Hvor mye kostet dere på deres første barn?

Ikke så mye i hvert fall. Jeg var 17 år, og økonomien var deretter. Brukte nok maks 10.000 vil jeg tro, kjøpte mye brukt og fikk en del.
 
Alt for mye, og jeg hadde et edruelig forhold til innkjøp, egentlig.

Men, det er ingenting mot hva hun koster i dag, som 11-åring. Tror vi er oppe i 20 000 bare i fritidsaktiviteter...
 
Nei, har ikke oversikt. Men tror vi drar det ned:p nye klær for maks 1500, vogn brukt 500, stellebord+seng+madrass ikea ca 1500. Bilstol 2500+1500 ca. Bleier og stelleting kan jeg tippe ca 2000, kjøpte noen tøybleier også. Kjøpte brystpumpe og utstyr til amming men det ble ikke brukt. Mat/grøt vet jeg ikke hvor mye ble men de spiser jo ikke så masse det første året hvis ikke man bruker mme da. Bæresele 1100, sjal 600, vognpose 1000.

Arvet veldig mye!!! kjøpte rimelige ting ellers. Men kan gjøres mye billigere. Om alt skal kjøpes nytt og dyrt blir det veldig dyrt!
 
Brukte ikke så mye da vi hadde vennepar som hadde barn og vi fikk mye brukt :happy: Kostet på oss ny vogn, bilstol og sprinkelseng - alt av tøy som vi fikk var fine, hele og bare 1-2 år gamle. Verre nå med to barn i barnehage og ei baby på 5 uker- og dyrere skal det jo bli :wacky:
 
Vi brukte 37.643 på klær, utstyr og møbler.

Og så kjøpte vi hus for å få bedre plass til alle tingene vi hadde kjøpt [emoji23]
 
Var heldig å arve det aller meste, så brukte ikke mange lappene selv!

Har arvet mye til alle barna, men er nok minste vi har brukt mest på, men så er økonomien bedre nå enn med de to eldste:)
 
Vi brukte en god del.
Kjøpte alt nytt og kjøpte massevis av utstyr. Hadde blant annet 2 senger, 2 vogner og altfor masse klær i hver str..
 
Hmmm. Kan godt hende den summen der stemmer. Eller så brukte jeg litt mindre.

Arvet bilstol, vognpose, vippestol... Kjøpte billig seng, droppa stellebord, fikk mye i gave (service, bestikk). Solgte vogn og bilstol videre til halv pris, så da ble jo ikke det så dyrt. Men kjøpte også en god del nytt og sparte ikke på ting, ville ha alt jeg følte vi trengte som kanskje mange tenker ikke er nødvendig.
 
Jeg hadde satt tilsides 30 000 på forhånd, men klarte ikke bruke opp alt. Sier som en over her, det er plutselig ikke noe problem å bruke opp pengene lengre når de er store med flere fritidsaktiviteter. :p
 
Rundt 50.000 og da kjøpte vi alt nytt.
Til lillesøster har vi knapt brukt en krone for hun har arvet alt vi kjøpte første runde[emoji6]
 
Vi brukte 37.643 på klær, utstyr og møbler.

Og så kjøpte vi hus for å få bedre plass til alle tingene vi hadde kjøpt [emoji23]
Imponert over oversikten! Tror vi ligger an til rundt 30.000. Vogner og senger (jepp, begge deler i flertall) som står for mesteparten. Fått mye i gave av besteforeldre (tripp-trapp, bæremeis, vognposer) og arvet klær.
 
Har ikke oversikt over hvor mye det ble, men det ble mye..
bilstol, vogn, sprinkelseng, vugge, lekegrind, voksipose, dyner, sengklær, stellebord, tripp trapp stol, vippestol, rangler og sikkert mye mere jeg ikke husker
Bare disse tingene er oppe i 30.000

Så kommer bleier og klær i tillegg...
fikk masse klær, og kjøpte en del.

Det koster.

Men det koster enda mere nå som de er større, fritidsaktiviteter, klær og utstyr..
sikkert 100.000 i året
 
Hun er bare 8 uker men vi brukte MYE på utstyr før hun ble født. Jeg har ikke finregnet på det men sikkert 30-40 000. Så når hun er et år er vi i hvert fall langt over summen til SIFO.
 
Hm.. vi har bare kjøpt litt klær enn så lenge, fått vogn og skal få seng. Vant voksipose her på Babyverden, også fått nytt bilsete i tidlig gave av min morfar(sikkert fordi han er 90 år og ikke vet hvor lenge han lever selv om han er sprek som dagen er lang):p Så vi har vel bare brukt ca 1500kr på klær.
 
Vet ikke hvor mye vi brukte, men arvet masse klær, stellebord, bilsete, vippestol, tripptrappstol. Men pengene flyr fort likevel.
Tok vare på mye så minste har mye arveting, og så ønsket vi oss endel ting som vi trengte i gaver. Kjøpte noe brukt på finn og fikk endel ting gratis derfra. Så tror vi er godt innenfor budsjett på minsten. Dyreste utgiften med han var vel å få fikset opp barnerom med skap, gulv, maling og seng
 
Jeg tenker vi ender ca på den summen, eller litt høyere. Babyutstyret ender vel på ca 30 000 kr, så kommer klær i tillegg, men mye/det meste vil jo bli solgt videre og sånn sett kan jeg trekke fra den summen en del. Så kommer jo mat i tillegg når hun begynner med det, men jeg har i hvert fall vært heldig og kunne fullamme lenge, så sparer på MME (men bruker sikkert desto mer i ekstra mat til mor?! :p)
 
Imponert over oversikten! Tror vi ligger an til rundt 30.000. Vogner og senger (jepp, begge deler i flertall) som står for mesteparten. Fått mye i gave av besteforeldre (tripp-trapp, bæremeis, vognposer) og arvet klær.

Fører både budsjett og regnskap på alt, så lett å ha oversikt [emoji6]
Gjør det samme nå, men siden vi har det meste etter eldste er budsjettet rundt 15.000 [emoji4]
 
Så langt trekker vi nok ned. Men siden barnehsgeuystyr må kjøpes før mini fyller ett år, så blir jeg dessverre ikke overraska om det nærmer seg den summen.
 
Back
Topp