Hvor mange uker ferie har du i året?

Alle har krav på 5 ferieuker i året, men ikke krav på å ta de ut sammenhengende. Du har krav på 3 uker sammenhengende
 
Son lærer har jeg bare 4+1 uke ferie. Resten av "feriene" våre (høstferie, vinterferie, noe av sommerferien, påske osv) er avspasering for ekstra mye pålagt arbeidstid i hverdagen (både bundet og ubundet).

Når jeg nå venter barn i juni, og tar all permisjonen min sammenhengende, får jeg kun ført over 4+1 til neste år, til tross for at jeg egentlig har 7 uker fri på sommeren... Veldig kjedelig, da de tre avspaseringsukene er tid jeg har jobbet opp gjennom hele året på forhånd!
 
Alle har krav på 5 ferieuker i året, men ikke krav på å ta de ut sammenhengende. Du har krav på 3 uker sammenhengende
Lovpålagt ferie er 4+1 dager. Det har alle krav på. Den 5. Uka er bestemt av tariffavtaler ;)
 
5 uker :)
 
Seks uker. De tilbyr til de som ønsker det en ekstra ferieuke
 
Har 5 uker, men vi stenger i romjula og bruker da avspasering. Kan og avspasere dager/timer iløpet av året om det passer. Det betyr jo selvfølgelig at vi jobber noe ekstra iløpet av året, men helt greit for å kunne få juleferie.
 
O utenom helligdager hvor det er stengt. Har hatt fri ca 3 uker til sammen de siste 5åra ;) jobber 6 dager i uka + søndager før jul.
 
Jeg har fem uker. Og mulighet til å opparbeide plusstid som jeg kan avspassere, men det avregnes månedlig om det er over 30 timer utbetales og over 10 minus trekkes. Så får ikke spart opp til en lang sommer. Men det går ikke uansett, vi må være nok folk på jobb så bytter med noen, altså vikar for hverandre og da kan ikke jeg være borte hele sommeren
 
Back
Topp