Hvor mye lån og hvor mange barn har dere?

I dag er jo egentlig 3-4 mill for ett hus billig dessverre.. vi bor på landet og bygde for ca 5 år siden :)
Ja, det er kanskje det.. alikevel er det veldig mye penger.. husprisene i Norge indag er helt syke. Synes synd på alle de unge som skal inn på boligmarkedet i dag. Vi kjøpte huset vårt for under 1 mill for mange år siden.. nå er det verdt 2,5. Tatt opp litt ekstra for oppussing..
 
Ja, det er kanskje det.. alikevel er det veldig mye penger.. husprisene i Norge indag er helt syke. Synes synd på alle de unge som skal inn på boligmarkedet i dag. Vi kjøpte huset vårt for under 1 mill for mange år siden.. nå er det verdt 2,5. Tatt opp litt ekstra for oppussing..

Veldig mye penger ja, og jeg tror det vil bli mindre vanlig å eie noe i forhold til i dag etterhvert.
Men hus for under 1 mill er mange år siden jeg har sett, men god økning på deres hus da[emoji1]
 
Usikker på hva vi har igjen, men vi fikk lån til å kjøpe for 2,1 mill med null barn og ca 700000 inntekt. Nå har vi 1 barn vi forsørger og ikke noe problem å betjene lånet.
Fikk samme svaret i 3 forskjellige banker.
 
Vi har vel i underkant av 3 mill i lån tilsammen med huslån, billån og studielån.

Vi fikk huslån på 2,4 da vi hadde 2 barn. Skulle refinansiert for å pusse opp litt, men tror ikke vi får det nå når vi har 3 barn, vi har ett lån som skulle være mulig å refinansiere, men det var og da når vi hadde 2 barn.

Har en inntekt på ca 600 000 tilsammen siden jeg er student og jobber kun deltid.

Litt av grunnen til at vi fikk lånet var at vi kunne vise til betjeningsevne ved at vi hadde hatt en veldig høy husleie over en lang periode. Så banken gikk vekk fra sifo-budsjettet.

Også fikk vi kjøpt huset 400 000 under takst, siden det var ett dødsbo.
 
Dere som har huslån på 3-4 mill. Har der nye store hus? Høres veldig mye ut.. men i byer er det veldig dyrt med bolig
Vi eier en del av en tremannsbolig på 90kvm, takstert til 2.1 mill, og vi er ikke helt ferdig enda. Han tippa 2,3/2,4 når vi var helt ferdig. 10 år gammelt.
Ene naboen vår solgte i huset sommer. En eldre dame som bodde der, og ikke gjort så mye med, ble solgt for 3,5 mill.
Så 3-4 mill eller ikke så mye egentlig.
 
1 barn (jeg gravid med nummer to...) huslån tilsammen på ca 2,2 + begge høyt studielån. Inntekt ca. 1.2 (jeg freelancer) Må flytte nå snart for leiligheten i Oslo er altfor liten og ligger i 5 etg. Uten heis som er litt upraktisk da mannen min reiser mye. Men skal du ha en decent leilighet i området vi bor så må vi ta opp minst det dobbelte i lån. Eller eventuelt bli juvel tyver.
 
I dag er jo egentlig 3-4 mill for ett hus billig dessverre.. vi bor på landet og bygde for ca 5 år siden :)

Det kan man si. Vår bitte lille rare leilighet som ligger rett ut mot trikken i 5 etg uten heis ble taksert til 5,3 mill. (Oslo)
 
Dere som har huslån på 3-4 mill. Har der nye store hus? Høres veldig mye ut.. men i byer er det veldig dyrt med bolig

Vi bor i en liten by, ca 25 000 innbyggere. Boligprisene her er svært høye. Huset vårt er 170 kvm, men det ble bygd i 2011 og ligger veldig gunstig til mtp utsikt. Vi hadde sikkert funnet et billigere hus utenfor byen, men dette passet oss best. Vi solgte en leilighet i en storby før vi flyttet hit, så vi hadde mye egenkapital. Det finnes ikke hus under 4 millioner i området vi bor i.
 
Dere som har huslån på 3-4 mill. Har der nye store hus? Høres veldig mye ut.. men i byer er det veldig dyrt med bolig

Vi har et hus verdt 4,2 millioner, utenfor oslo (ca 30min) det er på 350kvadrat og har utleieleilighet[emoji106] boligprisene her er lave i forhold til nabokommuner men stiger raskt, huset våres er verdt 1,2 mill mer enn når vi kjøpte for 3 år siden[emoji38]
 
Last edited by a moderator:
0,- i lån :) 1 barn, snart to. Eier bil, men leier hus.
 
E nok forskjellig fra bank til bank og by til by ja. vi tjener rundt 1 mill, har 1 barn og har huslån på ca 3,2 trur æ.
 
1 barn på vei, ca 4,7 mill i lån fordelt på to boliger og studiegjeld. Mulig vi selger den ene boligen med tid og stund for å myke opp økonomien. Den er verdivurdert til ca 3-3,5 mill.
 
Første barn er på vei. Vi har samlet lån på 1,5 mill, og eier da hus vi kjøpte for litt over 6 mill i vinter. Begge har biler uten lån på. Samlet inntekt på rundt 1.3 mill. Så jeg føler ikke vi skal syte over økonomien med det aller første, akkurat.

Jeg skjønner godt at folk havner med lån på 3-4 mill om man bor i storbyer. Huset vårt er fra 1973, altså ikke akkurat nytt, og er på ca 165 kvm boareal (oppunder 200 om alt av boder og loft og krypkjeller er med). Så når vi må betale 6 mill for det (og da følte vi til og med at vi hadde gjort et kupp, når vi sammenlignet hva boliger i strøket hadde blitt solgt for det siste året, og hadde trålet alt av boligannonser de siste to årene så vi visste hva prisnivået lå på), så er det ikke rart at folk ender opp med flere mill i gjeld.

Hadde vi kjøpt i mannens hjembygd hadde nok huset vårt kostet under millionen. Der går svære, flett nye hus for max 2 mill.
 
Vi har lån på ca 3 mill (kjøpte hus for 5 mill i byn på ca. 200kvm). Har første barn på vei. Samlet inntekt på rundt 1,4. Helt ny bil uten lån i tillegg til hytte uten lån.

Banken var veldig streng med oss når vi for fem år siden kjøpte leilighet og vi måtte gå til den lokale filialen (samme bank) i hjembygden til samboer for å få lån, men når vi solgte den og skulle kjøpe huset sa de omtrent at vi kunne få så mye vi ville. Så ville absolutt snakket med flere banker/filialer.
 
Vi har nok rett rundt 1 mill brutto i året i inntekt. Ingen barn. Huslån på rundt 3,5 mill. Ingen andre lån.
 
1 barn
1,7 mill i lån
Samlet inntekt på 650 000,-
 
Back
Topp