og andre 1 gang. Går mest i laks, ørret, torsk og sei. Men har hvert heldig å få en del makrell som pappa har fiska også. Eldste elsker fisk, yngste spiser generelt ikke det han får servert til middag ;)
 
Prøver å få inn fisk hver uke. Ovnsbakt laks, fiskegrateng, panert fisk, fiskekaker osv. Blir det lite i perioder blir det mye makrell i tomat på brød :)
 
Prøver å få det inn to ganger i uken!
 
Back
Topp