Hvor mye tran?

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Hvor mye tran gir dere? Og gir dere med oralsprøyte eller skje?

Vi har falt helt ut av tranen. For lenge siden... Får så dårlig samvittighet, for veit hvor viktig det er. Så må begynne igjen, men aner ikke hvor mye de skal ha nå?
 
Vår får ca 5ml. Vi gir med skje, gir tre babyskjeer daglig som vi har målt oss frem til er rett mengde. De skal ha 5ml innen 6mnd alder, men er usikker på om det er noe som bør økes gradvis. Hør gjerne med hs eventuelt.

Startdosen fra 4 ukers alder er 2.5 ml
 
Vet at du ikke spør om det, men det kan allikevel være et alternativ. Vi bruker d dråper, på en flaske som har en sånn sugetut, den kan stå i romtemperatur, så vi har den på stellebordet og gir da alltid ved første morgenskift [emoji4] veldig lettvint og lett å huske. Hun blir faktisk også gira hver gang hun ser jeg tar frem flaska [emoji2]

Sent from my EVA-L09 using BV Forum mobile app
 
Vet at du ikke spør om det, men det kan allikevel være et alternativ. Vi bruker d dråper, på en flaske som har en sånn sugetut, den kan stå i romtemperatur, så vi har den på stellebordet og gir da alltid ved første morgenskift [emoji4] veldig lettvint og lett å huske. Hun blir faktisk også gira hver gang hun ser jeg tar frem flaska [emoji2]

Sent from my EVA-L09 using BV Forum mobile app

Vi bruker også d dråper og hun får det hver kveld på en skje etter kveldsstellet :)
 
Vet at du ikke spør om det, men det kan allikevel være et alternativ. Vi bruker d dråper, på en flaske som har en sånn sugetut, den kan stå i romtemperatur, så vi har den på stellebordet og gir da alltid ved første morgenskift [emoji4] veldig lettvint og lett å huske. Hun blir faktisk også gira hver gang hun ser jeg tar frem flaska [emoji2]

Sent from my EVA-L09 using BV Forum mobile app

Men jeg gir mme da. Og sånn jeg forsto det var det nok d vitamin og alt sånt i mme, eneste som mangler var omega 3 som er i tran. Eller tar jeg feil?
 
Men jeg gir mme da. Og sånn jeg forsto det var det nok d vitamin og alt sånt i mme, eneste som mangler var omega 3 som er i tran. Eller tar jeg feil?

De skal ha d-vitamin i tillegg til det som er i mme. Så enten 3 dr d-vitamin eller tran. Hun her får dråper, de eldste elsker tran. Jeg putter det oppi grøten om morgenen, kun sånn jeg husker på det☺️
 
De skal ha d-vitamin i tillegg til det som er i mme. Så enten 3 dr d-vitamin eller tran. Hun her får dråper, de eldste elsker tran. Jeg putter det oppi grøten om morgenen, kun sånn jeg husker på det[emoji5]️

Haha whaaat? Det var ikke det som stod i spedbarnsboka mi. Hvor finner jeg sånne dråper?
 
Begge mine har fått tran fra de var nyfødte, og nå spør fireåringen "kan jeg få mer" og den minste spreller av iver. Så tran trenger ikke være en kamp altså :)
 
Begge mine har fått tran fra de var nyfødte, og nå spør fireåringen "kan jeg få mer" og den minste spreller av iver. Så tran trenger ikke være en kamp altså :)

Så herlig! Her sniker eldste seg en ekstra skje i ny og ne-for det er sååå godt sier hun☺️
 
De skal ha d-vitamin i tillegg til det som er i mme. Så enten 3 dr d-vitamin eller tran. Hun her får dråper, de eldste elsker tran. Jeg putter det oppi grøten om morgenen, kun sånn jeg husker på det[emoji5]

Her er det 5 dråper D[emoji15]
 
Gir også 5 dråper d-vit :) lettvint og greit, hvertfall til gulpebaby :)
 
Så da er alle enige om at man trenger ikke å gi tran, men kan gi d-dråper isteden? Til mme baby? For da går jeg heller for det.
 
Back
Topp