Hvor mange timer er barna ute per dag i barnehagen?

M

Moderator Wilma

Guest
Er du fornøyd eller synes du de burde vært ute mer/mindre? :)
 
Det varierer litt, men stort sett 2-3 timer er vel det hun rekker. Mer om vi må hente senere. Hun er som regel i bhg i ca 6 timer, hvor det halve tida går til mat og soving. De er ute så mye de kan, men er det veldig kaldt eller surt kan det hende de er litt mer inne :) fremover nå så spiser de nok mer ute og.
Og de sover i en uisolert garasje.

Går i gårdsbarnehage :)
 
De er mye inne, og noen dager ikke ute i det hele tatt. Jeg syns det er lite, men siden vi uansett bytter barnehage til høsten legger jeg meg uke borti det nå.
 
Synes de er passe ute.
Enkelte dager er de ute hele dagen, andre dager mer inne.

Jeg tenker at dette styrer de selv, og jeg legger meg ikke oppi det. Jeg er ikke der og ser hvordan dagen går best opp i forhold til opplegg de har [emoji6]

Hadde de ikke vært ute i det hele tatt hadde jeg nok reagert, men har ikke vært behov for det.
 
Varierer en del. Nå har ikke jeg barnehagebarn da, men et par timer tror jeg det har pleid å være. Veldig væravhengig da. Er det fint å være ute så er de glatt ute "hele dagen", mens om det er mye vind og nedbør så er de ute mindre. Greit at det er fleksibelt, syns jeg.
 
Ute på tur stort sett hver dag 5 timer. De minste er ute 1,5-2timer før lunsj og soving. Ofte ute etter soving og, men ikke hver dag.
 
Det er vel en dag dette året de har sagt "i dag var vi faktisk ikke ute" det var speilglatt! De er ellers ute enten formiddag eller ettermiddag, langtur eller hele dagen, alt etter opplegg og vær
 
Varierer veldig med været/årstiden.
Er ikke fornøyd.

Når det er fint vær er de ute hele tiden. Hadde vært fint med et avbrekk i skyggen inne når de spiser i hvertfall. Og for å få litt ro. Ute er det mye grovmotorikk, store barnegrupper og støy. Kunne innimellom hatt noen rolige aktiviteter inne hvertfall en halvtime om dagen. Og under tilvenning blir uteområdet stort og uoversiktelig med mange barn og mye som skjer og støy. Da burde de hatt en økt inne på avdelingen.

På vinteren er de alt for lite ute. Tror det er de voksne som ikke er glad i å være ute i all slags vær. Greit at de aller minste som lett blir sittende i ro med mye klær på er mindre ute, men de eldste på småbarnsavdeling kunne vært ute hvertfall en time hver dag. Er det mer enn 10 minus så greit, men det har det vel knapt vært en uke i vinter. Er det guffent ute så trenger man ikke være så lenge ute. Etter sistemann er kledd på kan man begynne å kle av førstemann som har vært lengst ute. Så heller bruke tiden på god tid i garderoben med at barna får tid og veiledning til å kle på seg selv.

Soving ute er ikke utetid for meg.
 
Dei er ute både før og etter lunsj. Stort sett uansett vær (unntaket er veldig kaldt).
Dei er ute i barnehagen, skogen rundt, leikeplasser i nabolaget osv.
Er det regn/kaldt eter dei lunsj inne. Er det varmt og fint er det lunsj i skogen der dei har lavvo. Da er det enten brødmat eller grilling på bål. :)

Er superfornøyd med barnehagen. Min har av og til 3 sett med våte regnskle når eg henter han, men jammen har han ikkje det største smilet og. :)
 
Frem til han var 4: 8.15 og hele dagen
Ette det varierte det med været tydeligvis
 
De hat fast tid de er ute I løpet av dagen. Men er der bra Vær så er de ute hele dagen. De spiser enten på krakker ute eller inne disse dagene. Så ei som nakker om ute I forhold til tilvenning. I bhg til eldste så får de ikke være ute de første dagene. Da er der igjen noen barn inne sammen med det nye barnet og en voksen. Min datter var 3 5 år når hu begynte så de gikk ut dag nr 2, og hu ville ut.
 
Vi er fornøyde. Det kan være ganske værhardt her ute i havgapet, men de er ute i allslags vær. Antall timer varierer, men de får seg en god luftetur hver dag og de er også ofte utenfor porten.
 
De har minimum 2 timer utetid året rundt, om det er veldig surt og kaldt hender det de er litt kortere ute eller om plassen er speilglatt. Om våren og sommeren er de ofte ute fra etter frokost og til utpå dagen. De har noe innetid med rolig leking, tegning og perling, En pause fra solen gjør godt. Så går de ut på slutten av dagen igjen, varierer litt om de spiser ute eller inne. Vi er fornøyde med dem.
 
Vår barnehage er mye inne, men nå som solen er begynt og komme og solen er på tur samt snøen er på tur bort er de kanskje ute 2-3 timer.
 
De er stort sett ute i 3-4 timer om dagen. Noen dager mer, noen dager mindre.
 
Back
Topp