Hvor mye er mer skal du egentlig spise?

Mamma-2018

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er gravid 4+5. Jeg har egentlig ikke så mye symptomer men magen min romler nesten konstant og jeg har en sultfølelse ganske ofte. Er dette normalt? Jeg spiser som jeg normalt pleier, men tar gjerne en frukt eller lignende ekstra.
 
Det er nok:) mente å lese at det ekstra behovet tilsvarte ca en brødskive med ost og en frukt:)
 
Det er nok ikke mye mer mat du trenger. Men som du sier. Sulthetsfølelsen gjør at mange blir kvalme. Derfor blir ofte mat inntaket større de første ukene.
Jeg kan i hvert fall signere på at jeg spiser mye mer enn vanlig, bare for å holde kvalmen i sjakk.
 
Så kjekt at dere kommentere, takk for svar :) er førstegangs gravid, så prøver å lese meg opp på alt. Kjekt å se hvordan andre har det også og deres erfaringer. Har heldigvis ikke sett noe til kvalmen enda [emoji4]
 
De sier at du skal spise for 2. Men i den form at du skal få i deg nok vitaminer/mineraler til begge to. Ikke dobbel matmengde [emoji85][emoji23]
 
Hehe ja det har jeg fått med meg [emoji106][emoji23]

Jeg kjenner meg faktisk mer sulten om dagene jeg også, er mulig at jeg spiser noen kalorier extra og ikke bare vitaminer selv [emoji85] Sulten kommer tilbake mye raskere enn før etter forrige måltid[emoji848]
 
Jeg går rundt og føler meg sulten hele tiden og må spise smått hele tiden for ikke åbli kvalm. Merker og at jeg blir mye raskere mett når jeg først spiser!:wideyed:
 
Back
Topp