Hvor mye lån og hvor mange barn har dere?

Evette

Gift med forumet
Vi har huslån og 3 barn. Ønsker og refinansiere for å pusse opp, men får nei fra banken. Banken vil vi skal ha inntekt på 800.000 for og betjene et huslån på 2 mill. Jeg krangler ikke på det siden jeg tenker at banken gjør det som er best for oss og dem.. men blir likevel nysgjerrig på om alle banker rundt omkring tenker det samme.
 
Vi har huslån og 3 barn. Ønsker og refinansiere for å pusse opp, men får nei fra banken. Banken vil vi skal ha inntekt på 800.000 for og betjene et huslån på 2 mill. Jeg krangler ikke på det siden jeg tenker at banken gjør det som er best for oss og dem.. men blir likevel nysgjerrig på om alle banker rundt omkring tenker det samme.

Vi nok ikke så mye høyere inntekt enn det og lånet vårt er nå nede på ca 2,6 tror jeg..... å det er bare huslånet....
 
Vi nok ikke så mye høyere inntekt enn det og lånet vårt er nå nede på ca 2,6 tror jeg..... å det er bare huslånet....
Med 3 barn eller flere? Banken gjor det klart at det var antall barn som utgjor tallet for oss. Uten at de spurte om bhg/sfo og slik.
 
Vi har vel ca 4,5 mill i lån inkludert billån. Tjener ca 1,3-1,4 litt ettersom.
Vi fikk nei av vår bank når vi ønsket å refinansiere også, byttet bank å fikk ja. Mye bedre renter og ett mye bedre lån. Vi har tre barn :)
 
Er nok veldig forskjellig fra bank til bank. Det merket vi når vi skulle bake inn rest lån av leiligheten vi solgte som gikk under takst, nå vi skulle søke om høyere lån til huskjøp. Måtte gjennom flere banker for å treffe "riktig" person :)
Vi har 3,5 i lån inkl bilene.
 
Vi har bare to barn, men lån på rett over 4,5. og ca 950 000 i inntekt, og vi har også byttet bank da den første sa nei til dette lånet.
 
Vi har ca 1,4 mill i huslån + 350 000 i billån.
Et barn, og inntekt på ca 1,5 mill til sammen
 
Ca 8mill totalt. Men vi har gård. Har ikke noe gjeld privat.
 
4, snart 5 barn, huslån på 2,5 i tillegg til studielån. Ett billån. Ligger vel på 8-900.000 i inntekt
 
2 barn. Vi har et samlet lån inkl. Bilene på 1,2 mill. Inntekt på 900.000 til sammen
 
Vi har 3 barn, og fikk tilbud om lån på 5 ganger inntekten vår. Vi har stor egenkapital da, regner med at god sikkerhet påvirket hvor mye penger de hadde lyst til å kaste etter oss. Jeg syntes ikke det var forsvarlig med så stort lån, men nå har vi huslån på ca 4 ganger årsinntekten.

Med 3 barn eller flere? Banken gjor det klart at det var antall barn som utgjor tallet for oss. Uten at de spurte om bhg/sfo og slik.
Hvis du ønsker stort lån, så må du aller først lage et skikkelig budsjett. Du kan ikke lene deg tilbake og vente på at de skal spørre om utgifter. Vi tok utgangspunkt i sifo-budsjettet, men gjorde om ut fra hva vi reelt hadde brukt på de forskjellige punktene det siste året. Det er nok mye lettere å få lån hvis du viser tydeligere at du har oversikt over økonomien, og at du lett kan håndtere lånet og en eventuell rentestigning. Vi sendte lånesøknad til 3 banker samtidig, og var veldig tydelige til alle om at vi hørte med flere konkurrenter.
 
Vi har 3 barn, og fikk tilbud om lån på 5 ganger inntekten vår. Vi har stor egenkapital da, regner med at god sikkerhet påvirket hvor mye penger de hadde lyst til å kaste etter oss. Jeg syntes ikke det var forsvarlig med så stort lån, men nå har vi huslån på ca 4 ganger årsinntekten.


Hvis du ønsker stort lån, så må du aller først lage et skikkelig budsjett. Du kan ikke lene deg tilbake og vente på at de skal spørre om utgifter. Vi tok utgangspunkt i sifo-budsjettet, men gjorde om ut fra hva vi reelt hadde brukt på de forskjellige punktene det siste året. Det er nok mye lettere å få lån hvis du viser tydeligere at du har oversikt over økonomien, og at du lett kan håndtere lånet og en eventuell rentestigning. Vi sendte lånesøknad til 3 banker samtidig, og var veldig tydelige til alle om at vi hørte med flere konkurrenter.
Den taktikken prøvde vi når vi tok lånet for vel 4 år siden. Satt opp alt av utgifter på eget papir og skulle legge dette frem til rådgiver ved samtale. Men hun var da klar på at dem brukte sifo sin budsjett ordning som sikkerhet+at dem legger på 5% på renta for å se hvordan tallene ble da. Vi fikk et greit lån da, men nå selv om vi har betalt litt ned, har bittelitt mindre i inntekt så er det altså nei. Jeg kan jo seff bestille time med rådgiver og legge frem alt, men nå er det 2 gang på 1 år vi spør om refinans og det er samme svar vi får uansett. Inntekten må opp.
 
Vi har 3,4 i boliglån og 160 000 i billån. vi har vel også en 600 000 sammenlagt i studielån. Tjener 1,1-1,2 sammenlagt, men hadde ikke barn da vi fikk boliglånet og billånet.
 
Vi har ca 1,8 mill i lån, biler og hus. Har to barn. Tipper vi tjener ca en mill samlet, pluss leieinntekter.
 
Med 3 barn eller flere? Banken gjor det klart at det var antall barn som utgjor tallet for oss. Uten at de spurte om bhg/sfo og slik.

Nei vi har bare ett barn. Fikk lån før ho blei født men bytta bank da ho var ca 6 mnd....
 
Har lån på 1,8 mill, snart 2 barn og ca 300.000 brutto inntekt
 
Rundt 2.7 mill i lån.
Inntekt på rundt 900 000 kr sammen.
2 barn.
 
Vi har snart 3 barn, 3 mill i huslån, hus verdt 4,2 pr.nå, mannen har i tilegg studielån og vi har billån på 200000. Tjener vel ca 850-900tusen i året
 
Dere som har huslån på 3-4 mill. Har der nye store hus? Høres veldig mye ut.. men i byer er det veldig dyrt med bolig
 
Back
Topp