Hvor mye mat gir man? :/

Mammi :)

November 2014 <3
Novemberskattene 2014 <3
Marsboerne2017
Hei. Nå er barnet mitt litt over 6 Mnd og hun hr fått smakt på mange rene råvarer. Hun har også begynt med ris og hvete grøt fra nestle, 4.mnd. Men nå er hun jo over 6 Mnd. Burde vi bytte til 6.mnds grøten?

Når det gjelder angående hva en full porsjon er så står det det samme blandingsforhold bak på 4.mndspakken og 6.mndspakken. Men nå har vi jo gitt en del grøt så da kan man vell øke porsjonen?
Er en full porsjon 1 dl med vann? Det ser så lite ut..

Jeg gir også grønnsaksmoser og fruktmos på dagen.. Men hvor mye kan jeg gi? Skal man bare gi til de slutter å gape? :/ Vil bare ikke at hun skal sprekke :( :p
 
Jeg gir så mye hun vil ha jeg :)
Hun snur hodet bort når hun er mett.

Her spiser hun glatt grøt blandet ut i 2,5 dl vann, og en fruktmos etterpå. Til og med jeg hadde vært mett etter det så hvordan hun klarer det, vet ikke :p
 
Hei. Nå er barnet mitt litt over 6 Mnd og hun hr fått smakt på mange rene råvarer. Hun har også begynt med ris og hvete grøt fra nestle, 4.mnd. Men nå er hun jo over 6 Mnd. Burde vi bytte til 6.mnds grøten?

Når det gjelder angående hva en full porsjon er så står det det samme blandingsforhold bak på 4.mndspakken og 6.mndspakken. Men nå har vi jo gitt en del grøt så da kan man vell øke porsjonen?
Er en full porsjon 1 dl med vann? Det ser så lite ut..

Jeg gir også grønnsaksmoser og fruktmos på dagen.. Men hvor mye kan jeg gi? Skal man bare gi til de slutter å gape? :/ Vil bare ikke at hun skal sprekke :( :p
Jeg ville byttet til 6 mnd grøten , er noe med innholdet som er tilpasset alder :) Jeg ga/ gir min til han viser han ikke vil ha :)
 
Gi til hun viser tegn på at hun ikke vil ha. Merker det fort :)
Her er grøt på 1dl vann mye for mi på 10mnd :)
 
Ikke så lett synes jeg... HS sa på 6 mndskontrollen jeg ikke trengte gi mer mat enn jeg gav nå.... Har ei jente på 6 mnd og 8 kg :p men når jeg sa ho kun fikk litt grøt på kvelden og smakte litt grønnsaker på dagen så skjønte ho jo vi måtte øke opp med fast føde..... Kan jo ikke bare amme..... Tida går litt for fort mot en arbeidshverdag igjen....

Vanskelig å vite hvor tidlig vi må ha måltidene på plass før jeg skal jobbe igjen slik ho er vant med å ikke amme på dagtid......
 
Ikke så lett synes jeg... HS sa på 6 mndskontrollen jeg ikke trengte gi mer mat enn jeg gav nå.... Har ei jente på 6 mnd og 8 kg :p men når jeg sa ho kun fikk litt grøt på kvelden og smakte litt grønnsaker på dagen så skjønte ho jo vi måtte øke opp med fast føde..... Kan jo ikke bare amme..... Tida går litt for fort mot en arbeidshverdag igjen....

Vanskelig å vite hvor tidlig vi må ha måltidene på plass før jeg skal jobbe igjen slik ho er vant med å ikke amme på dagtid......
Når skal du tilbake da? :) Bare å ta det litt etter litt. Øke antall måltider før du øker porsjoner er også greit. :)
 
Når skal du tilbake da? :) Bare å ta det litt etter litt. Øke antall måltider før du øker porsjoner er også greit. :)

Er ikke før september :p

Grøt liker ho og er vant med nå på kvelden. Så tenker litt mer middag fremover så ho blir vant med di smakene.... Spiser ca halve porsjoner kanskje.... Lager sjøl så ikke så lett å vite...

