Hvor mye klær har dere til lille?

Altfor mye[emoji23][emoji23] vil vente med å vaske til vi har fått pusset opp rommet og kjøpt kommode! Så kan jeg legge klærne rett i kommoden og ikke tilbake i plastboksen[emoji5]
 
Venter med vaskingen av klær til slutten av september. Det er jo gjort på en dag:hilarious:
 
Så usikker på om vi har nok/for lite/for mye klær.. Har litt i både 50 og 56. Blir det for lite av noe, har butikkene heldigvis åpent i oktober også. Da får vi handle inn mer. Vil ha litt i 50 i tilfelle 56 er for stort, og litt 56 hvis han blir større enn jeg har tenkt ;)

Når der gjelder vask av klær, vil hvert fiber i kroppen min sette i gang med det samme. Det tror jeg ikke er noen vits, så jeg venter nok i alle fall til permisjonen nærmer seg. Dessuten må vi kjøpe en kommode til de rene klærne...
 
Jeg synes dette med klær er litt vanskelig selv.

Men av andre sine erfaringer og det som jeg leser så prøver jeg å unngå å kjøpe for mye, satser på å ha noen skift så vi klarer oss greit selv med litt gulp så kjøper jeg heller mer når hun er ute, enten ved nettshopping, om jeg er i form til det stikker jeg selv, ellers så sender jeg noen for å handle litt mer til meg:)

Foreløpig har jeg:

3 omslagsboddyer strl 50
4 strømpebukser strl 50-56
4 nattdresser strl 50-56
1 ullfreace utedress strl 50-56
3 par sokker strl 10/12

6 omslagboddyer strl 56
3 tights/bukse stl 56
1 sparkebukse strl 56/62
2 lue i bommul
4 par hjemmestrikket sokker

Ellers har jeg noen få plagg i 62 og 74

Søsteren min venter en gutt bare noen uker fra meg og hun synes hun husker at hun hadde tatt vare på et par veldig rosa plagg fra tidligere barn, så har kanskje litt å arve også.

Så vet jeg også at svigermor holder på å strikke litt:)

Det er jo en stund til oktober enda, så jeg får se når det nærmer seg mer også hva jeg har arvet, fått i gave etc og hva det kan være greit å ha mer av.

Da har jeg kjøpy en pakke med brukt ulltøy (ser ikke brukt ut) så da har jeg litt ull i strl 56, 62 og 70 + en god ullue som burde passe fra nyfødt:) suuper fornøyd. Tror jeg har alt jeg trenger nå til starten:)
 
Venter med vaskingen av klær til slutten av september. Det er jo gjort på en dag:hilarious:
Det var det jeg trodde! Er på andre dagen med vasking av klær/sengetøy osv, og det blir nok en dag til!
Pluss at klærne skal tørke (bruker tørketrommel på sengetøy osv).
Også skal de brettes og sorteres!

Nå skal det sies at vi har en del tekstiler da (kjøpt og fått mye) [emoji1]
 
Har 4 bodyer og bukser i str. 50.
4 strømpebukser i str. 50/56 og litt mer av diverse i 56, men ikke mye. Arver fra ei, så ville ikke kjøpe så mye før jeg ser hva lillemor får derfra :)
 
Tips! Sjeldent behov for mange bukser. Ved gulp blir som regel bare body våt. Ergo kunne vi fint klart oss med 2-3 bukser. Bodyer derimot må vi nok ha minst 7-8 av og likevel vaske annenhver dag. Mye gulp. Ting uten fot er gull for oss, så ville sett an hva dere liker. Så kjøp gjerne litt i 50/56 og handle mer når dere får preferanser på de ulike tingene.

Og man trenger maks 2-3 av sokker + luer.
 
Jeg har nok alt for mye :hilarious: Har sånn 14 bodyer i "nyfødtskuffa", hovedsaklig 50-56 men to-tre stk er i ull og dermed str 62. De ser like store ut som de i 56, men er jo kjempestretchy.
Har sikkert 20 bukser, kjøpt noen selv og så kjøpte jeg to klespakker i vår med en del bukser i. Har 7 strømpebukser, litt i bomull og litt i ull. Har bare 6 stk pysj så langt, men baby kan vel sove i body og strømpebukse også om det er kaldt? Jeg liker i allefall å ha det kaldt på soverommet :shy: Skal kjøpe noen ekstra bodyer i ull når Cubus begynner å få inn.

