Hvor mye grøt gir dere?

MissSiddis

Forelsket i forumet
Ja, hvor mye grøt gir dere?

Her i hus får hun grøt en gang om dagen(ikke no fast rutine på det, selv om vi kansje burde?) og da enten den mais/banan eller havre 4mnd og noen ganger spiser hun sånn 4skjeer,noen ganger mer.... hs sa at jeg ikke trengte stresse med å ha det som måltid da jeg fullammer men som tilpasning. Snuppa blir 6 mnd 15okt og veier snart 8kg:p Er 62 cm og ei god &happy liten bolle:)

Hun får også litt middagsglass/middag som smaksprøver:)

Enn deres babyer?:)
 
Emilie får grøt som regel 2 ggr per dag nå. Har kommet opp til en hel porsjon nå per gang og hun elsker det. Gaper og gaper, og blir så sinna når det er slutt [emoji13]
Får ofte litt frukt etterpå og, jeg har gitt henne mango og banan (stor suksess) Prøvde og søtpotet isteden for grøt i noen dager, men tredje dagen nektet hun totalt. Bare stengte munnen og spyttet ut [emoji39] får vel prøve igjen en annen gang å holde oss til frukt så lenge [emoji23]
"Fullammer" ved siden av eller hva jeg skal kalle det. Hun er litt over 5 måneder og veier 8 kg [emoji106]
 
Vi har gitt grøt en gang om dagen frem til nå, fast om morgenen. Lager den med grønsaker/frukt i. Enkelte dager har han fått grøt to ganger, tror vi skal gi litt grøt på kvelden også fremover. Han har fått grønsaksmos fast på ettermiddag/kveld, og litt frukt/grønsakmos på dagen i mellom. Men jeg tror vi skal prøve 3 måltider fast fremover, merker at han har vært mer sulten siste uka.

Matporsjonene har økt også, nå spiser han 100-150 g pr måltid. I dag slukte han to matposer jeg hadde med ut, tilsammen 170 g. Jeg hadde ikke mer, så da ble det pupp [emoji6]
 
Har stort sett hatt ett grøtmåltid til nå, på ettermiddag/kveld, og litt frukt (avokado o.l.) midt i dagen, men vil prøve å få litt mer rutine med 3 faste måltid med fast føde. Det varierer en del hvor ivrig han er, i går kveld spiste han nesten en hel porsjon grøt, mens nå i dag morges slet jeg med å få i ham en halv en :p Men så var/er han litt trøtt og syten nå da.. Tror ikke han sov så godt sist dupp..
 
Her har det gått i fra smaksporsjoner, til opp mot en porsjon grøt på kvelden. Ingen fast klslett, alt etter hva som passer inn. Har også fått litt most gulrot/potet fra middagen våres, disse babyglassa med sviskemos, blåbærmos og pære/banan.


I går fikk han et halvt glass med gulrot/potet på formiddagen, og grøt på kvelden.
Blir nok å starte med 2 måltider, men synes det er nok foreløpig, da jeg ammer til hvert måltid enda.
Han blir 6mnder om litt over en uke.

Har foresten også prøvd de der squize posene med grøt/frukt fra 6mnder. Den var genial å ha med når vi følgte storesøster på turnering. Jeg er ikke glad i å slenge ut puppen rundt forbi. Da var den grei å ha, da han brukte ganske lang tid på å få det i seg. 2 fluer i en smekk :p
 
Gir grøt på kvelden va 17.30-18, så går vi på soverommet å pupper før legging ca 19. I går tror jeg hun spiste altfor mye grøt. Var hel porsjon. Etter pupp spydde hun opp hele greia. Jeg var full av spy helt til håret, jenta, senga og gulvet. Ble kanskje litt mye...
Ellers prøver vi med litt frukt/smoothie på dagtid. Vurderer å starte med litt middag. Hun er 5mnd og 1 uke, 8kg.
 
Emilie får grøt som regel 2 ggr per dag nå. Har kommet opp til en hel porsjon nå per gang og hun elsker det. Gaper og gaper, og blir så sinna når det er slutt [emoji13]
Får ofte litt frukt etterpå og, jeg har gitt henne mango og banan (stor suksess) Prøvde og søtpotet isteden for grøt i noen dager, men tredje dagen nektet hun totalt. Bare stengte munnen og spyttet ut [emoji39] får vel prøve igjen en annen gang å holde oss til frukt så lenge [emoji23]
"Fullammer" ved siden av eller hva jeg skal kalle det. Hun er litt over 5 måneder og veier 8 kg [emoji106]

Akkurat samme her
 
Sniker fra november :) Jr hær får grøt hver kveld til kveldsmat. :) En hel porsjon så ammer jeg han litt etterpå. :) Får også litt frukt purre av og til på dagtid. :) Fullammer utenom dette :) Han blir snart 5 mnd :)
 
Her har det vært flaske fra starten av. M er en skikkelig matmoms så her spises alt. Vi prøver å få til 2 måltider med fast føde pr.dag. Her går det mye i hva vi voksne spiser (u/salt), hjemmelaga havregrøt/ulik grønnsaksmos. Har nettopp startet opp med smoothieposer på tur og de inhalerer han på kort tid :hungry: Blitt 72 cm og ca 8-9 kg.
 
Lager grøt av ca 90ml vann. Spiser sjelden alt, men nesten. Starta i dag med grøt morgen kl 9.30, middagssmaking 12.30, frukt/pupp kl 15.30 og grøt igjen ca 18.30. Om jeg merker hun blir sulten mellom noen av måltidene,gir jeg litt frukt i sånn feeder eller smaksprøve på brødskive.

Laga dette "programmet" sammen med helsesøster i går:)
 
Back
Topp