Hvor mye mme? Baby 8mnd

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
hvor mye mme gir dere?

Jeg tilbyr 200ml på formiddag
Og 200ml kveld men han drikker sjelden opp alt. Vil anta at han drikker ca 200-300ml totalt PR døgn.

Synes det høres lite ut. Men spiser godt ellers bare lei mme virker det som.
 
Helsesøster sa vi måtte starte å redusere, for 600ml er max nå, men her drikkes det 800-900ml. Glad i melk og mindre begeistret for fast føde (selv om den siste uken har vært positiv på matfronten).
 
Dersom du gir ferdiggrøt nå du og regne med væsken i den. Så 300 ml mme og evnt grøt ×2 (100 ml) er jo 500 i løpet av dagen.

Dersom de får i seg bok væske ned vann er jo ikke den nelka ikke så enormt viktig, i alle fall ikke når de etter hvert kan spise ost og yoghuft slik at de får i seg nok kalsium.

Min drikker og rundt 300-400 i løpet av en dag, og vil IKKE ha. Men drikker dårlig med vann og så han må bare. Vi bruker melkefri grøt og, så får ikke noe der. Jeg blander melkepulver i et fruktmåltid (5 skjeer på et beger) så får han litt kalsium der og det kan jo evnt gjøres om dere tenker på kalsium frem til de kan spiser ost og yoghurt
 
Last edited:
Dersom du gir ferdiggrøt nå du og regne med væsken i den. Så 300 ml mme og evnt grøt ×2 (100 ml) er jo 500 i løpet av dagen.

Dersom de får i seg bok væske ned vann er jo ikke den nelka ikke så enormt viktig, i alle fall ikke når de etter hvert kan spise ost og yoghuft slik at de får i seg nok kalsium.

Min drikker og rundt 300-400 i løpet av en dag, og vil IKKE ha. Men drikker dårlig med vann og så han må bare. Vi bruker melkefri grøt og, så får ikke noe der. Jeg blander melkepulver i et fruktmåltid (5 skjeer på et beger) så får han litt kalsium der og det kan jo evnt gjøres om dere tenker på kalsium frem til de kan spiser ost og yoghurt

Min har melkeproteinallergi så får vel ikke noe kalsium gjennom verken melk eller grøt da (?). Men han spiser grøt morgen og kveld så er jo en del væske det. Kan ikke spise ost og yoghurt.
 
Han blir tilbydd 5 flasker i døgnet med 120 ml, ikke alltid han drikker opp.
 
Min har melkeproteinallergi så får vel ikke noe kalsium gjennom verken melk eller grøt da (?). Men han spiser grøt morgen og kveld så er jo en del væske det. Kan ikke spise ost og yoghurt.
Min har og det. I Semper og Sinlac er det tilsatt kalsium så egentlig blir innholdet i de nesten det samme som i grøt med melk mener jeg. Mme, om du bruker en av de allergivennlige, har tilsatt kalsium. Er nettopp derfor jeg og lager "yoghurt" med å blande frukt og melkepulver også, pga at han da får viktige næringsstoffer. Lager og grøt selv av og til hvor jeg tilsetter melkepulver.

Vi fikk veiledning av sykehuset på hvordan sikkre næringsstoffer til baby på melkefri kost.
 
Back
Topp