Hvor mye i matbudsjett?

Hvor mange er dere og hva har dere som matbudsjett i måneden?

Vi er to voksene og en 1,5 åring. Før han kom klarte vi oss mer enn bra på 4000kr i mnd. Nå ligger vi på ca 6000.

Tipper 6-700 er i rene babyutgifter, resten er take-out som resultat av late, slitne foreldre[emoji23]
 
2 voksne og 3 barn + 1 hund og 2 katter. Ligger vel på rundt 8000..
 
Ikke noe fast her , men bruker veldig mye penger på mat. 13000-14000. Er da fast 2 voksne og 2 barn + bonus annenhver uke. Vi spiser mye ute :)
 
Last edited:
2 voksene og 3 barn + 2 katter.

Bruker i gjennomsnitt 4000 kr i mnd på dagligvare (inkludert toalettpapir, bleier og slikt)
 
En plass mellom 5000-8000, kommer helt an på hvor flink vi er å planlegge og storhandle. To voksne og to barn.
 
Kanskje nærmere 6000kr (inkluderer bleier, dopapir osv.). To voksne (som pendler) og en treåring. Døgnet har ikke nok timer, uka ikke nok dager. Da er det vanskeligere å være økonomisk, planlegge og lage billig mat fra bunnen. Vi handler fra kolonial en gang i uka, og er innom nærbutikken flere ganger i uka. Prøver å kjøpe ting på tilbud så ofte vi kan.
 
2 voksne og 2 barn

Har ikke fullstendig oversikt, men vi handler 1 gang i uka. Da er summen alt mellom 800 og 1300 alt ettersom hva vi har i fryseren og i skapene.
Så spiser vi jo litt ute innimellom, men ikke hver uke. Og det hender vi må supplere litt i løpet av uka.
Mulig vi ligger på rundt 6000 i mnd.
 
2 voksene, 3 barn, hund og katt
Skal vi ta med dyrene i budsjettet så bruker vi 14000 på mat.
Dyrene bruker da 2000 av de [emoji4]
 
2 voksne, 5 barn (2-16). Setter av 1500kr i uka til mat. Noen uker går vi over, andre uker bruker vi langt mindre. Vi er én færre til middag hver mandag, to færre hver tirsdag og to færre annenhver helg.
 
2 voksne og 1 liten hund. Ca 3000-3500 på oss voksne og 500.- ca på hunden annenhver måned.
 
Hvordan klarer dere det? Vi er like mange som dere, men vi ligger nok på rundt 10 000 vil jeg tro. Minst 8000.


Har ikke noe plan for det egentlig, kjøper inn det vi trenger og prøver ikke kjøpe noe unødvendig.
Nå er barna små da, så det øker nok når de er eldre:)
Vi bruker mye grønnsaker og lager mat fra bunnen av:)
 
Hvordan klarer dere det? Vi er like mange som dere, men vi ligger nok på rundt 10 000 vil jeg tro. Minst 8000.

Det skjønner ikke jeg heller, vi handlet for 2000 på fredagen og det er ganske tomt i kjøleskapet vårt nå. Da kjøpte vi ikke noe kjøtt til middagene. Kun grønnsaker, pålegg, brød, melk og bitte litt snacks til lørdagen.
Vi hadde sultet vi om vi skulle handlet for mindre og jeg synes barna mine er ganske småspiste, og jeg er småspist, min mann spiser mest av oss men ganske så tynn mann uten unormal matlyst [emoji57]
Hvordan vi skulle handlet for mindre skjønner ikke jeg [emoji38]
 
Det skjønner ikke jeg heller, vi handlet for 2000 på fredagen og det er ganske tomt i kjøleskapet vårt nå. Da kjøpte vi ikke noe kjøtt til middagene. Kun grønnsaker, pålegg, brød, melk og bitte litt snacks til lørdagen.
Vi hadde sultet vi om vi skulle handlet for mindre og jeg synes barna mine er ganske småspiste, og jeg er småspist, min mann spiser mest av oss men ganske så tynn mann uten unormal matlyst [emoji57]
Hvordan vi skulle handlet for mindre skjønner ikke jeg [emoji38]
Jeg handla for 999 på lørdag, og vi har nå alt vi trenger for hele uka.

Er sikkert stor forskjell på hvilke merker man handler, og hva man spiser [emoji6]
 
Vi bruket veldig lite halvfabrikater, og det sparer man en del penger på:)

Ingen av oss sulter, og vi har næringsrik og god mat, kjøper ikke biff så ofte da, men det liker jeg ikke, går i kylling og fisk!

Er det middagsrester, så blir det lunsj til meg eller mannen (eller barna)

Veldig greit å ha innimellom dager der man kun bruker av mat man har i hus, finne frem det som er nedert i frysen og lage noen nye middager! :)
 
2 voksne, 5 barn (2-16). Setter av 1500kr i uka til mat. Noen uker går vi over, andre uker bruker vi langt mindre. Vi er én færre til middag hver mandag, to færre hver tirsdag og to færre annenhver helg.

Nå ble jeg imponert[emoji5] vi er 2 voksne og 3 barn 3000i uka og kan ikke fatte at folk klarer seg på mindre[emoji5] hva er hemmeligheten?[emoji23]
 
Vi er 2 voksne, 1 toåring og ei på snart 5 mnd. Bruker minimum 6000 i måneden. Da er det inkludert bleier og alt annet man kjøper på en dagligvarebutikk.
 
Back
Topp