Hvor mange venter tvillinger her?

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Hvor mange av oss venter tvillinger her inne? Fint å kunne dele litt erfaringer og tanker. Har bare vist om det i to dager, så alt er fortsatt veldig nytt og uvant. [emoji173]️[emoji173]️
 
Vi venter tvillinger :)

Har visst om det siden første TUL 7+5 i forbindelse med IVF. Satte inn to embryo :)

Har ikke kommet så mye lengre enn at vi vet det er to stk. Vet hvilken vogn vi skal ha, det er vel det eneste...
 
Vi venter tvillinger :)

Har visst om det siden første TUL 7+5 i forbindelse med IVF. Satte inn to embryo :)

Har ikke kommet så mye lengre enn at vi vet det er to stk. Vet hvilken vogn vi skal ha, det er vel det eneste...

Ja, vogn er jo et eget kapittel! Hvilken vogn har dere tenkt på?
 
Tvillinger her også[emoji173]️ ivf, så visste det ved første ultralyd i uke 6/7.
Gleder oss og føler oss ekstremt heldige som skal få to mirakler på en gang[emoji7]
 
Tvillingar här med [emoji4] ivf med vårt första barn i -15. Denna gången fick vi det till själva.. Så då slog vi tydligen til med tvillingar [emoji23]
 
Vi venter litt på spenning på om de deler morkake og fostersekk. Skal inn igjen om tre uker, så håper på litt mer svar da. De greide ikke å se kjønn nå, så det vil jo gi litt mer svar ved neste ul.
 
Sniker litt fra februar siden dere ligger foran meg i løypa [emoji4] Hvordan er formen deres? Og hvor tidlig kom magen? Har dere funnet ut om de deler morkake og fostersekk enda, @lillemaur?
 
Sniker litt fra februar siden dere ligger foran meg i løypa [emoji4] Hvordan er formen deres? Og hvor tidlig kom magen? Har dere funnet ut om de deler morkake og fostersekk enda, @lillemaur?

De deler nok morkake, men de ligger i hver sin fostersekk, så det er veldig bra. Kvalmen har sluppet taket for en god stund siden, men det har dessverre blitt erstattet av bekkenløsning. Det var litt tidlig syns jeg, er 18+0 i dag. Magen kom veldig tidlig, men det er nok like mye fordi dette er det andre svangerskapet mitt. Hvordan går det med deg?
 
De deler nok morkake, men de ligger i hver sin fostersekk, så det er veldig bra. Kvalmen har sluppet taket for en god stund siden, men det har dessverre blitt erstattet av bekkenløsning. Det var litt tidlig syns jeg, er 18+0 i dag. Magen kom veldig tidlig, men det er nok like mye fordi dette er det andre svangerskapet mitt. Hvordan går det med deg?

Nå har jeg vært på første sjekk på sykehuset og fått bekreftet at de har felles morkake, men hver sin indre fostersekk. De er like store nå, så jeg håper bare de fortsetter med det. Blir jo redd for ttts, men det er jo oftere at de ikke får det enn at de får det, og vi blir jo nøye fulgt opp [emoji4] magen har latt litt vente på seg, men nå begynner den å synes litt og da tipper jeg den vokser fort [emoji12]
 
Nå har jeg vært på første sjekk på sykehuset og fått bekreftet at de har felles morkake, men hver sin indre fostersekk. De er like store nå, så jeg håper bare de fortsetter med det. Blir jo redd for ttts, men det er jo oftere at de ikke får det enn at de får det, og vi blir jo nøye fulgt opp [emoji4] magen har latt litt vente på seg, men nå begynner den å synes litt og da tipper jeg den vokser fort [emoji12]

Da har vi jo det ganske likt! Hvor langt er du på vei nå? Magen kommer tidsnok, og jeg kjenner at de allerede tar mye plass og selv sokkene begynner å bli en kamp til tider [emoji23] Men det har selvfølgelig med hvordan de ligger akkurat der og da. Og så blir det ikke lettere av at bekkenløsningen har kommet tilbake.
 
Tvillinger her også xsmile9 vet foreløpig ikke kjønn, men regner med å få vite det på neste ultralyd som er til uka. Fant ut i uke 7 at det var tvillinger på gang, skulle sjekke en cyste ifht. at jeg var gravid og ble mildt sagt ganske sjokkert. Men sjokket har roet seg og vi gleder oss masse! De deler morkake men har hver sin fostersekk. Er 15+2 nå så er fortsatt ganske tidlig. Kvalmen var vel fra uke 3-12. I uke 13 begynte bekkenløsning og jeg går med konstant hodepine Håper dette løsner litt etterhvertxsmile5
 
Hvordan går det med folk her inne, er dere enda ute i arbeid?

Jeg har en veldig "enkel" graviditet til nå, og har egentlig ingen plager bortsett fra en vond rygg etter en hel dag på jobb. Er gradert sykemeldt og bruker de ekstra timene på søvn, tror det hjelper!

Jeg har toeggede tvillinger, men på OUL så det ut som de delte en stor morkake..

