Hvor mye har er allerede klart til babyen kommer?

Er du ferdig å vaske opp klær? Om du har det
.. Tørket du klærne ute/inne/tørketrommel? Jeg også er i uke 25 :D merker godt at det er baby i magen nå ;)
Har alt klart i plastkasser. Vasker og legger i kommode ish uke 35. Har alt etter forrige, så bare kjøpt det lille eg trengte. Tips er å stryke klærne, da blir de myke, siden tørketrommel kan krympe/ødelegge noen plagg :)
 
Vi mangler vogn, vippestol, babygym, mer sengetøy og litt stellesaker. Ellers skal det meste være på plass. :)
 
Har alt klart i plastkasser. Vasker og legger i kommode ish uke 35. Har alt etter forrige, så bare kjøpt det lille eg trengte. Tips er å stryke klærne, da blir de myke, siden tørketrommel kan krympe/ødelegge noen plagg :)

Av erfaring skal jeg ikke ha nyfødt-tøy som ikke går i trommelen. Da kjøper jeg heller større størrelser. Vasket sikkert 5 antrekk om dagen, pga. gulp, lekkasjer. De vokser som raketter, så klærne rekker heller ikke bli slitt etter 3 uker i bruk [emoji12].
 
Er egentlig ganske klar. Har det meste fra før da vi har gutter født i sept 16 og okt 17. Nå som jenta kommer så har jeg kjøpt inn noen rosa smekker og hårbånd. Så får jeg se hva jeg gjør med klær siden. Har en del nøytralt fra før så kommer ikke til å fokusere veldig på klær enda.

Eneste som vi MÅ kjøpe er et ståbrett med sete til han på 19 mnd. Blir å bruke det til og fra bhg.
 
Madrass er det eneste vi har planlagt å kjøpe nytt til denne lille. Smokk er jeg spent på om han tar. Første ville ha, andre var ikke litt interessert en gang...
Min første fikk smokk med sukkerlake på som «bedøvelse» på intensiven før sprøytestikk. Han prøvde entusiastisk i en uke etter at han kom hjem, men spyttet raskt ut når den var sukkerfri. Så ville han ikke prøve mer.
 
har ikke ordnet noenting.
 
Nå er det meste bestilt her, så det er bare å hente det og få det opp av eskene.

Det vi har kjøpt/bestilt til nå:
Klær i str 44, 50 og 56, tvillingvogn, 2 bilstoler med base til isofix, 2 sprinkelsenger, stellebord/kommode, 2 vippestoler, badekar/balje med sittedel, babycall (videomonitor), stelleveske, 2 babynest, brystpumpe, gravid- og ammepute, 2 stk trappegrind, 2 stk hygienisk søppelbøtte med refillposer, 2 stk madrasser til sengene, 2 stk dyner til sengene, 2 stk sengekanter, 2 stk sommer-vognposer, vegglampe, vegghyller, et par små bamser og suttekluter, noen smokker og flasker.

Det jeg ikke har kjøpt/bestilt og mangler nå, er:
* Kommode (evt nytt og mer praktisk skap med inndeling)
* "Ammestol" til å ha på soverommet vårt om natten
* Gardiner til barnerommet
* Sengklær
* Stellematte
* Madrass og dyne til vuggen vi skal få laget av min bestefar
* Dyner til vognen
* Myggnetting og regntrekk til vognen
* Helsetepper
* Flere gulpekluter
* Tisselaken
* En egen liten skittentøyskurv til babyklærne (siden disse blir vasket og trengs oftere å vaske enn våres klær)
* Babygym

Dette blir nok også kjøpt innen om par uker når vi henter de andre tingene.
 
Last edited:
Føle vi såvidt har begynt
Vi har kjøpt vugge, bilstoler og stellebord. Har kjempe lyst å kjøpe vogn å alt til det nå men nærmeste forhandler e 2 tima med bil unna
 
Eneste vi mangler er å hente vuggen (pappa skulle ordne), ordne sengen (mamma og svigermor skulle ordne), kjøpe badebalje og noen småting samt flytte inn alt i ny leilighet :)

Så rimelig ferdig :p

Har også eksamen mai-juni, og flytter 15.6 ;)
 
Jeg har ikke begynt å gjort noe klart enda faktisk, men har mye fra første. Har spart på alle klær fra første, men har ikke begynt å vaske det enda må få kjøpt ny stellekomode først slik at jeg har et sted å legge det når det er nyvasket. Har bilstol, vognpose, dyner, sengetøy, sprinkelseng fra første. Har vogn også, men bestemt meg for å kjøpe ny. Det jeg skal kjøpe før baby kommer er:
* vogn Stokke Trailz
* bedside crib
* ny madrass til sprinkelsengen.
* stellekomode og stellematte.
* stokke tripp trapp stol + new born seat.
* bæresjal
* voksi baby nest.
* Bleier og stelle produkter.
* smokker. [emoji5] tenker å begynne å ordne litt i mai. Merker at jeg er mer avslappet nå enn med forrige. [emoji5]
 
Her begynner det meste å komme i hus. Mangler fortsatt litt klær som bodyer og strømpebukser. Og febertemp, Paracet sup o.l. Skulle ønske jeg hadde mer igjen å handle som vi trenger, er jo så gøy å handle til baby:rolleyes:
 
Jeg tenker at jeg i alle fall har 4 mnd på meg fra fødsel før trappegrind er nødvendig:)
 
Har det meste fra storebror, men må finne det frem og vaske det. Pluss at vi må kjøpe nye kluter, smokker og stelleprodukter. Nå driver vi å pusser opp, så venter med å hente frem til vi begynner å bli ferdig.
 
Vi er førstegangs, og er kanskje litt naive, men vi har ikke begynt! Dvs, vi har noen få plagg, men tenker at vi har all verdens tid!
 
Back
Topp