Hvor mye klær i str. 80?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Sniker fra Mai-gruppa. Dere som har litt større barn enn oss og har begynt med størrelse 80. Hvor mange og hvilken type plagg trenger barnet? Hva er den minste antallet du kunne klart deg med?

Hva med ytterklær?
 
Jeg vil si det er avhengig av preferansene til mor ;) vi bruker ull og jeg gidder ikke kjøpe mange plagg, ikke liker jeg å vaske heller :)
 
Sniker fra Mai-gruppa. Dere som har litt større barn enn oss og har begynt med størrelse 80. Hvor mange og hvilken type plagg trenger barnet? Hva er den minste antallet du kunne klart deg med?

Hva med ytterklær?

Vi har masse klær i størrelse 80 - storesøster brukte det kjempelenge (nesten trekvart år tror jeg), og vi har begynt å bruke dem til lillesøster allerede (hun er 70 cm lang) i stedet for å måtte kjøpe masse i strl 74.
 
Vi har brukt str 80 i body siden i sommer, dvs da brukte vi 74 og 80, nå brukerstort vi stort sett 80 og 86. Må nesten se det i smmenheng med str over og under siden vi bruker flere str på engang.

Vi bruker mest ull. Har egentlig altfor mye for jeg kjøpte masse reflex på salg, rett før jeg kom på at vi hadde masse jeg hadde kjøpt brukt.

Av ull har vi vel ca 5 bodyer i str 80, 6 bodyer i str 86 og 4 bodyer i str 90/92 som vi bruker nå.
Har omtrent like mye bukser/strømpebukser.

Har også 4 ullpysjer som vi rullerer på 2 i str 70 og 2 i str 80. Det er mer enn vi trenger nå som han har sluttet å gulpe.

Har også noe tynne klær i viskose/sommerull, men de bruker vi lite på vinter.

har to tykke ullbukser, en ullgensere og en middels tykk ulldress i tillegg.
 
Så hvor mange av disse trenger man?

Bodyer
Gensere
Topper/skjorter
Bukser
Strømpebukser
Pysj
 
Avhenger jo av hvor fort de vokser også, her ligger vi fortsatt langt nede på vekstkurvene så vi bruker nå bodyer i 74 og har fortsatt flere bukser i 68 i bruk ;)

I 74 har vi vel 4-5 ullbodyer og noen flere i bomull. Så har vi et par gensere/cardigans men det blir lite brukt. Har 3 par strømpebukser, 2 par ulltights og en haug med velourbukser som vi har arva. Vet vi har tre pysjer i ull, og noen i bomull.
 
Back
Topp