Ammer vel ca like mye som før enda. Men blir vel mindre etterhvert når ho får flere måltider fast føde og også ler i hvert måltid...
 
Er ikke før september :p

Grøt liker ho og er vant med nå på kvelden. Så tenker litt mer middag fremover så ho blir vant med di smakene.... Spiser ca halve porsjoner kanskje.... Lager sjøl så ikke så lett å vite...

Ammer vel ca like mye som før enda. Men blir vel mindre etterhvert når ho får flere måltider fast føde og også ler i hvert måltid...
Ja. Det går seg nok til mer eller mindre av seg selv skal du se. Min er 10 mnd. Har akkurat tatt nattavenning . Nå ammer han 4 ganger om dagen . Spiser 4 måltider pluss fruktmos /pops/ kavring. Husker jeg stresset med å få han til p gå opp i porsjoner ( våknet/ våkner mange ganger om natten). Jeg tok kontakt med en online helsesøster. Hu mente man først skulle kutte pupp til første duppen. Heller gå tur i vogn f.eks. Sånn at de er mer sultne til formiddagsmaten. :)
 
Er ikke før september :p

Grøt liker ho og er vant med nå på kvelden. Så tenker litt mer middag fremover så ho blir vant med di smakene.... Spiser ca halve porsjoner kanskje.... Lager sjøl så ikke så lett å vite...

Ammer vel ca like mye som før enda. Men blir vel mindre etterhvert når ho får flere måltider fast føde og også ler i hvert måltid...
PS! Vi har ikke kuttet ut pupp før første dupp :D elsker å legge meg sammen med han :p
 
Her og er det amming hver 3.time enda.. Både natt og dag :p
Når tar man nattavvenning da?
Jeg gir ca 4 måltider hver dag nå.. Men grøt om morningen, fruktmos/avocado til lunch, grønnsaker til middag og grøt til kvelds.. Men hun vpkner fremdeles hver 3.time.. Helsesøster sa jeg D måtte gi mer mat slik at hun ikke ville ha melk så ofte.. :/ Men jeg gir jo mye mat allerede :p
Hun er 6 Mnd og 8 kg :p
 
Her og er det amming hver 3.time enda.. Både natt og dag :p
Når tar man nattavvenning da?
Jeg gir ca 4 måltider hver dag nå.. Men grøt om morningen, fruktmos/avocado til lunch, grønnsaker til middag og grøt til kvelds.. Men hun vpkner fremdeles hver 3.time.. Helsesøster sa jeg D måtte gi mer mat slik at hun ikke ville ha melk så ofte.. :/ Men jeg gir jo mye mat allerede :p
Hun er 6 Mnd og 8 kg :p
Høres ut som du gir mye/nok mat, og at nattmaten kun er for kosens skyld :) Personlig kommer jeg til å la min få nattmat til hun ikke vil ha lengre. De skal få til å regulere det selv.
 
Her og er det amming hver 3.time enda.. Både natt og dag :p
Når tar man nattavvenning da?
Jeg gir ca 4 måltider hver dag nå.. Men grøt om morningen, fruktmos/avocado til lunch, grønnsaker til middag og grøt til kvelds.. Men hun vpkner fremdeles hver 3.time.. Helsesøster sa jeg D måtte gi mer mat slik at hun ikke ville ha melk så ofte.. :/ Men jeg gir jo mye mat allerede :p
Hun er 6 Mnd og 8 kg :p

Samme som mi og mi HS sa motsatt når ho så kurven... Følger sin kurve da men ligger jo høyt :p

Prøver å drøye 3 timer på natta men ikke alltid det går....

Må vel bare bite i meg og fortsette nattammingen litt til......
 
Back
Topp