Hvor mye gråter babyen deres?

LilleC90

Flørter med forumet
Lurer på hva som er normalt? Min lille tulle på 1 mnd sutrer til og fra hele dagen. Og da spesielt på kvelden. Klarer å roe henne ned så tror ikke det er kolikk, til tross for noe luftplager. Men blir jo bekymret for at hun ikke er tilfreds og fornøyd :/
 
Lurer på hva som er normalt? Min lille tulle på 1 mnd sutrer til og fra hele dagen. Og da spesielt på kvelden. Klarer å roe henne ned så tror ikke det er kolikk, til tross for noe luftplager. Men blir jo bekymret for at hun ikke er tilfreds og fornøyd :/
Samma her. Hun sover store deler av formiddagen, men når hun er våken så er det mye suttring og klage gråt. Hun er liksom ikke en happy kid. Blir så frustrert, storesøstra var blid hele tiden. Lite gråt.. men minsta er nesten kronisk sur...
 
Min er 5,5 uker og gråter bare når han er sulten eller trøtt, men ikke finner roen.
Ellers småsutrer han om han «holdes feil» han vil helst at vi skal opp å gå med han på skuldrene. Da er han kjempe fornøyd igjen :happy:
Har vell bare hatt 2 dager med utrøstelig gråt, da har jeg nok spist noe han ikke har tålt stakkars
 
Samma her. Hun sover store deler av formiddagen, men når hun er våken så er det mye suttring og klage gråt. Hun er liksom ikke en happy kid. Blir så frustrert, storesøstra var blid hele tiden. Lite gråt.. men minsta er nesten kronisk sur...
Haha, hadde samme tanker og bekymringer om min baby :dummy1: hun er min første, så jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag men syns jeg overalt leste om og så kjempeblide babyer mens min så livstrøtt og deprimert ut hele tiden. Nå er hun 2 måneder gammel og det har snudd veldig! I alle fall på dagtid er hun blid og tilfreds som bare det, smiler masse. På kvelden er en anna historie, men herregud så deilig det var å se noe anna enn et surt/ likegyldig ansikt!
 
Syns det har forandret seg veldig den siste uken (var 6 uker på lørdag). Nå kan hun være glad og fornøyd når hun er våken og gjerne ligge alene. Hun sutrer når hun begynner og bli trøtt, er sulten eller at bleia er full. Merker også veldig godt når hun blir overstimulert av storesøstrene (for lite stimuli tror jeg ikke blir et problem på en stund). Hun kan sutre og gråte endel på kvelden hvis hun ikke finner roen, på dagtid roer hun seg raskere. Men det har nok med at leggetiden nærmer seg.
 
Haha, hadde samme tanker og bekymringer om min baby :dummy1: hun er min første, så jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag men syns jeg overalt leste om og så kjempeblide babyer mens min så livstrøtt og deprimert ut hele tiden. Nå er hun 2 måneder gammel og det har snudd veldig! I alle fall på dagtid er hun blid og tilfreds som bare det, smiler masse. På kvelden er en anna historie, men herregud så deilig det var å se noe anna enn et surt/ likegyldig ansikt!
Ble litt bedre etter vi dro til osteopat enda en gang. Men 100% bedre er det ikke. Vi har fremdeles en skrikerunde på 15-20 min hver kveld. Og illsint om jeg ikke vier oppmerksomhet i hennes retning. Her skal det kjøpes masse leker med batteri. Hahaha..
 
Hun gråter/klager hvis hun er veldig sulten men mest hvis hun er overtrøtt. De siste kveldene har hun blitt veldig trøtt men vil absolutt ikke sovne og da blir det endel skriking og gråting. Stort sett roer hun seg fint i bæresjalet og sovner der men i går var hun virkelig utrøstelig en god stund og ingenting hjalp..Heldigvis en rolig natt likevel når hun først fikk roet seg :)
 
Sniker fra desember.

Vi hadde/har samme problem, bare at på kvelden var det mer skriking. Hun har vanskelig for å sove på dagtid og sover veldig lite, så vi landet til slutt på at hun var overtrøtt. Nå er hun jo større så det kan være derfor men nå som vi jobber veldig med at hun skal sove mye på dagtid er det noe helt annet. Da er hun mye mer fornøyd og gråter bare hvis vi ikke rekker å fange opp med én gang at hun er trøtt sulten. Vi var også inne på kolikk men det var nok ikke det. Vi fant også ut ganske nylig at hun er veldig stiv/stram i nakken og har nå vært hos kiropraktor et par ganger, det virker også som det hjelper på humøret at hun har mindre vondt. Hun roer seg lettere når hun kan ligge vanlig.
 
Back
Topp