2 uker til neste ultralyd :)
 
Med oss går det veldig fint! OUL idag bekreftet at alt var bra, med både hun og han[emoji173]️
Har også hittil hatt en fantastisk svangerskap uten noe å klage på, jobber enda noen dager i uka, med gradert svangerskapspenger resten pga risiko for barna på jobb.
Føler nesten at nå som magen virkelig har kommet, og fremover med hyppigere kontroller og oppfølging at det er nå det «begynner». Plagene kommer vel tidsnok[emoji28]
 
Jag jobbar 50% tills nästa fredag, är väldig plågad med att jag har huvudvärk och ont i min mage (min egen mage liksom) efter det så går jag ut i 100% med svangerskapspengar. Läkaren nämnde något om att helsedirektoratet anbefalde att runt vecka 20-22 så ska man ta det med ro. Kommer inte ihåg exakt, så ta det med en klypa salt.
Har redan fått mer energi bara av och gå med 50% [emoji4]

Är bara så missförnöjd med uppföljning av tvillingarna.. Dom har varsin fostersäck och moderkaka, men har bara varit på två ultraljud, en i v.10 och en i v.18 och nästa är inte förrän jag är i vecka 26 :(
Har vart hos legen 1 gång, ringde själv och ville ha uppföljning. Jordmor har fullt schema...
 
Jag jobbar 50% tills nästa fredag, är väldig plågad med att jag har huvudvärk och ont i min mage (min egen mage liksom) efter det så går jag ut i 100% med svangerskapspengar. Läkaren nämnde något om att helsedirektoratet anbefalde att runt vecka 20-22 så ska man ta det med ro. Kommer inte ihåg exakt, så ta det med en klypa salt.
Har redan fått mer energi bara av och gå med 50% [emoji4]

Är bara så missförnöjd med uppföljning av tvillingarna.. Dom har varsin fostersäck och moderkaka, men har bara varit på två ultraljud, en i v.10 och en i v.18 och nästa är inte förrän jag är i vecka 26 :(
Har vart hos legen 1 gång, ringde själv och ville ha uppföljning. Jordmor har fullt schema...

Hvor i landet bor du? Du har krav på tettere oppfølging ved tvillingsvangerskap. Det er ikke så mye i begynnelsen, men etter OUL så skal det være hyppigere. Her er skjema med oppfølging jeg har fra Ullevål, oppfølging på sykehuset med ultralyd hver 4.uke fra nå, og jordmor i bydelen hver 4.uke, dvs kontroller hver 2.uke ut svangerskapet ca. IMG_2359.JPG
 
Jag jobbar 50% tills nästa fredag, är väldig plågad med att jag har huvudvärk och ont i min mage (min egen mage liksom) efter det så går jag ut i 100% med svangerskapspengar. Läkaren nämnde något om att helsedirektoratet anbefalde att runt vecka 20-22 så ska man ta det med ro. Kommer inte ihåg exakt, så ta det med en klypa salt.
Har redan fått mer energi bara av och gå med 50% [emoji4]

Är bara så missförnöjd med uppföljning av tvillingarna.. Dom har varsin fostersäck och moderkaka, men har bara varit på två ultraljud, en i v.10 och en i v.18 och nästa är inte förrän jag är i vecka 26 :(
Har vart hos legen 1 gång, ringde själv och ville ha uppföljning. Jordmor har fullt schema...

Jeg fikk beskjed om at det skal være ultralyd hver 4. uke med tvillinger etter OUL og fra uke 30 annenhver uke.. Så jeg ville pushet på litt mer.

Har også hørt at jeg kan få full sykemelding fra uke 22-26, men håper jeg greier å jobbe til uke 28-30. Er slitsomt med jobb, men jeg tror ventetiden blir for lang hvis jeg bare er hjemme..

Men må se an formen, synes det ser ut som magen vokser hver dag for tiden...
 
Hvor i landet bor du? Du har krav på tettere oppfølging ved tvillingsvangerskap. Det er ikke så mye i begynnelsen, men etter OUL så skal det være hyppigere. Her er skjema med oppfølging jeg har fra Ullevål, oppfølging på sykehuset med ultralyd hver 4.uke fra nå, og jordmor i bydelen hver 4.uke, dvs kontroller hver 2.uke ut svangerskapet ca. Vis vedlegget 271754

Bor i nordland.
Ja dom sa det skulle bli ofta kontroll etc. Men och behöva vänta i 2 månader från oul till näst a tycker jag är för lång tid.. Ingen har heller kollar livmoderhalsen och har heller inte fått ett sådant schema som du har. Och eftersom jag sist hade svangerskapskløe med höga gallevärdier, så borde jag ivart fall kollas ofta.
 
Bor i nordland.
Ja dom sa det skulle bli ofta kontroll etc. Men och behöva vänta i 2 månader från oul till näst a tycker jag är för lång tid.. Ingen har heller kollar livmoderhalsen och har heller inte fått ett sådant schema som du har. Och eftersom jag sist hade svangerskapskløe med höga gallevärdier, så borde jag ivart fall kollas ofta.

Huff, ingen god følelse! Enig at det var for lang tid fra OUL ja.. Hadde prøvd å tatt en prat med sykehuset igjen, eller fastlegen? Kanskje h*n kan pushe på sykehuset for bedre oppfølging?
Har heller ikke hatt sjekk av livmorhalsen, mer ser jo på skjema jeg fikk at det skal gjøres fra neste kontroll.
 
Huff, ingen god følelse! Enig at det var for lang tid fra OUL ja.. Hadde prøvd å tatt en prat med sykehuset igjen, eller fastlegen? Kanskje h*n kan pushe på sykehuset for bedre oppfølging?
Har heller ikke hatt sjekk av livmorhalsen, mer ser jo på skjema jeg fikk at det skal gjøres fra neste kontroll.
Ringde sjukhuset för och få en tidigare tid. Dom skulle ringa tillbaka efter dom pratat med jordmor [emoji57]
 
Back
Topp