Ytterklær i ull og annet strikketøy har jeg ingen oversikt over, men mamma er i storproduksjon. Har bestult en rød julekjole :angelic:
Har kjøpt én ulldress selv, str 62 og så fikk jeg en i babyshower (hadde tidlig siden venninnene mine bor spredt i vårt langatrakte land).

Hvor mange par sokker er det lurt å kjøpe? Og hvilken str for at det skal vare litt?
 
Jeg har vel 8-10 bodyer i 50-56, mest i bomull og et par i ull. Så har jeg 3 pysjer i bomull og en i ull. 3-4 strømpebukser og 3-4 bukser tror jeg. 4 par sokker.

Tenker kjøpe en ullbody og ullpysj til :)

Fikk en tjukk ulldress av en kollega av samboer også har jeg flere ulljakker fra da jeg selv var liten, pluss litt strikka votter og luer.

Håper ellers jeg får litt klær mer i gaver :) Syntes det er vanskelig å vite hva jeg trenger!
 
Tips! Sjeldent behov for mange bukser. Ved gulp blir som regel bare body våt. Ergo kunne vi fint klart oss med 2-3 bukser. Bodyer derimot må vi nok ha minst 7-8 av og likevel vaske annenhver dag. Mye gulp. Ting uten fot er gull for oss, så ville sett an hva dere liker. Så kjøp gjerne litt i 50/56 og handle mer når dere får preferanser på de ulike tingene.

Og man trenger maks 2-3 av sokker + luer.
Takk for tips :) Har ikke mange buksene, men da kommer jeg ikke til å kjøpe flere heller :)
 
Har ting etter førstemann, men har gitt bort/lånt ut endel som ikke kommer tilbake. Men har tenkt at det å brette opp klær som er litt for store går helt fint. Endte opp med det sist. Pluss at det kommer jo ofte litt gaver i de små størrelsene rett etter fødsel [emoji5] vi hadde gulpebaby sist, så det som vi har mest av er smekker [emoji23] tok unna mye av behovet for å bytte body hver gang... pluss et enormt forbruk av gulpekluter...
 
Har alt for mye! Men alt er arva, så har ikke skada lommeboka [emoji39][emoji106] lånte vell alle babyklærene til storesøster, å nå har eg fått alle de tilbake+ klær hun som lånte har fått og kjøpt til sin jente som hun har vokst ut av. :)
 
Har bare 6 stk pysj så langt, men baby kan vel sove i body og strømpebukse også om det er kaldt? Jeg liker i allefall å ha det kaldt på soverommet :shy: Skal kjøpe noen ekstra bodyer i ull når Cubus begynner å få inn.

Dette har jeg også lurt på! Hva slags funksjon fyller egentlig pysj? Jeg skjønner at det liksom er med på å markere "nå er det på med pysj og leggetid" på litt større barn, men hvorfor trenger nyfødte babyer pysj? Er det noen grunn til at de ikke bare kan sove i body (og strømpebukse hvis det er kaldt)?
 
Dette har jeg også lurt på! Hva slags funksjon fyller egentlig pysj? Jeg skjønner at det liksom er med på å markere "nå er det på med pysj og leggetid" på litt større barn, men hvorfor trenger nyfødte babyer pysj? Er det noen grunn til at de ikke bare kan sove i body (og strømpebukse hvis det er kaldt)?
Min umiddelbare tanke er at det virker løsere/ledigere og dermed også deiligere med pysj? :) Utenom det ser jeg ingen grunn til at baby ikke kan sove i body og evnt. strømpis.
 
Min første brukte pysj mye mer heime enn body og strømpebukse. Enklere å få av og på og mer behagelig for babyen
 
Min første brukte pysj mye mer heime enn body og strømpebukse. Enklere å få av og på og mer behagelig for babyen

Ja, sånne heldresser eller onepiece i bomull, eller pysj om du vil, var det klart mest brukte til min januarbaby. Tok på ull om vi skulle ut, men i starten var vi mye inne og da var det veldig greit med de plaggene.

Mest fordi vi ikke hadde så mange omslagsbodyer, og å tre noe over hodet på en bitteliten, skjør baby er ikke noe gøy!
 
Back
Topp