Hvor ofte ammer man 7-8 mnd gammel baby?

Gåte82

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg er bekymret i forhold til den nye ordningen for foreldrepermisjon som trolig trer i kraft i sommer. Ut i fra mine beregninger og slik jeg har forstått det, må jeg da tilbake i jobb etter ca 7 mnd. Jeg husker ikke hvor ofte jeg ammet på det tidspunktet sist, men jeg ser for meg at det kommer til å bli et problem.

Lurer derfor på hvor ofte du ammer din baby på 7-8 mnd.

Med trine Grande sine siste uttalelser om at vi kvinner må ta oss sammen og slippe til fedrene, holder det på å koke over her hos meg.
 
Min diet vel hver andre time døgnet rundt når han var 7-8 mnd, roet ned selv på dagtid fra ca 11 mnd og nattamming roet seg fra ca året - men med mye variasjon etter det da
 
Kommer an på hvor mye fast føde den får, annen drikke osv. Så dette er veldig individuelt.
 
Jeg begynte i jobb annenhver uke da førstemann var 7 måneder (6 måneder korrigert). Tok ammefri først på dagen, så han fikk et måltid da, og pappaen kjørte 2x3 mil hver dag så vi fikk ammet i lunsjpausen også. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å amme. Er selvfølgelig ikke mulig for alle å dele opp arbeidsdagen sånn, men hadde det ikke vært for at baby nettopp hadde kommet seg etter sykdom og spisevansker så er det ikke sikkert vi hadde trengt å møtes midt på dagen (da måtte jeg evt. ha pumpet i stedet). Han tok ikke flaske, men drakk vann av kopp og spiste en del fast føde.

Denne gangen skal jeg i 100% jobb når ungen er 8 måneder. Blir nok samme opplegget i noen uker da, for så å gå over til pumping i stedet for amming midt på dagen.
 
Jeg er bekymret i forhold til den nye ordningen for foreldrepermisjon som trolig trer i kraft i sommer. Ut i fra mine beregninger og slik jeg har forstått det, må jeg da tilbake i jobb etter ca 7 mnd. Jeg husker ikke hvor ofte jeg ammet på det tidspunktet sist, men jeg ser for meg at det kommer til å bli et problem.

Lurer derfor på hvor ofte du ammer din baby på 7-8 mnd.
Med trine Grande sine siste uttalelser om at vi kvinner må ta oss sammen og slippe til fedrene, holder det på å koke over her hos meg.
Hun er 8 mnd og jeg ammer ca hver andre- tredje time, og i natt hver time:hungover: Jeg er også kjempespent på hvordan det går når vi skal ha nr too_O
 
Jeg begynte i jobb annenhver uke da førstemann var 7 måneder (6 måneder korrigert). Tok ammefri først på dagen, så han fikk et måltid da, og pappaen kjørte 2x3 mil hver dag så vi fikk ammet i lunsjpausen også. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å amme. Er selvfølgelig ikke mulig for alle å dele opp arbeidsdagen sånn, men hadde det ikke vært for at baby nettopp hadde kommet seg etter sykdom og spisevansker så er det ikke sikkert vi hadde trengt å møtes midt på dagen (da måtte jeg evt. ha pumpet i stedet). Han tok ikke flaske, men drakk vann av kopp og spiste en del fast føde.

Denne gangen skal jeg i 100% jobb når ungen er 8 måneder. Blir nok samme opplegget i noen uker da, for så å gå over til pumping i stedet for amming midt på dagen.

Det hørtes tungvint ut, men om man får til det, er det jo bra. Det har ikke jeg mulighet til. Må nok ta ulønnet permisjon og prøve å spare opp mest mulig innen den tid.
 
Hun er 8 mnd og jeg ammer ca hver andre- tredje time, og i natt hver time:hungover: Jeg er også kjempespent på hvordan det går når vi skal ha nr too_O

Det hørtes slitsomt ut å fortsatt amme så hyppig ved 8 mnd. Tror ikke jeg gjorde det fortsatt ved 8 mnd sist. Men barna kan vel være ganske forskjellige.
Er spent på hvordan dette barnet blir. Jeg klarte ikke å pumpe noe særlig sist, så jeg er avhengig av å ha en baby hengende i puppen.
 
Det hørtes slitsomt ut å fortsatt amme så hyppig ved 8 mnd. Tror ikke jeg gjorde det fortsatt ved 8 mnd sist. Men barna kan vel være ganske forskjellige.
Er spent på hvordan dette barnet blir. Jeg klarte ikke å pumpe noe særlig sist, så jeg er avhengig av å ha en baby hengende i puppen.
Jeg trives godt med amming, godt for henne med en liten timeout, men nattammingen er det litt verre med:p klarer heller ikke pumpe meg!
 
