Hvor mye har er allerede klart til babyen kommer?

Hønemor87

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Merker at jeg dette svangerskapet lider av en ekstrem form for nesting. Det meste begynner allerede å være på plass. I følge en app har jeg alt 75% klart. Må ærlig innrømme at samtidig som at jeg har en sånn indre drive at jeg må ha alt klart så er det litt flaut å være så klar som jeg er :) Likevell klarer jeg ikke la være siden jeg er forberedt på prematur barn igjen + jeg har eksamen halve mai og halve juni. Noen som kjenner seg igjen? Noen som.vil dele hvor langt de er kommet i prosessen? Kjekt med bilde også i en sånn tråd :D
 
*Får låne generasjons vugga
*Får grindseng iløpet av året.
*Har klær og sengetøy og dyner. må bare få vasket og sortert dem etter lagring
*Vogna står klar
*Bilstolen må bare vaskes og støvsuges
*Stellebordet er allerede i bruk til eldstemann.

Det som trengs er
Mer smokker
Bleier i str 1 og 2
Få inn nykommoden til eldstemann
Få eldstemann på eget rom.
 
Vi har en del av de største tinga klar, siden de arves etter søsken. Bilstol, seng, stellebord, vogn osv. Har kjøpt litt klær, men mangler en del. Har sikkert litt fra første også som kan brukes.

Så det viktigste vi mangler er vel diverse stelleprodukter, bleier osv. Og litt klær. Så vi kommer vel i mål en gang. [emoji4]
 
*Får låne generasjons vugga
*Får grindseng iløpet av året.
*Har klær og sengetøy og dyner. må bare få vasket og sortert dem etter lagring
*Vogna står klar
*Bilstolen må bare vaskes og støvsuges
*Stellebordet er allerede i bruk til eldstemann.

Det som trengs er
Mer smokker
Bleier i str 1 og 2
Få inn nykommoden til eldstemann
Få eldstemann på eget rom.
I den pakken til kiwi er det med bleie i størrelse en og to ;)
 
Er det i apotek 1 sin å. Men alltid greit å ha ekstra bleie likevel. Blir uansett ikke kjøpt før i juli/august
 
Vi har en del av de største tinga klar, siden de arves etter søsken. Bilstol, seng, stellebord, vogn osv. Har kjøpt litt klær, men mangler en del. Har sikkert litt fra første også som kan brukes.

Så det viktigste vi mangler er vel diverse stelleprodukter, bleier osv. Og litt klær. Så vi kommer vel i mål en gang. [emoji4]
Hva trenger man egentlig av stelleprodukter?

Olje i vannet, babysåpe, sinksalve, fuktighetskrem og????
 
Kanon. Jeg lurte på om kanskje det var nok med de bleiene man fikk i de pakkene, tenk om man får en monster baby :playful:

Man kan jo risikere å bytte 7 drittbleier PR dag PR unge. Så skal ihvertfall ha 1 av hver pakke i tillegg til de vi får.
Og vokser dem ut av bleiene før de blir brukt opp tar helsestasjonen gjerne imot. Lett å glemme å ta med stelleveska/bleier ihvertfall for førstegangs mødre.
 
Sniker litt fra juli (kona har termin 30.juli så følger litt med her og), vi har kjøpt vogn og bedside crib, og så har vi litt klær, kanskje 5-6 skift til sammen, mesteparten i str mellom 50 og 60 ...og det er det! Vi har nok litt for lite... :p Må kjøpe bilstol (og ny bil...uhrhgh) og alt det andre.. tenker jeg tar meg en tur ut og kjøper det som trengs på en dag eller noe ;)
 
Her har vi kjøpt vogn pluss bitte litt tøy. Har dunpose og bæresele fra før. Resten mangler vi[emoji5] Her holder mannen på å bytte jobb, og redebygging er her byttet ut med hjemmekontor bygging[emoji23][emoji23]. Så baby må vente litt til[emoji85]
 
Man kan jo risikere å bytte 7 drittbleier PR dag PR unge. Så skal ihvertfall ha 1 av hver pakke i tillegg til de vi får.
Og vokser dem ut av bleiene før de blir brukt opp tar helsestasjonen gjerne imot. Lett å glemme å ta med stelleveska/bleier ihvertfall for førstegangs mødre.
Det er sant :) 7 bleier for dag?  :dead: kanskje lurt å ha mer da ja....
 
Jeg har blitt helt motsatt av deg etter to premature barn. Tenker at alt ordner seg uansett. Nå har vi det meste i hus (ett eller annet sted) etter de to forrige, men jeg har ikke klart noe. Veldig fascinert over dere som har kommet så godt i gang... Blir sikkert mannen og ungene som må ordne hjemme etter lille er født [emoji56]. Passer meg utmerket.
 
Sniker litt fra juli (kona har termin 30.juli så følger litt med her og), vi har kjøpt vogn og bedside crib, og så har vi litt klær, kanskje 5-6 skift til sammen, mesteparten i str mellom 50 og 60 ...og det er det! Vi har nok litt for lite... :p Må kjøpe bilstol (og ny bil...uhrhgh) og alt det andre.. tenker jeg tar meg en tur ut og kjøper det som trengs på en dag eller noe ;)
Kan fort bli august baby da ja :) må bare si at det er kjekt med menn som engasjerer seg i forum :)
 
Jeg har blitt helt motsatt av deg etter to premature barn. Tenker at alt ordner seg uansett. Nå har vi det meste i hus (ett eller annet sted) etter de to forrige, men jeg har ikke klart noe. Veldig fascinert over dere som har kommet så godt i gang... Blir sikkert mannen og ungene som må ordne hjemme etter lille er født [emoji56]. Passer meg utmerket.
Missunner deg litt å være så avslappet på det. Sist hadde vi ingenting klart. Vi hadde stellebaggen klar og kurv. Vi overlevde da også ;) men jeg har helt andre forutsetninger i dag som 31 åring versus som 20åring og det merkes for å si det slik hehe :)
 
Det er sant :) 7 bleier for dag?  :dead: kanskje lurt å ha mer da ja....

Det er ihvertfall det man kan risikere. Nå bruker jeg mest libero bleier da og da holder vel en pakke rundt 3-4 dager.
 
Det er ihvertfall det man kan risikere. Nå bruker jeg mest libero bleier da og da holder vel en pakke rundt 3-4 dager.
Ja billige bleier er jo ikke billig om man må bytte hele tiden. Når jeg fikk eldste i 2007 ble first price bleiene best i test på tv2 hjelper deg. Men har forstått de er gått ut av produksjon? Regner med vi kommer til å bruke libero også :)
 
Back
Topp