Hvor ofte bør en baby bade?

Hver kveld :)
 
Hver kveld :)
 
1-2 ganger i uken... vil ikke tørke ut huden hennes. Vi badet storesøster hver kveld i starten, måtte kutte ned til 1 dag i uken da hun fikk veldig mye eksem
 
1-2 ganger i uken... vil ikke tørke ut huden hennes. Vi badet storesøster hver kveld i starten, måtte kutte ned til 1 dag i uken da hun fikk veldig mye eksem

Vi bader også 1-2 i uken. Er atopiker selv og er livredd for å gi grobunn for det samme hos lille.
 
Så lenge babyen ikke har tørr hud er det ingenting i veien for å bade hver kveld.
Her bader alle barna hver kveld som en del av kveldsrutinen :) De elsker å bade :D
Men jeg putter ikke såpe i vannet hver gang, og jeg har enda ikke brukt såpe til babyen. Bruker dere såpe? Isåfall hvilken?
 
1 gang i uken. Det gjorde jeg med storebror også. Bruker bare olje og babysjampo (masse hår) :)
 
1 gang i uken. Det gjorde jeg med storebror også. Bruker bare olje og babysjampo (masse hår) :)

Vi fikk beskjed på barsel om å bare bruke vann, men litt olje kan vel ikke skade? Sjampo trenger vi ikke til de få fjonene :p
 
Vi fikk beskjed på barsel om å bare bruke vann, men litt olje kan vel ikke skade? Sjampo trenger vi ikke til de få fjonene :p
Jeg bruker den "gammeldagse" badeoljen fra apoteket :)
 
Vi fikk beskjed på barsel om å bare bruke vann, men litt olje kan vel ikke skade? Sjampo trenger vi ikke til de få fjonene :p

Ikke dra alle bebiser under en kam! Hahaha passa seg nå det ordtaket :p men min baby har masse hår :p å med masse hår mener jeg full løvemanke :p
 
Hvem olje mener du?:)
ccef8deed0b01d818bb74ebef9e5ecd1.jpg

Denne :)
 
Ikke dra alle bebiser under en kam! Hahaha passa seg nå det ordtaket :p men min baby har masse hår :p å med masse hår mener jeg full løvemanke :p
Her er det også helt ekstremt mye hår! Og det blir fett som hos oss voksne hvis vi ikke bruker sjampo :p
 
Her bader vi 2-3 ganger i uka. Han elsker det. Bruker babyolje i vannet og shampo en gang i uken da han har ekstremt mye hår.
 
Ikke dra alle bebiser under en kam! Hahaha passa seg nå det ordtaket :p men min baby har masse hår :p å med masse hår mener jeg full løvemanke :p

Haha, mente bare min baby - han har knapt hår :hilarious: Kommer forhåpentligvis med årene :D
 
Back
Topp