Jeg trives godt med amming, godt for henne med en liten timeout, men nattammingen er det litt verre med:p klarer heller ikke pumpe meg!
Det var helst den nattammingen som hørtes slitsomt ut. Er jo greit med litt søvn også i blant. ;)

Jeg jobber turnus med nattevakter, og mener å huske at nattamming var noe av det siste jeg sluttet med. Det skal ikke være lett.
 
Jeg er bekymret i forhold til den nye ordningen for foreldrepermisjon som trolig trer i kraft i sommer. Ut i fra mine beregninger og slik jeg har forstått det, må jeg da tilbake i jobb etter ca 7 mnd. Jeg husker ikke hvor ofte jeg ammet på det tidspunktet sist, men jeg ser for meg at det kommer til å bli et problem.

Lurer derfor på hvor ofte du ammer din baby på 7-8 mnd.

Med trine Grande sine siste uttalelser om at vi kvinner må ta oss sammen og slippe til fedrene, holder det på å koke over her hos meg.
Jeg ammer min på 10mnd. Hver 3.time. når han var 7-8,mnd hver 2. Time.
 
Det var helst den nattammingen som hørtes slitsomt ut. Er jo greit med litt søvn også i blant. ;)

Jeg jobber turnus med nattevakter, og mener å huske at nattamming var noe av det siste jeg sluttet med. Det skal ikke være lett.
Den er heldigvis ikke så ille hver natt:p
 
Ammer frøkna på 7mnd hver 3. Time døgnet rundt.
Hun spiser fler måltider med fast føde om dagen, men ikke nok ved hvert måltid til at hun ikke trenger/ønsker litt pupp i tillegg.
Jeg får ikke ut noe med pumpe, så jeg er virkelig glad for at jeg ikke skal tilbake i jobb med det første. Det ville gjort det vanskelig for oss å opprettholde ammingen.
 
En løsning er å ta ferie umiddelbart etter permisjonen før han skal ha sin perm. Smil skal je gjøre det. Jeg overfører all årets ferie så jeg får 10uker ferie rett etter permisjonen før mannen min skal ta sine uker :)

Min første nektet fast føde før hun var godt over 6 mnd, og introduksjonen ble veeeldig langsom.
 
Ammet begge annenhver/tredjehver time. Ingen av de ville spise mer enn et par ts med mat.

Jeg tok ulønnet permisjon, eneste løsning.

Ja det koker inni meg også. Det er da ikke snakk om å ikke ville slippe til fedrene - for min del kunna han gjerne vært mer sammen med de. Da jeg ble alenemor synes jeg det var helt TOPP å få fri hver gang det var samvær, for før det så hadde jeg baby 24/7 (ikke mitt valg). Da vi gikk fra hverandre var baby 7 mnd og de var ikke borte mer enn 2 timer.
 
Jeg begynte i jobb annenhver uke da førstemann var 7 måneder (6 måneder korrigert). Tok ammefri først på dagen, så han fikk et måltid da, og pappaen kjørte 2x3 mil hver dag så vi fikk ammet i lunsjpausen også. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å amme. Er selvfølgelig ikke mulig for alle å dele opp arbeidsdagen sånn, men hadde det ikke vært for at baby nettopp hadde kommet seg etter sykdom og spisevansker så er det ikke sikkert vi hadde trengt å møtes midt på dagen (da måtte jeg evt. ha pumpet i stedet). Han tok ikke flaske, men drakk vann av kopp og spiste en del fast føde.

Denne gangen skal jeg i 100% jobb når ungen er 8 måneder. Blir nok samme opplegget i noen uker da, for så å gå over til pumping i stedet for amming midt på dagen.

Hva synes pappaen om å bruke tiden i pappaperm i bil? Skjønner virkelig ikke poenget med pappaperm hvis det skal være sånn. Ingen kritikk til dere altså, kjempebra at dere fikk til ammingen. Ser bare ikke helt logikken i permisjonspolitikken.
 
Det var helst den nattammingen som hørtes slitsomt ut. Er jo greit med litt søvn også i blant. ;)

Jeg jobber turnus med nattevakter, og mener å huske at nattamming var noe av det siste jeg sluttet med. Det skal ikke være lett.

Ganske vanlig med nattamming. Man fungerer jo ikke akkurat godt på jobb på den måten... eller som helt utslitt forelder:(
 
Back
Topp