Hvor mange uker ferie har du i året?

ventepus

Glad i forumet
Assistert-jentene
Ja, hvor mange uker ferie har dere i løpet av året? Arbeidsmiljøloven sier 25 virkedager(og lørdag telles som en virkedag). Det utgjør 4 uker+1 Gro dag. Men de aller fleste(etter min mening) har 5 uker ferie. Jeg har alltid hatt 5 uker ferie, bortsett fra det stedet jeg jobber nå. Begynner å bli luta lei det...
 
Har aldri hatt 5 uker her [emoji14]
Men det har ikke vært noe problem å ta en uke ekstra om det passer slik, men kjedelig for økonomien min.
 
5 uker, men med litt overtid innimellom blir det ofte en uke eller to ekstra
 
5 uker. Pluss evt avspasering da, som gjerne spares til jul eller påske :)
 
5 uker ferie + en del uker avspasering. I sommer har jeg 8 uker totalt.
 
5 uker, men er litt innviklet hos meg... for den 4 og 5 ferie uken er jul og påske. Så de dagene som blir eventuelt innklemt eller lignende, kan tas ut i ferie, om min arbeidsgiver bestemmer seg for å stenge i disse høytidene. Får lønn uansett, går på fastlønn. Så man kan se på det som en "gode" når jul og påske er... men det igjen leder til at jeg kun har rett på 10,2 % av samlet årsinntekt som feriepenger.
De fleste har vel 5 uker om de følger tariff.
 
I følge kontrakten har vi ferie etter arbeidsmiljøloven, altså 4 uker + 1 dag. Men det praktiseres 5 ukers ferie, av en eller annen forvirrende grunn... I tillegg jobber jeg som regel en halv time ekstra hver dag, som jeg da kan avspasere senere.
 
5 uker
 
Aner ikke hva jeg har. Trodde faktisk alle hadde 5 uker inntil nylig. Har aldri tatt mer enn 3 uker ferie :p
 
5 uker
 
Jeg trodde også alle hadde fem uker ferie. Men når man skal ha ferie i permisjonen står det 21 dager.. det betyr fire uker og en dag.
 
Jeg har fem uker, men det kommer helt ann på tariffavtalen din arbeidsplass er bundet av
 
Jeg trodde også alle hadde fem uker ferie. Men når man skal ha ferie i permisjonen står det 21 dager.. det betyr fire uker og en dag.
Det er 4 uker og 1 dag som er lovpålagt ferie, og kun dette nav bruker.
Den 5. Ferieuka er bestemt av tariff :)
 
Det er ganske kjedelig :(
 
Det er ganske kjedelig :(
Ja, egentlig. Spesielt når man MÅ ta 3 uker på sommeren pga bhg er stengt, og 1 uke i romjula fordi arbeidsplassen stenger. Da må man jo gjerne ta ubetalt ferie om man vil finne på noe utenom fellesferien, eller evnt jobbe inn.

Selv har jeg aldri hatt mer enn 4+1, og før jeg fikk barn var jo ikke det noe problem. Etter jeg ble gravid i 2014 har jeg nesten ikke jobbet, så har hatt "ferie" hele året med full lønn [emoji14]
 
Jeg har 5 uker (jobber i fylkeskommunen)
Mannen har 4 uker og 1 dag (jobber for privat firma)
 
5 uker pluss jeg får ta hele dager fri på avspasering når jeg har timer nok:)
 
Back
Topp