Hvor mye klær har dere til lille?

Nette94

Blir kjent med forumet
Jeg er bare nysgjerrig på hvor mye klær dere har :) hvor mye trenger man egentlig i str 50? Jeg har foreløpig kun 2 bodyer i str 50 en av dem er ull. 4 strømpebukser i 50/56, hvor 2 er ull. 2 pysjer i 50. Også har jeg ganske mye i 56, 60 og 62.
Ikke lett dette med klær når man aldri har hatt barn :D
 
Jeg synes dette med klær er litt vanskelig selv.

Men av andre sine erfaringer og det som jeg leser så prøver jeg å unngå å kjøpe for mye, satser på å ha noen skift så vi klarer oss greit selv med litt gulp så kjøper jeg heller mer når hun er ute, enten ved nettshopping, om jeg er i form til det stikker jeg selv, ellers så sender jeg noen for å handle litt mer til meg:)

Foreløpig har jeg:

3 omslagsboddyer strl 50
4 strømpebukser strl 50-56
4 nattdresser strl 50-56
1 ullfreace utedress strl 50-56
3 par sokker strl 10/12

6 omslagboddyer strl 56
3 tights/bukse stl 56
1 sparkebukse strl 56/62
2 lue i bommul
4 par hjemmestrikket sokker

Ellers har jeg noen få plagg i 62 og 74

Søsteren min venter en gutt bare noen uker fra meg og hun synes hun husker at hun hadde tatt vare på et par veldig rosa plagg fra tidligere barn, så har kanskje litt å arve også.

Så vet jeg også at svigermor holder på å strikke litt:)

Det er jo en stund til oktober enda, så jeg får se når det nærmer seg mer også hva jeg har arvet, fått i gave etc og hva det kan være greit å ha mer av.
 
Syntes det er veldig vanskelig selv, men blir vell sånn når det er førstemann :joyful:
Jeg har ikke kjøpt en eneste body eller noe i str 50, rett og slett for jeg vet at det kommer ikke til å bli brukt. Kjøpt selvfølgelig noen bodyer i str 56, så får vi heller brette opp ermene de første dagene :) Så har jeg absolutt mest i str 62 og 68. Ser det er alt for mange som går i fella og kjøper mange klær i de minste str, så blir det så og si ikke brukt..
 
Syntes det er veldig vanskelig selv, men blir vell sånn når det er førstemann :joyful:
Jeg har ikke kjøpt en eneste body eller noe i str 50, rett og slett for jeg vet at det kommer ikke til å bli brukt. Kjøpt selvfølgelig noen bodyer i str 56, så får vi heller brette opp ermene de første dagene :) Så har jeg absolutt mest i str 62 og 68. Ser det er alt for mange som går i fella og kjøper mange klær i de minste str, så blir det så og si ikke brukt..


Det er helt sant er mange som sier de aldri bruker strl 50.

men det kan være greit å se litt på andre babyer i familien og hvor store de har vært, det trenger ikke nødvendigvis å være en fasit for hvordan ditt barn blir men er ofte noe som kan sammenlignes litt. Her er alle barn på bagge sider av familien rundt 50-52 cm ved fødsel og alle sier de har brukt strl 50-56 lenge. I tillegg så sa jordmor på ultralyd at mi jente er litt under gjennomsnittet i vekst men ikke så mye at det var noe som var bekymringsverdig eller som krevde mer oppfølging. Men med alle de faktorene så regner jeg med at jenta mi kommer til å bruke 50-56 en liten stund:)
 
Det er helt sant er mange som sier de aldri bruker strl 50.

men det kan være greit å se litt på andre babyer i familien og hvor store de har vært, det trenger ikke nødvendigvis å være en fasit for hvordan ditt barn blir men er ofte noe som kan sammenlignes litt. Her er alle barn på bagge sider av familien rundt 50-52 cm ved fødsel og alle sier de har brukt strl 50-56 lenge. I tillegg så sa jordmor på ultralyd at mi jente er litt under gjennomsnittet i vekst men ikke så mye at det var noe som var bekymringsverdig eller som krevde mer oppfølging. Men med alle de faktorene så regner jeg med at jenta mi kommer til å bruke 50-56 en liten stund:)
Absolutt, er det som er så vanskelig å vite. Vi aner jo ikke hvor store de blir når de kommer :)
Jeg selv veide rundt 4kg, og vi venter en gutt. :)
Det er jo så forskjellig som alt annet, så blir spennende og se :p Jeg tenker uansett så blir det brukt mest basic klær i begynnelsen, body og strømpebukse så da går det helt fint om man må brette opp ermene litt på de i str 56 :joyful:
 
Vår jente var 50 cm ved fødsel, men hun brukte str 50 i nesten 2 mnd. Gulpebaby var hun også, så bodyene fikk kjørt seg.

