Hvor mye veier deres små ved 10mndr?

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Lillegutt er straks 10mndr og veide ham hjemme i dag (var vekke fra Norge i 3mndr), veier 9.500. Han har liksom blitt lengre med ser tynnere ut. Han var 8.500 på 6 månederskontrollen, er det for lite vektoppgang? Synes han spiser godt, jeg ammer fortsatt flere ganger i døgnet og han får grøt/middag/frukt hver dag. Er veldig aktiv også. Hvor mye veier deres små ved 10mndr?
 
Er nok helt normalt! :) De er jo mye mer aktive nå, og det er vel heller ikke meningen at de skal legge på seg like mye nå lengre. Bjørn var 10 kg på 6-månederskontrollen, og veier nå rett over 10,5 kg. Men nå har han vært ganske god og rund da, begynner å bli litt slankere nå. Jeg ammer fortsatt noe, men føler nesten jeg må lure ham til å drikke melk, så er fint lite han drikker om dagen tror jeg.. Spiser godt med grøt og middag heller.
 
Min her veide 10,8 kg ved 8 mnd kontrollen, veide 10,2 ved 6 mnd så er jo normalt at vekten flater ut. Bare de følger sin egen kurve, du får jo se kurven hos helsesøster :)
 
Her er det ingen 10 mnd kontroll, men hun var 6,9 på 8 mnd og er sånn ca 7,6 kg nå [emoji4] hun har gått opp 1,1 kg siden 6 mnd - noe vi er veldig fornøyd med [emoji4]
 
Her har lillegutt skutt opp i vekt etter at vi klippet tungebåndet! 7,8 ved 6mnd 8,8 på 8mnd og nå veier han 9,8 kg og er 9,5 mnd. Hoppet fra 50% til 75% på percentilen :happy:
 
Så lenge de følger kurven sin så er alt normalt ja :) Emilie skal veies imorgen, hun veide 10.6 på 8 måneder og tenker meg hun runder 11 kg nå, men hun spiser som en hest om dagene og så det er ikke så rart :p

Edit: jeg husket feil der, hun veide 10,2 på 9 måneder og nå idag veide hun 10,5 kg [emoji85] tror kanskje det var 9,6 på 8 måneder [emoji4]
 
Last edited:
Mi var 10,3kg [emoji4]
 
Min er bare 8350 og 71 lang. Liten tass. Men følger kurven sin da. Blir 10 mndr den 20., var på kontroll på tirsdag.
 
Frøkna veide 10,5 kg, hun har ikke gått opp siden 6 mnd kontroll, bare strekt seg. HS og vi er kjempe fornøyde, for nå er hun innafor kurven, men fortsatt en klump :) Og til dere som tenker hun ble slanket, absolutt ikke!
 
Back
Topp