Har 6 bodyer i 50, en av dem er ull. En pysj. Bukser/strømpebukser i 56. Regner med det holder[emoji28]
 
Her er det jeg har liggende :) Det meste er etter storesøster som var et lite knøtt som passet 50 i mange uker ;)

50
Pysj: 3
Ullpysj: 1
Body: 9
Body ull: 1
Strømpebukser: 2
Strømpebukser ull: 4
Bukser: 1

56
Pysj: 1
Ullpysj: 2
Body: 10
Ullbody: 5
Ullbukse/strømpis: 3
Bukse: 7
Genser: 1
Strikkaromper: 2
Lillelam-dress: 1
 
Min datter var bare 46 cm selv om hun ble født til termin. Vi måtte brette opp str 50, og hun brukte 50 i nesten 3 mnd. 56 i kun et par uker, og så 62 i 3 mnd.

Husker ikke alt vi har i farten, men vi har det vi trenger i begynnelsen i hvert fall, litt i alle str. Om det viser seg på vekstkontroll at lillemann er litt liten er det mulig jeg kjøper inn prematur størrelse også.
 
Sønnen min var 50cm og 3700gr da han ble født, brukte str 50 i en mnd. Klærne var ganske store til han i begynnelsen så 56 hadde blitt alt for stort. Både jeg og samboer var ca like store da vi ble født. (50cm og 3510gr og 51cm og 3810gr)
Du trenger ikke å ha så mye av hver størrelse til å begynne med, vi hadde 4-5 stk av alt i str 50. Butikkene er åpne etter fødselen også;)
 
Jeg har foreløpig ikke kjøpt noe i str 50... vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller da storebror var akkurat passe til 50 og gikk fort over til 56. Han var gjennomsnitt baby på 3560[emoji4]

Har dette i 56 foreløpig
9 bodyer
7 bokser
3 heldresser
2 selebukser
1 pysj
6 par sokker
3 luer
 
Har absolutt alt av klær og utstyr. Tok vare på alt etter 2 åringen vår siden vi visste vi ville ha en til. Det blir gutt denne gang også, så slipper å tænke på innkjøp av rosa jenteklær. Veldig praktisk.
 
Har absolutt alt av klær og utstyr. Tok vare på alt etter 2 åringen vår siden vi visste vi ville ha en til. Det blir gutt denne gang også, så slipper å tænke på innkjøp av rosa jenteklær. Veldig praktisk.
 
Har mest sannsynlig kjøpt inn altfor mye [emoji28] har kjøpt mye på salg i løpet av sommeren, spesielt ull. Tenker at det uansett kan selges videre, muligens med profitt [emoji41]
 
Vi har etter storebror. Han var 53 lang og 3600g. Gikk ned en del i vekt den første tiden da. 50 var litt stort til han i begynnelsen, men det varte ikke lenge.

I str 50 har jeg
2 ullbodyer
3 bomullsbodyer
3 bomullsbukser
1 heldress
2 pysjer

I str 56 har jeg
1 ullbody
2 bomullsbody (pluss en ny)
2 bomullsbukser (pluss en ny)
1 heldress
2 pysjer
Tror jeg har noen strømpebukser også.

Det var absolutt mer enn nok klær. Brukte mest ulltøyet, og uten at jeg husker det helt, tok det ikke lang tid før han begynte å bruke str 62.
PicsArt_08-12-05.41.59.jpg
 
Når begynner dere vaske klærene?
 
Jeg tenker også ta vaskingen når permisjonen starter og jeg har fått kjøpt inn de siste tinga. Tenkte ihvertfall kjøpe et par ullbodyer til.
Men blir jeg ferdig med alt annet før det kan det hende jeg gjør det før også :p
 
Når begynner dere vaske klærene?
Skal vente til uti september en gang :) Men det er nok mest fordi vi skal flytte 1.sept og at vi i tillegg venter på en hel haug med babyklær som vi arver av ei skolevenninne av samboeren :happy:
 
Back
Topp